Gå til innhold

Hair extensions

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg drit lei av å spare til langt hår. Nå har jeg spart i 2 år minst, og det blir jo aldri lengre enn til skulderne. For å holde det sunt og friskt, klipper jeg det ca hver 2.-3. mnd og det går så sakte!

Har lite peiling på hair extensions for jeg har aldri vurdert det før. Derfor lurer jeg på: finnes det noe hair extensions som ser naturlig og fint ut, ikke skader håret mens det er på, eller når man tar det av, og ikke er et evig arbeid mens man har det? Slik at jeg på en måte kan spare håret mens jeg har det i...

Jeg tenker at nå som dette har vært "vanlig" så lenge, må det jo ha kommet noe som ikke er skadelig for håret og ser naturlig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg drit lei av å spare til langt hår. Nå har jeg spart i 2 år minst, og det blir jo aldri lengre enn til skulderne. For å holde det sunt og friskt, klipper jeg det ca hver 2.-3. mnd og det går så sakte!

Har lite peiling på hair extensions for jeg har aldri vurdert det før. Derfor lurer jeg på: finnes det noe hair extensions som ser naturlig og fint ut, ikke skader håret mens det er på, eller når man tar det av, og ikke er et evig arbeid mens man har det? Slik at jeg på en måte kan spare håret mens jeg har det i...

Jeg tenker at nå som dette har vært "vanlig" så lenge, må det jo ha kommet noe som ikke er skadelig for håret og ser naturlig ut?

For og skuffe deg : ALT av extension sliter. MEN det finnes noen som sliter mindre enn andre. Selv liker jeg best tape ext, da jag syns det blir mer natulig enn punkter. Punkter blir ofte litt "spagetti tråder" med mindre du grer deg konstant. Dette ville jeg tatt om du føler du trenger ext mens du sparer. Noen hår har desverre ikke kvalitet til og bli så lange, spessiellt vi som har tynne, fine, nordiske hårtyper..

så da må vi bare være glad for at vi kan lime på litt ekstra :) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1295982185' post='8819832]

For og skuffe deg : ALT av extension sliter. MEN det finnes noen som sliter mindre enn andre. Selv liker jeg best tape ext, da jag syns det blir mer natulig enn punkter. Punkter blir ofte litt "spagetti tråder" med mindre du grer deg konstant. Dette ville jeg tatt om du føler du trenger ext mens du sparer. Noen hår har desverre ikke kvalitet til og bli så lange, spessiellt vi som har tynne, fine, nordiske hårtyper..

så da må vi bare være glad for at vi kan lime på litt ekstra :) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også er nysgjerrig på dette, for jeg er rimelig lei jeg også :)

jeg har krøller... og mitt hår vokser jo ikke i det hele tatt... føler jeg da :) men det har ikke blitt så mye lenger de siste årene syns jeg... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tape extensions sliter vel kanskje minst, hvertfall mindre enn keratin fester.Jeg har prøvd begge deler og satt igjen med bare halve håret etter at jeg tok de ut, begge gangene :( Det blir utrolig slitt uansett hvor mye du kurer og steller med det. Er jo det håret som er festet som blir ødelagt. Er hvertfall min erfaring. Men så har jeg tynt hår, så skal kanskje ikke så mye til for min del før det blir ødelag. Har du tynt eller tykt hår?

Jeg syntes det var trasig å ha håret i hestehale f.eks med tape ext, siden remsene er "tunge" å sette opp, hvis du skjønte hva jeg mente :) MEN det positive er at det ser veldig fint og naturlig ut med tape ext :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tape extensions sliter vel kanskje minst, hvertfall mindre enn keratin fester.Jeg har prøvd begge deler og satt igjen med bare halve håret etter at jeg tok de ut, begge gangene :( Det blir utrolig slitt uansett hvor mye du kurer og steller med det. Er jo det håret som er festet som blir ødelagt. Er hvertfall min erfaring. Men så har jeg tynt hår, så skal kanskje ikke så mye til for min del før det blir ødelag. Har du tynt eller tykt hår?

Jeg syntes det var trasig å ha håret i hestehale f.eks med tape ext, siden remsene er "tunge" å sette opp, hvis du skjønte hva jeg mente :) MEN det positive er at det ser veldig fint og naturlig ut med tape ext :)

Off, vil virkelig ikke at det skal bli så slitt etterpå... Jeg har ikke tykt eller tynt hår, sånn midt i mellom :)

Er du sikker på at du mistet så mye hår? Har hørt at det virker som om man mister sykt mye hår, fordi man pga festene mister mye mindre mens man har de i, og at man da mister alt man skulle mistet når man tar de ut, om du skjønner hva jeg mener? :fnise:

Åhh, har så lyst.

Noen som vet ca pris? I Oslo Akershus området? Og hvor lenge sitter slike tape ext i forresten?

Hilsen TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off, vil virkelig ikke at det skal bli så slitt etterpå... Jeg har ikke tykt eller tynt hår, sånn midt i mellom :)

Er du sikker på at du mistet så mye hår? Har hørt at det virker som om man mister sykt mye hår, fordi man pga festene mister mye mindre mens man har de i, og at man da mister alt man skulle mistet når man tar de ut, om du skjønner hva jeg mener? :fnise:

Åhh, har så lyst.

Noen som vet ca pris? I Oslo Akershus området? Og hvor lenge sitter slike tape ext i forresten?

Hehe, ja jeg er veldig sikker på at jeg mistet så mye hår. Ser det veldig godt nå i dag, etter 2 runder med både tape og keratin pluss flere stuss hos frisøren pga slitasje. Har aldri hatt så tynt hår som jeg har nå og ser det godt når jeg ser på bilder fra tiden før ext. Men det er ikke så ille at hodebunnen vises altså. Men har en venninne som opplevde det stakkar.

Skjønner du har fryktelig lyst, ja. :) Så du får bare go for it om du føler for det. Men da får du også ta konsekvensene for det den dagen du tar det ut. Kan jo hende det går kjempefint for ditt hår vet du ;) Jeg kunne godt tenkt meg noen tape remser igjen, kun for volumets sin del, men aldri i verden mer. Nå høres jeg sikkert veldig negativ ut. Haha :ler: Men deler bare mine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler virkelig micro rings. Bare å klipe på med tang, og bruke tang og få de ut igjen, kjempe kjekt, og det går fort! :-)

Sliter ikke like mye på håret som den med kreatin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Hva med clip ons? Da er det bare å ta de inn og ut når du føler for det :) Koster kr 1800,- på Magic på Oslo City, er ekte hår i bra kvalitet! Må stelles med akkurat som vanlig hår, men jeg liker hvertfall det merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg er veldig sikker på at jeg mistet så mye hår. Ser det veldig godt nå i dag, etter 2 runder med både tape og keratin pluss flere stuss hos frisøren pga slitasje. Har aldri hatt så tynt hår som jeg har nå og ser det godt når jeg ser på bilder fra tiden før ext. Men det er ikke så ille at hodebunnen vises altså. Men har en venninne som opplevde det stakkar.

Skjønner du har fryktelig lyst, ja. :) Så du får bare go for it om du føler for det. Men da får du også ta konsekvensene for det den dagen du tar det ut. Kan jo hende det går kjempefint for ditt hår vet du ;) Jeg kunne godt tenkt meg noen tape remser igjen, kun for volumets sin del, men aldri i verden mer. Nå høres jeg sikkert veldig negativ ut. Haha :ler: Men deler bare mine erfaringer.

Jeg er uansett takknemlig for konstruktive svar :) Får se hva jeg bestemmer meg for!

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler virkelig micro rings. Bare å klipe på med tang, og bruke tang og få de ut igjen, kjempe kjekt, og det går fort! :-)

Sliter ikke like mye på håret som den med kreatin.

Hmm... Setter man på dette selv eller kan man gjøre det hos frisør også? Vet du hvor lenge de varer da? :) TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med clip ons? Da er det bare å ta de inn og ut når du føler for det :) Koster kr 1800,- på Magic på Oslo City, er ekte hår i bra kvalitet! Må stelles med akkurat som vanlig hår, men jeg liker hvertfall det merket.

Ja har hørt om dette, men tenker det blir litt slitsomt å måtte sette de på hver dag, eller hvertfall ofte. Syns nemlig det er litt freaky å bytte på, langt hår en dag og kort dagen etter... Kanskje bare meg... :fnise: TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nordisk hår må du ihvertfall ikke finne på å bruke weave-ekstensions fra afro-salonger.

Den fellen gikk jeg i for 2 år siden, og håret som var i fletter er enda ikke friskmeldt, fliser seg i hverandre og blir ikke langt.

Måtte klippe meg kort og glemme drømmen om langt hår for mange år fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carleigh-Ann

Ja har hørt om dette, men tenker det blir litt slitsomt å måtte sette de på hver dag, eller hvertfall ofte. Syns nemlig det er litt freaky å bytte på, langt hår en dag og kort dagen etter... Kanskje bare meg... :fnise: TS

Du kan få de i forskjellige lengder da. En venninne av meg har skulderlange clip ons, det ser veldig naturlig ut faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få de i forskjellige lengder da. En venninne av meg har skulderlange clip ons, det ser veldig naturlig ut faktisk.

Ja, jeg tviler ikke på at det ser naturlig ut. Hadde en venninne med det, men jeg bare syns det er merkelig å gå fra lang til kort, og så til lang igjen dagen etter, om du skjønner, og orker ikke sette i hver dag :) Og skal jeg først ha ext. har jeg lyst til at det skal være en del lenger enn mitt naturlige hår. Kanskje til midt på ryggen, har til skuldrene ca nå. -TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må også tenke på at det ikke sitter i så lenge. Jeg sjekket på mange forskjellige salonger for noen år siden da jeg ville ha dette, og ingen ville garantere at det ville sitte i i mer enn 3 måneder. Det var punktekstensions det var snakk om da, og de forskjellige salongene tok alt ifra 7000-15000 for det.

Må jo nevne at det var kun én salong som sa at de bare ville sitte fint i i 3 måneder, men du kan jo være heldig sånn at de sitter fint i mye lenger enn 3 måneder.

Ville bare nevne det jeg, for akkurat det var noe jeg ikke hadde fått med meg, så da avlyste jeg hele prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, ja alt sliter vel. Men med tape ext funker det kanskje ved å kure det o.l. etter at man tar de ut?

Siden du er frisørmesteren ;) vet du kanskje også om dette er noe de fleste ext.-salongene setter på, eller er det sjeldent? Vet du også sånn ca hvor mye det koster? Håper det ikke er mer enn 5000 :jepp:

Tja.. man kan jo alltids kure det, men som sagt, alt sliter. Men av de ext metodene jeg har hørt om/jobbet med til nå er tape den som har slitt minst. men HUSK: betal heller en tusenlapp mer, og vit at du kommer til noen som KAN det. Om de settes på feil (feks for tett) kommer det til og bli ett flokehelvette. så vær sikker på de som gjør det :)

Prisen varierer selvsagt, men mellom 4000 og 7000 må du nok regne med. Vanligvis ligger det vel på 5-6000... Forhør deg, hør om hvor lenge de har brukt det osv.. (da kan du nemlig høre om de har drevet med det lenge/ erfaring ved og sette på) Spør og om noen av frisørene bruker det, så du kan få se om akkurat den typen ser naturlig ut. (noen er tjukke, andre typer er tynne..) Vil seff anbefale noen som ser tykkt ut, da håret i starten kan røyte litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både tape og keratin/punkt extensions. Ulempen med tape, syntes jeg da, var at det ofte var lett å se festene, og måtte jobbe litt med å skjule taperemsene. Ulempen med keratinfestene var at det slet litt mer på håret, også fikk jeg litt sånn "spagetti" hår. Men likevel, vil jeg nok si at jeg var mer fornøyd med keratinfestene enn tape extensions, men er nok individuelt også! :)

Jeg gjorde forresten alt hos frisøren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...