Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kvar kan eg laste ned musikk til iPoden min?? Helst gratis...og sjølvsagt lovleg ;)

Endret av Søtpotita
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratis OG lovlig blir vel gjerne vanskelig... :klø:

Eller har jeg gått glipp av noe nå?

:)

Skrevet

Eg søkte litt rundt og fant denne lenka. Diverre kan det sjå ut til at personen som skreiv innhaldet ikkje var så veldig inne i det.

Går det verkeleg ikkje an å laste ned musikk, gratis og lovleg?

Skrevet (endret)

Gratis og lovlig nedlasting er vel ikke noe som henger helt på greip? Hva får motparten igjen for det? Er det forresten forbudt å både laste opp og laste ned, hvis man bruker sider á la piratebay?

Jeg skal ikke si at det her ikke finnes, men jeg kjenner i hvert fall ikke til noe slikt.

Endret av L. Kennedy
Skrevet

Jeg har ikke snublet over noe slikt, dessverre..!

Skrevet

Gratis og lovliv nedlasting er vel ikke noe som henger helt på greip? Hva får motparten igjen for det? Er det forresten forbudt å både laste opp og laste ned, hvis man bruker sider á la piratebay?

Jeg skal ikke si at det her ikke finnes, men jeg kjenner i hvert fall ikke til noe slikt.

Jada, eg kjenner til det der og det diskuterar me ikkje her :)

Om det er forbode å laste både opp og ned veit eg ikkje, men vil ein ikkje automatisk "seeda"? Er det einsbetydande med å laste opp?

Skrevet

Det henger ikke helt på greip nei, det er jo en grunn til at det i hovedsak er ulovlig...

Men jeg mener å ha hørt at det er ulovlig å "seede", altså å la folk laste ned av deg, men at selve nedlastingen ikke er det?

Blir litt som den gamle regelen med kjøp og salg av prostitusjon...

Skrevet

Hvis du bruker vuze, så kan du bare trykke "stopp" når du har lasta ned. :)

Skrevet

Jada, eg kjenner til det der og det diskuterar me ikkje her :

Hm?

Skrevet

Det henger ikke helt på greip nei, det er jo en grunn til at det i hovedsak er ulovlig...

Men jeg mener å ha hørt at det er ulovlig å "seede", altså å la folk laste ned av deg, men at selve nedlastingen ikke er det?

Blir litt som den gamle regelen med kjøp og salg av prostitusjon...

Trudde kanskje at me var inne i nye tider ;)

Så korleis får folk tak i musikk til iPoden sin? Tvilar på at folk kjøper haugevis med cdar....

Skrevet

Samme med utorrent og sikkert de fleste andre, men er det lov å laste NED?

Skrevet

Det er vel lovlig å laste ned lydfiler fra youtube?

Skrevet

Så korleis får folk tak i musikk til iPoden sin? Tvilar på at folk kjøper haugevis med cdar....

De laster vel ned ulovlig, eller kjøper enkelte sanger på nettet? Finnes jo haugevis med steder du kan gjøre det nå. Koster ikke mye heller.

Skrevet

Kva er "vuze"?

Hm?

Eg rekna med det kom nokre innlegg som skulle kjefte på meg fordi eg ba om gratis musikk... Difor skreiv eg at akkurat den biten omkring musikkindustrien og inntjening heldt me utanfor (og dette skreiv eg også litt uklart). Du meinte det nok ikkje slik, og eg var nok litt kjapp på avtrekkaren. Ikkje meininga å angripe deg :)

Skrevet

Det er vel lovlig å laste ned lydfiler fra youtube?

Nei, det er fremdeles copyright på musikken, selv om den er på youtube. Det er derfor du ser flere videoer uten lyd.

Skrevet

Kva er "vuze"?

Nedlastningsprogram :)

Skrevet (endret)

Bruker Spotify Premium? Riktignok ikke gratis, men en tusenlapp i året er vel verdt det. ;) Da kan du lage spillelister som du kan laste ned til for eksempel mobiltelefon, og bruke også offline.

Endret av Honesty
Skrevet

Nei, det er fremdeles copyright på musikken, selv om den er på youtube. Det er derfor du ser flere videoer uten lyd.

Men hva om man laster ned de som er vevo, og kun bruker musikken til eget bruk? Er det ulovlig?

Skrevet

Bruker Spotify Premium? Riktignok ikke gratis, men en tusenlapp i året er vel verdt det. ;) Da kan du lage spillelister som du kan laste ned til for eksempel mobiltelefon, og bruke også offline.

Ja, dette er ikkje så dumt, men er det ikkje slik at eg IKKJE kan laste ned musikk til iPod?

Og kva skjer når ein ikkje betalar lenger? Beheldt ein all musikk ein har lasta ned då? :klø:

Gjest Violently Happy
Skrevet

Laster ned enkeltfiler fra diverse steder på nettet jeg, som jeg legger inn på iPoden min ved å laste opp via iTunes.

For eksempel herfra.

(Finner jeg ut hvilken cd en musikkfil er på så kjøper jeg cd'en).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...