julie 19 Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 hei jeg er en 14 gammel jente som ha rlyst till å ha en jobb hved siden av skolen. husarbeid og avis er uaktuelt men har dere noen andre forslag till jobber??
Gjest Naenia Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Da er nok det beste du kan håpe på typiske "gulvjobber" i butikk. Men jeg vet ikke om en gang de ansetter så unge. Hvorfor vil du ikke ha husarbeids-/avisjobber?
CocoPiaf Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Det er vanskelig å finne seg en jobb når man er så ung. Da pleier det som regel å være via noen i familien kjenner o.l. Butikk er vel noe av det vanskeligste å få på. Det er nok bare enkle vaskejobber, eller avis som er mulig.. Lykke til.
herpassion Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Er det ikke sånn at folk flest ikke ansetter folk som er under 16? Når man er 16 er det vel vanlig å skaffe seg sommerjobb. Har ikke hørt om andre som har jobbet med noe annet enn avis/barnevakt/husarbeid/stuepike når man er under 16. Selv begynte jeg å jobbe på et hotell sommeren jeg fyllt 16, og jobber der forsatt ved siden av skolen. har jobbet der i 3 somre + 2 år ved siden av skolen, ca 3-4 dager i uka. Tror nok mest sannsynlig du må vente litt lenger, med mindre du kan jobbe om avisbud..
julie 19 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2011 tusen takk for komentarene en finnes det virkelig ikke ne jobb untatt avis?
Nalla Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 (endret) Grunnen til at det er vanskelig for en 14-åring å få jobb er at det er (store) begresninger for hvor mye/lenge/når de kan jobbe, se her. 13 år Når du har fylt 13, kan du ta lett arbeid med for eksempel budtjeneste (f eks avisbud), rydde- og pakkearbeid eller arbeid med tørrfisk. Men hvis du venter til du er 15 år, vil du få mange fler muligheter! Endret 1. februar 2011 av Nalla
Gjest WendyClear Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Det er vanskelig å få jobb når man er så ung med tanke på reglene som Nalla nevner over. Hva med å sitte barnevakt? Eller gå tur med hunder? Fint at du er ivrig etter å jobbe så tidlig, alle småjobber øker sjansene for en fast deltidsjobb når du blir 15:) Lykke til med jobbsøkingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå