orchid1988 Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Er det noen som kan fortelle meg litt om det tittelen sier. Hvilken skoler i Norge som tilbyr denne utdanningen? Hva er lønnen til de som har denne jobben? Tusen takk på forhånd visst noen kan ta seg tid å svare
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Herstår det alt om utdanningen. Etter et kjapt søk så ser det ut som om det er fagskolene/private skoler som har videreutdanningen. Noen på kveldstid og noen på dagtid. Lønn aner jeg ikke. Men jeg vet at det er vanskelig å få jobb, siden det er mange om beinet og få jobber.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Jeg beklager å si det men å utdanne seg som barsel og barnesykepleier er bortkastet tid og energi fordi du alltid vil stille under en eventuell sykepleier som søker samme stilling. Akkurat slik er det med hjelpe/helsefagarbeidere også og sykepleierene er desverre de som blir foretrukket. Bedre blir det ikke at det innen helseyrke er størst rift om stillingene på føde og barsel så du skal ha uhyre flaks om noen av søkerene ikke har høyere utdanning enn deg selv. Hvis jeg var deg og gjerne ville jobbe på barsel hadde jeg utdannet meg som sykepleier. Fremdeles stor rift om de få jobbene som er men da har du hvertfall en sjanse.
orchid1988 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2011 Jeg beklager å si det men å utdanne seg som barsel og barnesykepleier er bortkastet tid og energi fordi du alltid vil stille under en eventuell sykepleier som søker samme stilling. Akkurat slik er det med hjelpe/helsefagarbeidere også og sykepleierene er desverre de som blir foretrukket. Bedre blir det ikke at det innen helseyrke er størst rift om stillingene på føde og barsel så du skal ha uhyre flaks om noen av søkerene ikke har høyere utdanning enn deg selv. Hvis jeg var deg og gjerne ville jobbe på barsel hadde jeg utdannet meg som sykepleier. Fremdeles stor rift om de få jobbene som er men da har du hvertfall en sjanse. Hmm, dette var noe å tenke over ja. Får håpe jeg kommer inn på mitt første valg, veterinær høyskolen, men visst ikke så vil jeg noe innen nyfødte. Får undersøke litt mer og se om det blir sykepleier i stedet da. Her må jeg gå i tenkeboksen, hehe! Tusen Takk for svar fra dere begge to
hemmelinemmeli Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Jeg beklager å si det men å utdanne seg som barsel og barnesykepleier er bortkastet tid og energi fordi du alltid vil stille under en eventuell sykepleier som søker samme stilling. Akkurat slik er det med hjelpe/helsefagarbeidere også og sykepleierene er desverre de som blir foretrukket. Bedre blir det ikke at det innen helseyrke er størst rift om stillingene på føde og barsel så du skal ha uhyre flaks om noen av søkerene ikke har høyere utdanning enn deg selv. Hvis jeg var deg og gjerne ville jobbe på barsel hadde jeg utdannet meg som sykepleier. Fremdeles stor rift om de få jobbene som er men da har du hvertfall en sjanse. Bare en korrigering her: Å utdanne seg til barnesykepleier ville nok gitt store konkurransefortrinn i forhold til en sykepleier, da en barnesykepleier er en sykepleier med videreutdanning. Tror kanskje du mente barnepleier, som er en hjelpepleier med videreutdanning! Endret 26. januar 2011 av hemmelinemmeli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå