AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 ABC,og D arver en eiendom. Aog B vil utbetales med en gang. Noe C og D har mulighet til før den er solgt. Så foreslår D at han og C låner penger og oppgrader eiendommen for å mest mulig pris for den.Noe C er enig i. Det blir tatt opp stort lån, enten hver for seg, eller et felleslån som C betaler inn på hans konto hver mnd i avdrag. Det blir sendt ut anbud på jobben, og jobben blir gjort. Begge betaler like mye for arbeidet som blir utført. Eiendommen blir solgt til langt over takst, og det blir et godt overskudd. Så viser det seg at D har et E.foretak, og får avskrivninger for utgifter som er foretatt på huset.(eier flere eiendommer) Det gjelder kansje lånet også? Er det juridisk riktig (eller moralskt) at C betaler den riktige sumen hele tiden, for siden så får han fradrag? Jeg vet ikke hvor mye de kan skrive av. C har jo også bidratt til at D har fått lavere skatt dette året pga gjelden-utgiftene. C betaler virkelig mye mere for rehabilitering enn hva D gjør?
Glitnir Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Med forbehold om at jeg forstår deg riktig: Juridisk sett gjelder det de er enige om, hva nå det måtte være. Ellers, eller om de ikke har blitt enige om noe, mener jeg at det riktige må være at de hver spytter inn en like stor andel av utgiftene. Hvilke fradrag de ulike kan skaffe seg av dette i etterkant, bør være hver enkelts ansvar/fordel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå