Gå til innhold

Hvilket stjernetegn er KG-brukeren?

Tror du på astrologi?  

45 stemmer

1. 1. Tror du på astrologi?

• Ja
      12
    • Nei
      25
    • Litt usikker
      8

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg nok ikke er så veldig åpen for at astrologi er noe mer enn overtro, på linje med å spå i kaffegrut eller tarotkort. Men det virker som ganske mange tror på dette, kanskje særlig blant kvinner, og det er til og med en del som legger så stor vekt på dette at man kan la en potensiell kjæreste gå fra seg fordi han/hun har feil stjernetegn.

Problemet med astrologi er, i tillegg til at det vanskelig lar seg forene med et vitenskapelig verdensbilde, at formuleringene i horoskopene har noe av spådommens ullenhet over seg, du kan la deg imponere om du bare leser ditt eget horoskop - helt til du tar en titt på de andre og oppdager at det faktisk er flere andre som passer vel så bra. Det vi må kreve er derfor ikke bare at vi skal kunne si, "aha, ja, det passer bra", når du får vite hvilket stjernetegn en venn har. Det vi må kreve er at man skal se det på forhånd, ved å sammenlikne personen med det som skal kjennetegne de ulike stjernetegnene.

Det hadde derfor vært morsomt med et eksperiment, nærmest en selskapslek. Her er en utfordring til alle dere som tror litt eller mye på astrologi, alle dere som er interessert nok til å vite hvilke egenskaper som påstås å hefte med de forskjellige stjernetegnene:

Hvilke stjernetegn har de forskjellige brukerne på KG? Ta et knippe av brukerne (fritt valgt) og plasser dem i dyrekretsen. Og begrunn svaret. Begrunnelsen er viktig

Er vi heldige vil de som blir plassert etter hvert også avsløre om det stemmer. ;)

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror Amalie og KateW er født i Vektens tegn, fordi de er flink til å se saker fra ulike sider, er vennlige, omgjengelige og liker forskjellige typer mennesker.

Her er beskrivelse av Vekten:

"Vekten tar hensyn til andre og ser flere sider av en sak. Partnerskap er viktig for en Vekt. En Vekt har det bra når forholdet til kjæresten er i harmoni og livet er bekvemt, vakkert og sosialt.

Vekten er diplomatisk, sosial og rettferdig. Stjernetegnet symboliserer harmoni og balanse. En-til-en-forhold er også knyttet til dette tegnet. Objektivitet, kunst, kultur, design og skjønnhet kobles til Vekten. Tegnet ser raskt begge sider av en sak, tar hensyn til den andre part og skyr konflikter."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væren står for pågangsmot, initiativ og impulsivitet. Stjernetegnet kombinerer ildens entusiasme, den ledende energiens handlekraft og den maskuline utadvendthet, med Mars' energiske heltemot. Dette stjernetegnet symboliserer skaperkraft, igangsettende egenskaper og utålmodighet. Ting skal være uforutsigbare og utfordrende, for at en Vær skal ha det bra.

Væren setter ting i gang. Den symboliserer handlekraft, dristighet, fysisk aktivitet og konkurranseinstinkt. Impulsivitet er også knyttet til Væren. Væren tar sjanser og er modig. Dette er en pioner og gründer, som trives med å være først. Sex er like nødvendig som mat og drikke.

Kamikatze, Waco

Tyren står for fasthet, tålmodighet og praktisk sans. Stjernetegnet kombinerer jordnærhet, den faste energiens stahet og den feminine mottagelighet, med Venus' sans for verdier. Dette stjernetegnet symboliserer vedlikehold, konsekventhet og den fullfører det den har bestemt seg for å videreføre. Ting skal være praktiske og vakre, for at en Tyr skal ha det bra.

Tyren symboliserer eiendom, verdier og ressurser. Stjernetegnet knyttes til praktisk sans, estetikk og stahet. Tyrens energi er jordnær og tålmodig. Forvaltning av verdier, ressurser og penger knyttes til stjernetegnet. Tyren er prisbevisst og kan oppfattes som gjerrig. Fasthet og rolig tempo preger Tyren, samt et behov for komfort.

Katana, Womenwomen

Tvillingene symboliserer kommunikasjon, ord, tanker, informasjon og nysgjerrighet. Tegnet kombinerer luftens mentale evne, den bevegelige egenskapens tilpasningsdyktighet og den maskuline rasjonalitet, med Merkurs behov for å formidle. Dette er et stjernetegn som har objektivitet og tenker rasjonelt. For at en Tvilling skal ha det bra, må det skje mye, ofte og vitebegjærligheten må stadig utfordres.

Tvillingene symboliserer formidling, nysgjerrighet, vitebegjærlighet, snakkesalighet og tosidighet. Søsken, naboer og nærmiljø er også knyttet til tegnet. Bøker, blader, bibliotek og faktakunnskap kobles til Tvillingene. En Tvilling kan litt om mangt og slipper aldri opp for diskusjonstemaer. Nervøsitet og rastløshet preger tegnet.

Ylvina, Wombat

Krepsen representerer emosjoner, stemninger og omsorg. Tegnet kombinerer vannets følelser og intuisjon, den ledende energiens igangsettende egenskaper og den feminine sensitivitet, med Månens behov for trygghet og næring. Krepsen er et subjektiv og følelsesmessig engasjert tegn. Det er forsiktig og vil helst vise omsorg overfor andre. En Kreps som er trygg på sine omgivelser, har et godt hjem og respekterer sine følelser, er en fornøyd Kreps.

Krepsen er hjemmekjær, emosjonell og lunefull. Den symboliserer trygghet, røtter, omsorg, næring, familie og morsrollen. Stjernetegnet er forsiktig, sjenert og reservert. Det tar tid å komme til bunns i en Kreps. Krepsen liker å trekke i trådene og ikke selv stå i rampelyset.

Antlers, Sequax

Løven symboliserer glede og lek, stolthet og generøsitet. Stjernetegnet kombinerer ildens kreativitet, den faste egenskapens utholdenhet og den maskuline pågåenhet, med Solens utstråling og egosentrisitet. Løven elsker oppmerksomhet og vil gjerne være verdensmester. Når en Løve er i sentrum for alles oppmerksomhet, har en Løve det bra.

Løven lever og ånder for oppmerksomhet. Den symboliserer det lekende, generøse, spontane og farsrollen. Stjernetegnet er kreativt, barnlig og oppfinnsomt. Latteren ligger alltid på lur, øynene glitrer og smilet er aldri langt unna. Løven er en solstråle, som blomstrer når alles øyne er rettet mot den.

Kate W, Dainty

Jomfruen representerer perfeksjonisme og analytiske evner. Stjernetegnet kombinerer det jordnære, det fleksible og det sensitive, med Merkurs mentale hurtighet. Jomfruen videreforedler og detaljstyrer. Tegnet symboliserer en praktisk tilnærming til livet, men noen ganger blir Jomfruen for opptatt av at alt skal være perfekt. En Jomfru kritiserer gjerne, men reagerer selv negativt på kritikk. Ting skal gjøres nøye og skikkelig, for at en Jomfru skal kunne ha det bra.

Jomfruen symboliserer analyse, detaljer, jordnærhet og skikkelighet. Tegnet har en utpreget kritisk sans og går ikke av veien for å uttrykke det. Jomfruen symboliserer renhet, finpussing og videreforedling. Forskning og skepsis er også knyttet til dette stjernetegnet.

Monica1968, Antoinette, Brutal mann

Vekten representerer balanse og harmoni. Stjernetegnet kombinerer luftens intellekt, den ledende energiens igangsettende egenskaper og den offensive maskuline energi, med Venus' sans for skjønnhet. Vekten tar hensyn til andre og ser flere sider av en sak. Partnerskap er viktig for en Vekt. En Vekt har det bra når forholdet til kjæresten er i harmoni og livet er bekvemt, vakkert og sosialt.

Vekten er diplomatisk, sosial og rettferdig. Stjernetegnet symboliserer harmoni og balanse. En-til-en-forhold er også knyttet til dette tegnet. Objektivitet, kunst, kultur, design og skjønnhet kobles til Vekten. Tegnet ser raskt begge sider av en sak, tar hensyn til den andre part og skyr konflikter.

Pingting, Belladonna, Purple Haze

Skorpionen symboliserer de dype, intense følelsene. Tegnet kombinerer vannets intuisjon, fasthet i følelser og en innadvendt holdning, med Plutos intense, dype, mørke makt. Skorpionen manipulerer andre og har behov for følelsesmessig kontroll. Stjernetegnet gjemmer og hemmeligholder sine følelser, og utsonder en enorm erotisk tiltrekningskraft. En Skorpion har det bra når hun kontrollerer sin partner seksuelt og vet hva andre føler.

Skorpionen er hemmelighetsfull, sexy, mystisk, intens og reservert. Stjernetegnet symboliserer transformasjon, dype intense følelser, tabuer, psykologisk innsikt og fasthet. Manipulasjon, kontroll og makt er også knyttet til Skorpionen.

Mike Waters, HunterLady

Skytten inspirerer og motiverer. Stjernetegnet kombinerer ildens eventyrlyst, bevegelighetens fleksibilitet og den maskuline uredde siden, med Jupiters ekspanderende evne. Skytten er full av ideer, optimisme, tro, håp, visjoner og egne moralske tanker. Tegnet må hele tiden utvide horisonten. En Skytte har det bra når ideene inspirerer andre, på reiser og når livssynet gir et klart mål.

Skytten symboliserer utvidelse av horisonten og evig søken. Ekspansjon, ideer, rastløshet og politikk er knyttet til dette tegnet. Filosofi, søken etter noe nytt, lærdom, visdom og moral kobles til Skytten. Holdningen "ingenting er umulig" er en egenskap som tillegges stjernetegnet. Skytten går alltid videre.

Cuckold, Jalp, Anjelika

Steinbukken er målrettet og strukturert. Stjernetegnet kombinerer det jordnære, den igangsettende kvaliteten og den subtile oppfatningsevne, med Saturns grenser og rammer. Steinbukken er ansvarsfull, stabil, ambisiøs, organisert og alvorlig. Ofte er Steinbukken opptatt av tradisjoner. Når rammene og målet er på plass, har en Steinbukk det bra.

Steinbukken symboliserer tradisjon, struktur, ambisjoner, mål, soliditet og ansvar. Karriere er knyttet til stjernetegnet, samt seriøsitet, målrettethet, jordnærhet og realisme. I tillegg er Steinbukken opptatt av å avansere. Tegnet er til å stole på og tar skritt for skritt mot sitt mål.

Mann 42, Steinar 40

Vannmannen står for uavhengighet og intellekt. Stjernetegnet kombinerer luftens tanker, den faste egenskapens konsentrasjon og offensivitet, med Uranus' grensesprengende nytenkning. Vannmannen tenker og handler annerledes enn andre. Tegnet er originalt, har behov for frihet og liker seg i grupper som ikke er som alle andre. Blant gode venner med meget forskjellig bakgrunn, har en Vannmann det bra.

Vannmannens tegn symboliserer frihet, revolusjon, originalitet, annerledeshet og åpenhet. Organisasjoner og grupper er også knyttet til Vannmannen. Data, internett, webdesign, miljøvern, ideologi og alt som er forut for sin tid, kobles til Vannmannen. Tegnet knyttes til mentale systemer, objektivitet, klar tanke og rasjonalitet.

Tabris, Strykebrett

Fiskene representerer drømmer, sensitivitet og kunst. Stjernetegnet kombinerer vannets sensitivitet og intuisjon, fleksibilitet og en kollektiv ikke-verbal kommunikasjon, med Neptuns offervilje og grenseløse følelser. Fiskene tilpasser seg det meste og har et stort behov for å flykte fra noe trivielt. Tegnet er kreativt, musikalsk, kunstnerisk og drømmende. Fiskene er følsomme, ydmyke, romantiske og ofte kaotiske. En Fisk har det bra når livet ikke er for organisert, og det er tid og rom for drømmer og flukt.

Fiskene symboliserer flukt, drømmer, oppofrelse og betingelsesløs kjærlighet. Symbiose og enhet preger stjernetegnet. Kunst, musikk, bilder og eventyr kobles til Fiskene. Tegnet knyttes til sterk intuisjon, sensitivitet, snillhet og rusmidler.

Yvonne, Hinita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tvilling og den beskrivelsen over stemmer for meg på en prikk! Jeg bruker dessuten også Daily Horoscope på android-telefonen min, og også dette horsoskopet passer utrolig bra. Dette tror jeg faktisk litt på, men jeg legger ikke så mye i det, og legger ikke akkurat opp dagen min etter hva som står der:P Men det er moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg er nok ikke vekt! (men jeg velger å ta til meg de positive tingene som et kompliment! :nigo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig synes jeg følgende beskrivelser passer veldig godt på meg:

- Tyren

- Tvillingene

- Krepsen

- Jomfruen

- Vekten

- Skytten

- Vannmannen

Resten passet ikke så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig synes jeg følgende beskrivelser passer veldig godt på meg:

- Tyren

- Tvillingene

- Krepsen

- Jomfruen

- Vekten

- Skytten

- Vannmannen

Resten passet ikke så verst.

Jeg er LØVE - hilsen WomenWomen : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Imponert over AB som har tatt seg tid til å analysere og vurdere brukere etter stjernetegn! Må dessverre skuffe deg og si at jeg ikke er vekt, men skorpion. Men takk for fine ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd Gratis Horoskopet? De har der et fødselshoroskop, som går på hvor og når man er født. Om dere har prøvd, synes dere det stemmer?

OI fy søren!! Det stemte meg på en prikk, og det er ikke slik at "alle" kan være det samme! Jeg ble litt redd nå :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest döderlein

OI fy søren!! Det stemte meg på en prikk, og det er ikke slik at "alle" kan være det samme! Jeg ble litt redd nå :s

Haha, det samme tenkte jeg. Stemmer så mye at det nesten er litt skummelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kreps, men noe av det som beskriver krepsen stemmer ganske bra :)

Om jeg tar utgangspunkt i ABs beskrivelse av tegnene, vil jeg gjette på:

MikeWaters - vannmann.

Wonders er jomfru (men får også litt tyr-vibber her).

Norna og Belladonna er skorpioner.

KateW - vekten.

ETA: Jeg sjekket nettopp gratishoroskopet, og det viser seg at min ascendant er i krepsen. Ble mer imponert over gjettingen til AB nå.

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for analysen, AB, men jeg er nok ikke kreps! :) Litt forbauset over at jeg framstår som forsiktig, sjenert og reservert her inne...:klø:

Og jeg liker definitivt å stå i rampelyset! :lur:

Jeg er steinbukk, men ikke en veldig typisk en...bortsett fra at jeg er sta og ambisiøs...:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd Gratis Horoskopet? De har der et fødselshoroskop, som går på hvor og når man er født. Om dere har prøvd, synes dere det stemmer?

Min passet 50/50. ikke særlig imponert, særlig siden det jeg synes passet fort er ting som passer for de aller, aller fleste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Steinbukk, noe passer, noe passer ikke.

Men jeg har lest at det er kommet ett nytt tegn som gjør at jeg er Skytten?? Stemmer det?

Jeg leste fødselshoroskopet fra linken, jeg vet akkurat tiden for min fødsel, og det stemte ganske godt vil jeg si :)

Endret av Sophie-Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Solmåne

Jeg er vekten, og det stemmer jo egentlig det som står. Liker at ting er i balanse, ser alltid begge sider av en sak og er veldig reflektert.. i tillegg til at jeg er en ekstremt rettferdig person, kan bli helt tussete når jeg ser noe som er urettferdig som ikke blir gjort noe med.

men på en annen side.. kanskje alle er sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje alle er sånn??

Alle er hva da? Er alle det i like stor grad som deg, likedan som deg? - På samme måte og med samme fokus? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er hva da? Er alle det i like stor grad som deg, likedan som deg? - På samme måte og med samme fokus? :popcorn:

Problemet er at det åpenbart er lett å kjenne seg igjen i ganske mange stjernetegn. Og så er det egenskaper vi overhodet ikke kjenner oss igjen i i vårt eget. Vi mennesker er imidlertid slik at vi legger mer vekt på det vi kjenner oss igjen i enn det som ikke passer så bra. Og i den grad mye av det som skrives er positivt vil vi nikke samtykkende selv når det egentlig bare stemmer sånn passe. Fordi egenskapene som beskrives er noe vi alle har i oss og kanskje også ønsker å ha mer av enn vi har. Så horoskopet kan smigre oss og gjør oss dermed svakere, lettere å overbevise.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at AB har tatt seg bryderiet med å mene noe om hvilket tegn som passer på forskjellige brukere. Og at jeg, etter denne analysen, er Steinbukk.

Det stemmer ikke.

Sorry, mac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...