AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg har en streng bak tennene både oppe og nede som jeg fikk på da jeg fjernet reguleringen. En sånn en. Nå vil jeg fjerne den. Må jeg til reguleringstannlege for å gjøre dette, eller kan jeg gjøre det hos vanlig tannlege? Hadde vært så greit om jeg kunne gjøre det hos vanlig, siden jeg uansett må dit for å høre om jeg skal fjerne visdomstennene (jeg tror de dytter frem underkjeven min litt, for jeg har begynt å få noe som kan minne om begynnende underbitt). Håper noen kan svare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 25. januar 2011 #2 Del Skrevet 25. januar 2011 Du kan gjøre det hos vanlig tannlege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 25. januar 2011 #3 Del Skrevet 25. januar 2011 Hvorfor vil du fjerne den da? Er det ikke en risiko for at tennene glir tilbake? Jeg har hatt min i 10 år kanskje, og den er jo plagsom, bortsett fra at gulroten setter seg fast bak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 25. januar 2011 #4 Del Skrevet 25. januar 2011 Har snart hatt min i ti år også, måtte inn og feste på nytt etter at strengen løsnet oppe for en tre-fire år siden, og da skled tennene ganske godt og raskt fra hverandre! Måtte gå med strikker en god stund før tannlegen festet strengen på nytt for å få tennene riktig plassert igjen. Så, om du ikke MÅ ta av strengen, bør du heller ikke gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 25. januar 2011 #5 Del Skrevet 25. januar 2011 Fikk fjernet min nede nå i sommer, da hadde jeg hatt den på i 7 år. Har ikke merket at tennene har begynt å bevege på seg der, men så hadde jeg vel egentlig bare regulering der nede for å feste strikk fra over til underkjeve. Den oppe ville de ikke anbefale meg å fjerne, fordi det var en stor korreksjon der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 25. januar 2011 #6 Del Skrevet 25. januar 2011 Kjenner mange som ikke har fått utskliding etter de tok av strengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #7 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg har hatt på min streng i 6 år, og fikk beskjed av reguleringstannlegen at denne skulle fjernes når visdomstennene kom på plass (evt, fjernet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 25. januar 2011 #8 Del Skrevet 25. januar 2011 Min streng ble fjernet ca 5 år etter at den øvrige reguleringen ble fjernet. Det var reguleringstannlegen som tok initiativet til å få den fjernet. Jeg hadde hverken fått alle visdomstennene eller fjernet noen av dem på det tidspunktet. Har heller ikke merket noe til forandringer på tennene etter at den ble tatt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #9 Del Skrevet 25. januar 2011 Min streng ble fjernet ca 5 år etter at den øvrige reguleringen ble fjernet. Det var reguleringstannlegen som tok initiativet til å få den fjernet. Jeg hadde hverken fått alle visdomstennene eller fjernet noen av dem på det tidspunktet. Har heller ikke merket noe til forandringer på tennene etter at den ble tatt av. Da så sikkert tannlegen at du hadde god nok plass i munnen til at visdomstenner ikke ville bli noe problem. En stor del av de som har hatt regulering har liten plass i munnen. Når visdomstennene da skal opp og frem, er det greit å ha en streng som hindrer at de dytter og skyver på tennene for å få plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 25. januar 2011 #10 Del Skrevet 25. januar 2011 Da så sikkert tannlegen at du hadde god nok plass i munnen til at visdomstenner ikke ville bli noe problem. En stor del av de som har hatt regulering har liten plass i munnen. Når visdomstennene da skal opp og frem, er det greit å ha en streng som hindrer at de dytter og skyver på tennene for å få plass. Jeg hadde absolutt ikke god plass til visdomstenner. Det er tvert i mot svært trangt om plassen i munnen min. Jeg har alltid visst at visdomstennene ikke kom til å kunne komme helt frem, for det var det rett og slett ikke plass til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #11 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg hadde absolutt ikke god plass til visdomstenner. Det er tvert i mot svært trangt om plassen i munnen min. Jeg har alltid visst at visdomstennene ikke kom til å kunne komme helt frem, for det var det rett og slett ikke plass til. Da var det en dårlig beslutning av din tannlege, og du har vært heldig som ikke har fått forsøvet tennene dine. Det er jo ikke uten grunn at man skal ha på en streng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 25. januar 2011 #12 Del Skrevet 25. januar 2011 Da var det en dårlig beslutning av din tannlege, og du har vært heldig som ikke har fått forsøvet tennene dine. Det er jo ikke uten grunn at man skal ha på en streng. Er du utdannet tannlege? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #13 Del Skrevet 25. januar 2011 Nei, men min samboer er i utdannelse nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #14 Del Skrevet 25. januar 2011 Dessuten er det jo ikke så vanskelig å forstå at strengen er til for å holde tennene på plass i sin nye stilling, og hindre dem i å skli tilbake når det kommer nye tenner som skal presse seg fram! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 25. januar 2011 #15 Del Skrevet 25. januar 2011 Tror jeg eller hadde stolt på en med litt erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #16 Del Skrevet 25. januar 2011 TS her. Jeg fikk beskjed av tannlegen da han satte den på, at jeg kunne ta den av etter fem år. Det har nå gått seks. Strengen irriterer meg, for mat setter seg der, og det er vanskelig å bruke tanntråd når jeg har en metallstang i veien. Tap tap. Så jeg har lyst til å ta den bort. Takk for svar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 25. januar 2011 #17 Del Skrevet 25. januar 2011 TS: Har du rettet mye på tennene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 25. januar 2011 #18 Del Skrevet 25. januar 2011 Da var det en dårlig beslutning av din tannlege, og du har vært heldig som ikke har fått forsøvet tennene dine. Det er jo ikke uten grunn at man skal ha på en streng. Jaja, jeg velger heller å stole på min tannlege med 30 års erfaring, enn samboeren til en tannlegestudent. Ikke har jeg hatt noe trøbbel med at tennene mine har flyttet på seg etter at jeg tok den av heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #19 Del Skrevet 25. januar 2011 TS: Har du rettet mye på tennene? Jeg hadde 1 cm overbitt. Husker ikke hvordan tennene mine så ut utover det, men tror ikke de var noe særlig skjeve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #20 Del Skrevet 25. januar 2011 Men du kan jo ikke bare bestmme deg for at "nå vil jeg fjerne strengen" Det er det reguleringstannlegen din som må bestemme. Det er en grunn til at du har den der vet du, for at ikke tennene skal flytte på seg igjen. Hør med reguleringstannlegen din du. Tviler uanssett sterkt på at din vanlige tannlege vil fjerne den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå