Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til London om noen uker. Har tenkt å kjøpe meg noe som koster ca. 8300 kr.

Har lest litt rundt når det gjelder Global Blue (tidligere Global Refund), hvor man kan få igjen momsen (?) på det man kjøper.

Noen som vet hvor mye jeg får igjen, dersom jeg kjøper noe til 8300 kr.? Hvordan blir beregningen? Det må vel trekkes fra et adm. gebyr også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VAT er ca 10%. Det finnes et kontor på Heathrow iallefall rett ved innsjekken til SAS (terminal 3) hvor du bare stiller deg i kø, fyller ut et skjema, viser frem kvitteringer, og får tilbake enten cash eller pr kredittkort. Husk at du må kunne vise frem det du har kjøpt ved forespørsel, så ikke sjekk det inn først.. Husk også å be om VAT receipt for tax return i butikken! Det er en spesiell en de må lage, ikke vanlige kassalappen.

Skrevet

Husker ikke hvor høyt adm gebyret er, men det er iallefall pr receipt, sånn sett er det gunstig at du kjøper dyr gjenstand på en kvittering ;)

Skrevet

Takk. :)

Jeg har gjort prosedyren èn gang før, så den er grei. Lurer egentlig bare på hvor mye jeg får igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...