Bamblerose Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 (endret) Jeg skulle vaske en veldig møkkete oppvaskkum med klorin her en kveld, og det fantes ingen oppvaskhansker noe sted (synd for meg), så jeg måte bare ta det som det var og vaske uten hansker (jeg er ikke allergisk). Nå har jeg da altså prøvd absolutt alt jeg har hørt/lest om av kjerringråd osv. men til ingen nytte! Hendene mine stinker, dem er blanke, dem er både tørre og seige på en og samme tid, og når jeg skyller dem i vann eller svetter blir dem unormalt glatte antageligvis pga. klorinen, og nevnte jeg stanken? Hjelp! Jeg husker en gang jeg var liten og badet i skolebassenget, ved en feiltagelse var det for mye klorin i vannet så alle endte opp med sånn "tovet" hår og som var akkurat som mine hender er nå; både tørt og seigt, og ingenting trengte igjennom klorinen. Da sa moren min at jeg burde bruke zalo rett på håret (ikke vått hår), la det virke i tredve minutter og skyll ut - det hjalp! Håret mitt var helt fint igjen, jeg prøvde det samme med hendene mine, zalo rett på tørr hud, vente tredve minutter og skyll av - det funka ikke! Jeg har også prøvd sitron rett på huden, det funket litt, men etter et døgn var faenskapet tilbake og stinket værre enn noengang! Prøvde også sitron kokt i vann, det funket ikke i det hele tatt. Har så klart prøvd å skylle hende i bare kaldt vann, men jeg tror at skitlukta elsker å plage meg! Noen som da har noen andre forslag? Kanskje man bare rett og slett burde svette ut lukta? Hørt at det skal funke, men det skal visstnok ta ca. 3-4 dager eller opp imot ei uke og dette er dag 1, derfor håper jeg at noen har noen litt "raskere" forslag Unnskyld språkbruken min, blir bare litt frustrert over meg selv.. Endret 25. januar 2011 av Bamblerose
pixiiie Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Dette hørtes da veldig frustrerende ut. Har du prøvd å bare smøre inn hendene i masse fuktighetskrem og la det trekke seg inn?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Hva med å bløtlegge hendene i en skål med varmt vann, en spiseskje olje og en sitronskive? Har du noen friske urter kan du ha litt av det også oppi. (basilikum, koriander etc) Ha hendene i vannet til det begynner å bli kaldere.
Ella_Grey Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Jeg vet ikke helt om det virker, men prøv med eddik. Det nøytraliserer ihvertfall ph'en fra klorinen sånn at den slimete følelsen blir borte. Forhåpentligvis :gjeiper: Ellers så er jo både kaffegrut og bakepulver sånt som fjerner lukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå