Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes sikkert utallige andre slike tråder, men håper det er noen som tar seg tid til å svare likevel.

Jeg er ca 170 cm høy, og veier mellom 65 og 70 kilo. Hovedsaklig ligger fettet rundt magen, mens bein og armer er tynne. Jeg vil gjerne gå ned ca 5 kilo på et par måneder. Er det mulig ved bare å holde på med jogging, eller må jeg legge om kostholdet drastisk i tillegg? Og hvor mye må jeg evt jogge for at det skal fungere? Jeg tenkte også å kjøpe en pilatesball og gjøre noen styrkeøvleser på ca 10 min etter jeg er ferdig å jogge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg til joggingen, men du kan plusse på stabilitets øvelser for rygg og mage

eks Planken i uike variasjoner. pilates ball kan være et godt alternativ. situpps (mest effektivt hvis du har en benk eller lignende, og henger overkroppen utenfor, få gjerne noen til å holde fast bena, da kan du gå lengre ut med overkroppen og øvelsene blir tyngre.

ligge på rygg og løfte bena rett opp (kroppen blir i 90 grader) hold dem strak hele veien, og når de skal senkes ned igjen så ikke la dem røre bakken, gjør denne øvelsen til utmattelse.

du kan jo prøve å spise mindre karbohydrater, mange sier det hjelper. men tror det er litt induviduelt. :)

Skrevet

Er du vant til å jogge? Hvis ikke må du for all del begynne rolig. Det er lett å få skader ved jogging. Jeg ville kanskje også lagt inn litt annen kondistrening, da dette fort kan bli ensformig (med mindre du virkelig elsker å jogge). Styrketrening er også viktig.

Du bør nok legge om kostholdet litt hvis du nå lever usunt. Du trenger nok ikke å være slavisk, men bør nok tenke på hva du stapper inn i munnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...