AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Jeg går på dagpenger og fikk pengene mine på konto i går, greit nok. Idag sjekker jeg kontoen min og da ligger det 10 000 kr fra nav igjen. Hva er det de driver med seriøst? Hva skal jeg gjøre? Ringe dem og si at de har overført penger til meg som jeg ikke skal ha?
Gjest Uglefot Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 (endret) Ring dem og varsle. Slike overføringer vil bli oppdaget før eller senere uansett og da er det du som må betale tilbake. Edit; husker engang de hadde overført nesten en 1000lapp for mye til meg. Jeg ringte og varslet og fikk beskjed om å beholde den. Det virka som om det var mer arbeid for dem å trekke den tilbake. Men 10000 er jo litt mer enn 1000..Kanskje de dropper neste utbetaling. Endret 25. januar 2011 av Uglefot
Gjest Tsunade Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Det kan jo være etterbetaling av trygd du har krav på, men uansett MÅ du spørre NAV hva som har skjedd her. Hvis du beholder penger du ikke skal ha, kan du være bombesikker på at de finner det ut og krever pengene tilbake.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Det var feriepenger fra i fjor:)Så juhhuuuuu. En gledelig overaskelse:) Jeg rinte nå og fikk da høre at dette ikke var en feil:) Visste ikke man fikk feriepenger når man gikk arbeidsledig.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Heldig du er da Jeg må ringe å høre hvorfor jeg ikke får penger... Det er ikke morsomt
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Det var feriepenger fra i fjor:)Så juhhuuuuu. En gledelig overaskelse:) Jeg rinte nå og fikk da høre at dette ikke var en feil:) Visste ikke man fikk feriepenger når man gikk arbeidsledig. Og de som mottar AAP og som er ute i praksis og jobber 100% får ikke feriepenger..velkommen til bakvendt landet! Men gøy for deg,kjøp deg noe fint 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Og de som mottar AAP og som er ute i praksis og jobber 100% får ikke feriepenger..velkommen til bakvendt landet! Men gøy for deg,kjøp deg noe fint Ja jeg vil altså jobbe og søker jobb aktitvt ikke missfortå, men jeg visste ikke dette og det kom som en overasklese. Jeg trodde det var en feil og ringte inn med en gang.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Heldig du er da Jeg må ringe å høre hvorfor jeg ikke får penger... Det er ikke morsomt Det kommer kanskje etter kl 3 idag eller imorgen tidlig. De er ikke alltid like flinke å sette pengene når de skal.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #9 Skrevet 25. januar 2011 Ja jeg vil altså jobbe og søker jobb aktitvt ikke missfortå, men jeg visste ikke dette og det kom som en overasklese. Jeg trodde det var en feil og ringte inn med en gang. Neinei,det var ikke slik jeg mente det altså! Synes bare NAV har vanskelige løsninger..istedenfor at de som går på AAP får feriepenger så får de halv skatt (synes jeg å huske) i to uker på sommeren. Hadde vært greiere å tjent seg opp feriepenger,når man gjør en jobb på lik linje med alle. Men det er ganske off-topic her i bunn og grunn. Kos deg med feriepengene
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #10 Skrevet 25. januar 2011 Neinei,det var ikke slik jeg mente det altså! Synes bare NAV har vanskelige løsninger..istedenfor at de som går på AAP får feriepenger så får de halv skatt (synes jeg å huske) i to uker på sommeren. Hadde vært greiere å tjent seg opp feriepenger,når man gjør en jobb på lik linje med alle. Men det er ganske off-topic her i bunn og grunn. Kos deg med feriepengene De som går på AAP bør få feriepenger mener jeg også. Jeg håper virkelig at jeg slipper å gå på dagepenger snart, det er ikke noe jeg gjør fordi jeg vil. Tusen takk
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #11 Skrevet 25. januar 2011 Det kommer kanskje etter kl 3 idag eller imorgen tidlig. De er ikke alltid like flinke å sette pengene når de skal. Når de skal?? Normalen for dagpenger er utbetaing 6-12 dager etter at meldekortet er levert.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #12 Skrevet 25. januar 2011 Jeg går på dagpenger og fikk pengene mine på konto i går, greit nok. Idag sjekker jeg kontoen min og da ligger det 10 000 kr fra nav igjen. Hva er det de driver med seriøst? Hva skal jeg gjøre? Ringe dem og si at de har overført penger til meg som jeg ikke skal ha? 10.000 i feriepenger, da gikk du lenge ledig i fjor...så går du ledig enda. uuuu så surt.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #13 Skrevet 25. januar 2011 Hadde vært greiere å tjent seg opp feriepenger,når man gjør en jobb på lik linje med alle. Men det er ganske off-topic her i bunn og grunn. Det er jo nettopp det du ikke gjør på AAP da...duh. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #14 Skrevet 25. januar 2011 Det er jo nettopp det du ikke gjør på AAP da...duh. I mitt tilfelle så gjorde jeg det DUH!! Faan så tåpelig med slike kommentarer!! Jeg var ute i jobb,kall det praksis om du vil. Jobbet 100% i alle de 3 årene jeg gikk på AAP og fikk ca 58kr i timen.Aldri følt meg så utnytta..men er man sjuk så er man sjuk og kan ikke bare ta en ordinær jobb. 2
Antlers Skrevet 25. januar 2011 #15 Skrevet 25. januar 2011 Det er jo nettopp det du ikke gjør på AAP da...duh. Det spørs jo helt på hvilken av de nå sammenslåtte ordningene man faller under, da. Det er jo nå attføring, rehabilitering og midlertidig ufør som kalles AAP, og der har du alt fra de som jobber som vanlig (gjennom diverse tiltak) til de som rett og slett er for syke til å kunne klare det - men (ennå) ikke har havnet i kategorien ufør.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #16 Skrevet 25. januar 2011 Når de skal?? Normalen for dagpenger er utbetaing 6-12 dager etter at meldekortet er levert. Velkommen til den digitale tidsalder, nå for tida tar det 1-3 virkedager før pengene er på konto. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #17 Skrevet 25. januar 2011 Tittelen på denne tråden sier egentlig alt!! Er blitt en mote å mobbe og ha mistro til NAV.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #18 Skrevet 26. januar 2011 Og de som mottar AAP og som er ute i praksis og jobber 100% får ikke feriepenger..velkommen til bakvendt landet! Ja, og er man så uheldig og må gå sykmeldt i mer enn tre måneder, så mister man også feriepenger. Gleder meg til sommerferieturen i år... i hagen! 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #19 Skrevet 26. januar 2011 Velkommen til den digitale tidsalder, nå for tida tar det 1-3 virkedager før pengene er på konto. Hjertelig takk for det. Det er vel og bra at pengene kommer så fort inn på kontoen. Praksis er likevel 6-12 dager etter meldkortet er levert, så poenget mitt er at man ikke kan hevde at NAV utbetaler for sent dersom pengene ikke er på konto mandagen etter, slik som mange hevder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå