Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har, til vanlig, forholdsvis fin hud uten noe særlig kviseutbrudd. Den er tørr (rundt nesa) og fuktfattig. Men etter at jeg ble gravid har jeg fått skikkelig kviseutbrudd (regner med det er hormonelle kviser) i pannen og på haken, og de går aldri bort. Den hudpleierutinen jeg har nå, er jo basert på min vanlige hud, og jeg antar at den ikke er ''sterk'' nok til å ta knekken på kvisene.

Jeg leter derfor etter en rens eller en ''treatment'' som kan ta knekken på disse. Har sett litt på md formulations, da jeg har hørt at dette er et bra anti-kvise merke. Er Vit-A-Plus Clearing Complex noe å trakte etter? Og når skal den bli brukt i så fall? Etter rens?

Endret av ^^Belle^^
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kjempe fornøyd med md formulations. Bestill deg det lille kitet du får alt du trenger i den. Så kan du prøve og se om den funker på din hud.

Har du prøvd nattlysolje? Det skal ta knekken på hormonelle kviser :jepp:

Skrevet

Kviser som kommer pga. graviditet er hormonbetinget. All verdens renseprodukter vil ikke hjelpe, det eneste som hjelper er når graviditeten er over og kroppens hormonbalanse er i gjenge igjen.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen om å ikke bruke nattlysolje når jeg var gravid, så hør med legen din først hvis du vurderer dette.

Det som hjalp meg når jeg var gravid var kittet på acne.org. Dette er benzoyl peroxid 2,5%, sterkt nok til å hjelpe, men ikke så sterkt at det tørker ut veldig, slik som basiron (5%). Skulle virkelig jønske eg visste om dette i begynnelsen av gravididteten min, for jeg rakk å få endel arr. Vi planlegger å få en til nå snart og jeg har allerede bestilt produktene, vil ikke gjennomgå det samme en gang til :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...