slask Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 http://www.dagbladet.no/2011/01/25/nyheter/innenriks/telenor/15185975/ Youtube betaler sin ISP for båndbredden de trenger på deres nett. Jeg betaler min ISP for den båndbredden jeg vil ha på deres nett. Hvis telenor ikke kan levere denne trafikken, hvorfor selger de da denne båndbredden til sine brukere?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Jeg syns dette er kjempebra. Jeg liker ikke folk som bruker telenor, og har ingen problemer med at de får et enda mer bedritent tilbud. Folk som ikke har vett til å holde seg unna ex-statsmonopolister, og behøver tryggheten, får bare ta til takke med den dritten de får.
zzn Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 "Hvor skal vi hente pengene fra?" Det var jo dagens letteste spørsmål. Det er jo selvfølgelig kundene. Klarer ikke Telenor å konkurrere med de andre aktørene, så er det jo deres problem.
Sugerøret Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Æsj telenor blir bare mer og mer grådige. " Mye vil ha mer"
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Telenor prøvde seg jo med noe tilsvarende for noen år tilbake, er de virkelig på samme greia igjen? Husker ikke detaljene men det var snakk om en betalingsmodell som ville ført til at man ikke nødvendigvis fikk tilgang til hele nettet dersom det var innholdsleverandører som streamet video eller andre tyngre tjeneste, noe som ville ha ført til en segmentering av nettet. Man undergraver dermed hele betydningen av det åpne nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå