AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Nå er jeg skikkelig frusterert og irritert på NAV ! Jeg har vært arbeidsledig i et drøyt år og har søkt massevis av jobber dette året, uten å få napp. Nå har jeg fått tilbud om praksisplass fra en av arbedisplassene jeg søkte jobb hos, men de kan ikke love at jeg får jobb etterpå, det er mulighet for fast ansettelse, men ikke noe løfte. NAV sier nei, de vil ikke godkjenne at jeg er i praksis så lenge jeg ikke har løfte om fast jobb etter at jeg er ferdig med praksisen, da det vil være "lite hensiktsmessig i min situasjon" i følge min saksbehandler. Jeg skjønner ikke argumentet, det må da være bedre at jeg er i praksis, har en "jobb" å gå til og kanskje jeg til og med lærer noe i praksis perioden? Er det virkelig bedre at jeg sitter i soffa'n eler blir sendt på min tredje runde med "Jobbklubb" (det mest meningsløse tiltaket ever...)? Dritt altså, hadde virkelig trodd at det skulle være grei skuring å få godkjent den praksisplassen, men neida.... :kjefte: :kjefte: Jeg har jo fått med meg at ved såkalt lønnstilskudd skal det foreligge løfte om fast ansettelse etter perioden, men jeg trodde ikke det var tilfellet ved praksisplass?
Gjest WendyClear Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Her står det ikke noe om at arbeidsplassen må tilby deg fast ansettelse etter endt praksis. Ta en titt på det utfyllende regelverket på høyre side der, det er mange punkter som skal matche før de sender en ut i praksis.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Jeg hadde seriøst søkt meg inn på noe arbeidsformidling. Der får du mer muligheter enn bare med nav i bildet. Nav gjør ikke en dritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå