Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å søke på MH til høsten, og lurer derfor på et par ting :)

Noen som går Markedsføring med PR og omdømmebygging som kan fortelle litt om studiet?

Er dere fornøyd med studiemåtene skolen bruker?

Hvilke stillinger kan man få når man er ferdig? I forhold til BI sine studenter feks. Får MH sine studenter "dårligere" stillinger ved studieslutt ettersom BI er en mer anerkjent skole?

Hadde vært fint om noen kunne gitt litt informasjon :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tenker på det samme.. Bare innenfor hotell eller reiseliv.. Hadde vært supert om noen har noen erfaringer derfra..

Skrevet

Ja, jeg tenker på det samme.. Bare innenfor hotell eller reiseliv.. Hadde vært supert om noen har noen erfaringer derfra..

Jeg har gått på Markedshøyskolen. Reiseliv. Noe spesielt du lurer på?

Skrevet

Jeg har gått på Markedshøyskolen. Reiseliv. Noe spesielt du lurer på?

Ja, eller jeg har hørt mye rart om skolen. er den så bra som det sies på nettsiden osv eller er det endel flaws? Den virker der som feilfri? Hva syns du er positivt og negativt med skolen?

Er skolen verdt pengene? Altså de 27 000 per semester, og fikk du ekstra støtt fra lånekassa til skoleavgiften?

Fikk du en bra jobb rett etter endt studie? Evt hva jobbe du med nå?

Virket skolen yrkesrettet nok sånn som den fremstår. Nær næringslivet osv?

Fikk du tid til å jobbe deltid ved siden av skolen? Og Evt hvor mye, og gikk det mye utover skolen, eller var det greit å binde jobben opp mot studiene hvis du jobbet innenfor noe relevant?

Hvordan var studentlivet? Var arragementene bra? Fikk du fort venner?

Er foreleserene motiverende og lett å snakke til, få tak i slik som fremstillt, mtp at man kan gå å snakke med de osv?

Vil du anbefale skolen? Og hvorfor valgte du den skolen fremfor andre reiselivs studier rundt om i landet f. Eks uis?

Takker veldig for svar=D

Skrevet

Hei,

Jeg er student på Markedshøyskolen, jeg leser Markedsføring og salgsledelse år 2, som per i dag har fått nytt navn "Salg og serviceledelse", men jeg har en del kunnskap til de andre bachelorløpene siden jeg vurderte flere løp når jeg begynte her.

Jeg valgte Markedshøyskolen på grunn av størrelsen på skolen. Det er en liten skole med kun 1200 studenter, dette gjør at man kjapt blir godt kjent med andre studenter men også med foreleserne. På forelesning er vi i stort sett aldri mer enn 100 studenter, det gjør at forelesningene blir til dialoger og ikke monologer. Man tørr å spørre om man lurer på noe, å foreleserne oppfordrer oss studenter til å bidra med våre synspunkter å tanker om de temaene som diskuteres på forelesning.

Alle studenter på Markedshøyskolen har tilgang til 5 etg. hvor alle foreleserne har sine kontorer og ja, det er sånn som det beskrives på nettsida, det er bare å gå opp å slå av en prat med de hvis det er noe man lurer på. Det beste med våre forelesere er at mange av de kommer fra næringslivet og kan komme med veldig gode eksempler på den teorien vi leser, det gjør det litt enklere å lære. Vi får også kontinuerlige besøk av gjesteforelesere som blir plukket inn direkte fra Næringslivet, dette er mulig da vi har hele Oslos Næringsliv i nærområdet.

De aller fleste studentene på Markedshøyskolen har en jobb ved siden av studiene. Mange i klassen min jobber selvsagt innenfor salg, men jeg har venner som leser på Hotelledelse som jobber på forskjellige hoteller. Studiene her på Markedshøyskolen er heltidsstudier, men det går helt fint å kombinere med en deltidsjobb.

Mange av studentene her på Markedshøyskolen engasjerer seg i Studentunionene som tar vare på studentenes faglige og sosiale miljø her på skolen. Å engasjere seg i Studentunionene gir deg nyttig organisasjonserfaring, venner for livet og en linje på din CV som gjør at du skiller deg ut. Det er slike engasjement som næringslivet ser etter når de ansetter folk. Takket vare Studentunionene har vi et veldig god atmosfære her på skolen. De arrangerer mange morsomme studentfester blant annet: Afterski Party, Russe-fest, Snøball, Sommerfest. Vi har en bakgård på skolen hvor mange av disse festene arrangeres, vi har hatt konserter med store artister som DDE, Dum dum boys, Paperboys.

Hver torsdag holder vår velbesøkte studentpub Hvelvet åpent. Der får du kjøp en pils for 30,- De arrangerer også en del turer til blant annet Hemsedal.

Eller synes jeg at du burde besøke skolen for å få føle litt på atmosfæren her. Skolen arrangerer en Åpen Dag den 24 mars for de som lurer på å begynne å lese her. Jeg var selv på den Åpne Dagen når jeg var litt i tvil om jeg skulle begynne her eller ikke. Jeg fikk da gå en på “prøve forelesning” av en av skolens faste forelesere, jeg fikk møtt studentunionen og så fikk jeg møtt andre som også lurte på å begynne på skolen. Jeg kan sterkt anbefale å gå på den Åpne Dagen, jeg fikk svar på mange av mine spørsmål der.

Det er lett verdt å betale terminsavgiften for å studere på Markedshøyskolen, jeg har ikke angret et sekund! Skolen er støttet av Lånekassen så det er ikke noe problemer med å få lån.

Da håper jeg at jeg har klart å svare på noen av dine spørsmål :)

Skrevet

Min venninne anbefaler den!

Skrevet

TS her.

Tusen takk for svar, var mye bra informasjon der :)

Men med tanke på jobb etter studier da? Får man tilbudt eller har sjans på like stillinger som de som går på BI? Eller er det veldig stor forskjell?

Skrevet

Må da være noen her som kan svare på dette :D

Skrevet

Hei,

Jeg er student på Markedshøyskolen, jeg leser Markedsføring og salgsledelse år 2, som per i dag har fått nytt navn "Salg og serviceledelse", men jeg har en del kunnskap til de andre bachelorløpene siden jeg vurderte flere løp når jeg begynte her.

Jeg valgte Markedshøyskolen på grunn av størrelsen på skolen. Det er en liten skole med kun 1200 studenter, dette gjør at man kjapt blir godt kjent med andre studenter men også med foreleserne. På forelesning er vi i stort sett aldri mer enn 100 studenter, det gjør at forelesningene blir til dialoger og ikke monologer. Man tørr å spørre om man lurer på noe, å foreleserne oppfordrer oss studenter til å bidra med våre synspunkter å tanker om de temaene som diskuteres på forelesning.

Alle studenter på Markedshøyskolen har tilgang til 5 etg. hvor alle foreleserne har sine kontorer og ja, det er sånn som det beskrives på nettsida, det er bare å gå opp å slå av en prat med de hvis det er noe man lurer på. Det beste med våre forelesere er at mange av de kommer fra næringslivet og kan komme med veldig gode eksempler på den teorien vi leser, det gjør det litt enklere å lære. Vi får også kontinuerlige besøk av gjesteforelesere som blir plukket inn direkte fra Næringslivet, dette er mulig da vi har hele Oslos Næringsliv i nærområdet.

De aller fleste studentene på Markedshøyskolen har en jobb ved siden av studiene. Mange i klassen min jobber selvsagt innenfor salg, men jeg har venner som leser på Hotelledelse som jobber på forskjellige hoteller. Studiene her på Markedshøyskolen er heltidsstudier, men det går helt fint å kombinere med en deltidsjobb.

Mange av studentene her på Markedshøyskolen engasjerer seg i Studentunionene som tar vare på studentenes faglige og sosiale miljø her på skolen. Å engasjere seg i Studentunionene gir deg nyttig organisasjonserfaring, venner for livet og en linje på din CV som gjør at du skiller deg ut. Det er slike engasjement som næringslivet ser etter når de ansetter folk. Takket vare Studentunionene har vi et veldig god atmosfære her på skolen. De arrangerer mange morsomme studentfester blant annet: Afterski Party, Russe-fest, Snøball, Sommerfest. Vi har en bakgård på skolen hvor mange av disse festene arrangeres, vi har hatt konserter med store artister som DDE, Dum dum boys, Paperboys.

Hver torsdag holder vår velbesøkte studentpub Hvelvet åpent. Der får du kjøp en pils for 30,- De arrangerer også en del turer til blant annet Hemsedal.

Eller synes jeg at du burde besøke skolen for å få føle litt på atmosfæren her. Skolen arrangerer en Åpen Dag den 24 mars for de som lurer på å begynne å lese her. Jeg var selv på den Åpne Dagen når jeg var litt i tvil om jeg skulle begynne her eller ikke. Jeg fikk da gå en på “prøve forelesning” av en av skolens faste forelesere, jeg fikk møtt studentunionen og så fikk jeg møtt andre som også lurte på å begynne på skolen. Jeg kan sterkt anbefale å gå på den Åpne Dagen, jeg fikk svar på mange av mine spørsmål der.

Det er lett verdt å betale terminsavgiften for å studere på Markedshøyskolen, jeg har ikke angret et sekund! Skolen er støttet av Lånekassen så det er ikke noe problemer med å få lån.

Da håper jeg at jeg har klart å svare på noen av dine spørsmål :)

Du ordlegger deg som om du prøver å selge og reklamere for skolen. Sikker på at du er elev der, og ikke er ansatt i ledelsen eller noe? ;)

• Liker 2
Skrevet

Du ordlegger deg som om du prøver å selge og reklamere for skolen. Sikker på at du er elev der, og ikke er ansatt i ledelsen eller noe? ;)

TAKK for at du synes det :) Da har jeg lært meg noe under de 1 1/2 år jeg har studert SALGSLEDELSE her på Markedshøyskolen ;) Selvsagt har jeg lyst å informere og å selge Markedshøyskolen videre til andre sånn at flere oppdager denne lille perlen i Oslo. Det er vel lov å like skolen sin selvom man ikke jobber der :)

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Tusen takk for svar, var mye bra informasjon der :)

Men med tanke på jobb etter studier da? Får man tilbudt eller har sjans på like stillinger som de som går på BI? Eller er det veldig stor forskjell?

Bra at man kan være til hjelp :)

Det er jo ikke akkurat noen hemmlighet at vi MH-studenter kommer konkurrere med BI-studenter når vi er ferdige med studiene og skal ut i arbeid. Det som skiller Markedshøyskolen fra BI er at vi er en mer markedsrettet skole. BI står jo for Bedriftsøkonimiskt institutt og er mer økonimiinrettet enn Markedshøyskolen. Vi leser selvsagt litt økonomi her på MH også men vi har størst fokus på markedsføring og markedskunnskap. Så er du interessert i økonomi så er BI det beste valget.

Basert på utdannelse vil jeg tro at vi MH studenter står sterke enn BI studenter når det kommer til Markedsføringsstillinger. Jeg tenker også at da det er færre MH-studenter enn BI-studenter så blir vi mer attraktive i næringslivet. Jeg kan jo feks fortelle at en av elevene her på MH blev headhunted av Idar Vollvik i fjol, hun blev ansatt som toppleder og merkebygger i LUDO i Sverige.

MH tilbyr sisteårs studenter speeddate med en rekke kjente store bedrifter, hvor man har mulighet å kanskje skaffe seg en innpass til en traineestilling eller en sommerjobb som kan føre til noe større når du er ferdig her.

Skrevet

Basert på utdannelse vil jeg tro at vi MH studenter står sterke enn BI studenter når det kommer til Markedsføringsstillinger. Jeg tenker også at da det er færre MH-studenter enn BI-studenter så blir vi mer attraktive i næringslivet. Jeg kan jo feks fortelle at en av elevene her på MH blev headhunted av Idar Vollvik i fjol, hun blev ansatt som toppleder og merkebygger i LUDO i Sverige.

MH tilbyr sisteårs studenter speeddate med en rekke kjente store bedrifter, hvor man har mulighet å kanskje skaffe seg en innpass til en traineestilling eller en sommerjobb som kan føre til noe større når du er ferdig her.

Synes det siste utsagnet ditt er litt spesielt. Jeg går selv et markedsføringsstudium på BI, tar det som supplement til annen økonomisk utdannelse, og jeg gjorde ganske grundige undersøkelser før jeg søkte på BI. Må være ærlig; MH var ikke noe alternativ for meg, ettersom jeg ønsket en plattform som består av flere økonomifag, siden jeg mener markedsføring og økonomi henger sammen, og jeg ønsker å ende opp som leder etter hvert. Når det er sagt, snakket jeg med flere store rekrutteringsbyråer, samt to ganske store reklamebyråer som jeg kjenner til. Tilbakemelding fra samtlige var; ikke velg MH...

Skrevet

Ja, eller jeg har hørt mye rart om skolen. er den så bra som det sies på nettsiden osv eller er det endel flaws? Den virker der som feilfri? Hva syns du er positivt og negativt med skolen?

Er skolen verdt pengene? Altså de 27 000 per semester, og fikk du ekstra støtt fra lånekassa til skoleavgiften?

Fikk du en bra jobb rett etter endt studie? Evt hva jobbe du med nå?

Virket skolen yrkesrettet nok sånn som den fremstår. Nær næringslivet osv?

Fikk du tid til å jobbe deltid ved siden av skolen? Og Evt hvor mye, og gikk det mye utover skolen, eller var det greit å binde jobben opp mot studiene hvis du jobbet innenfor noe relevant?

Hvordan var studentlivet? Var arragementene bra? Fikk du fort venner?

Er foreleserene motiverende og lett å snakke til, få tak i slik som fremstillt, mtp at man kan gå å snakke med de osv?

Vil du anbefale skolen? Og hvorfor valgte du den skolen fremfor andre reiselivs studier rundt om i landet f. Eks uis?

Takker veldig for svar=D

Jeg vil si at jeg er fornøyd med skolen. Ja det er fordeler og ulemper men til syvende og sist, så var jeg fornøyd med 3 årene jeg gikk på den skolen. Jeg hadde også hørt delte meninger om den skolen. At det koster penger, er selvfølgelig en ting. Men jeg synes det var verdt pengene.

Jeg valgte å studere og jobbe samtidig. Fikk en sommerjobb før jeg begynte å studere. Og der fikk jeg lov til å fortsette. Det var innen hotelbransjen. Veldig fleksibel sjef og jeg fikk jobbe så lite eller så mye jeg ville.

Fagmessig så har skolen sine ulemper og fordeler. Alt fra forelesere, kantina, forelesningssalene osv. Men det har nok alle skoler. Mange flinke forelesere. Ofte gjesteforelesere som kom på besøk. Både gruppearbeid og diskusjoner kunne forekomme under forelesninger. Selvfølgelig en del semesteroppgaver. En del arrangementer på skolen og. Både faglig og sosialt. Studiemiljøet er veldig bra. Jeg fikk fort venner. Det gjaldt for meg å være med på det sosiale som skjedde på og utenfor skolen. Jeg var heldig med klassen jeg kom inn i. Vi var veldig flinke til å finne på ting etter skoletid. Å være med på fadderuka hjelper nok. Da skjer det veldig mye på en uke og man blir kjent med en haug med mennesker. Andre ting var vel at det var litt krøl med ledelsen og eksamen. Ikke alle reglene som var helt i orden synes jeg. Eller reglementet. Men men..

Så ja, jeg vil anbefale skolen videre. Er som sagt, fornøyd!! Jeg valgte den skolen fordi jeg ikke var interessert i å flytte på meg. Muligheten for å ta et halvt år i Australia er også en ting som skolen kan tilby og mange likte.

Håper du fikk litt mer svar!

Skrevet

Tenkte bare jeg skulle opplyse om at Campus Kristiania har et team som saumfarer blogger, forum, facebook og andre steder på nett hvor skolene blir nevnt, for å legge inn positiv informasjon om skolen til de som vurderer å begynne.. De tenker "salg" i alle ledd, og satser stort på å gjøre alt de kan for å få inn flest mulig studenter..

Det kan man også se igjen i undervisningen på NKF, hvor vi nærmest blir presset til å delta i bransjekonkurranser.. Skolen skal hevdes over alt.. Jeg ville ikke tatt alt som står på forum for god fisk..

Skrevet

Hei Cmask.

Jeg går 3. året på PR og Kommunikasjonsledelse på BI i Nydalen, og er veldig fornøyd med det. Det er både gode jobb- og utviklingsmuligheter på skolen, og vi er absolutt næringslivsrettet, og tilbyr mye mer enn økonomifag. Studentene i næringslivsutvalget (NU) arrangerer bedriftspresentasjoner på skolen nesten hver uke, og vi har karrieredager der nærmere 100 bedrifter kommer til skolen fordi de ønsker kontakt med BI-studenter. I tillegg er BI et sterkt og stabilt merkevarenavn, noe som gjør studentene attraktive når de skal ut i jobb.

Hvilke stillinger man kvalifiserer for etter å ha studert kommer ofte an på en miks av ulike faktorer og ikke minst hvem man er som person. Høyere utdanning er uansett et skritt i riktig retning hvis du spør meg, og jeg kan absolutt anbefale BI som studiested. Ta en tur innom skolen på åpen dag 10. mars, så kan du jo se hva du synes :)

Håper dette var til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...