AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Jeg var hos legen for utredning grunnet mageproblemer (brokk på mavemunn). Sist jeg var hos legen så veide jeg 64 kg (er 175cm). Nå veier jeg 74,5 kg. Fikk beskjed om at jeg godt kunne gå ned 5-6 kg slik slik at belastningen på magen ble mindre. Jeg trener ikke lenger (trente mye før) siden det gjør så vondt i mangen når jeg jogger/sykler/hopper/tar situps. Jeg har begynt å gå litt på ski siden det ser ut til å "virke" for magen min. (er ikke spes glad i å gå på ski, men men..). Jeg har en samboer som innrømmer at han er lat...og vil helst ligge på sofa'n og spise sjokolade. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, kanskje få litt motivasjon fra andre som også vil ned i vekt. Jeg har satt meg som mål å gå ned 10 kg frem til juni. Håper jeg får det til!
Timseh Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Du trenger da ikke å jogge/løpe når du trener. Få med deg samboer på gåtur. Det gjorde meg og sambo før jeg meldte meg inn i et treningsstudio. For det første er dette kjempesunt for forholdet; dere får luftet tanker, pratet med hverandre, vært med hverandre i det fri slik at tv, mobil og data ligger hjemme. Og det er godt for kroppen. 1
Spøkelse Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Håper samboeren din har andre positive egenskaper som veier opp for at han ikke "gidder" å være med deg å få et sunnere liv! Min eks var tynn som ei strek, så "hvorfor skulle han slutte å drikke brus og spise sunn middag, det kunne jeg jo bare gjøre alene!". Ja, kjempelett!! Du kan komme deg ned 10kg og det er bare å starte i det små. Bytt produkter du spiser hver dag med sunnere alternativer, men pass på å spise ting du liker og kan leve med. Hva med svømming? Der er det jo svært liten risting av magen Det samme med styrketrening, for der skal du gjøre kontrollerte bevegelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå