Gå til innhold

Gidder ikke trene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har søkt og fått til dette?

Det virker veldig pes å skulle trene flere ganger i uka. :sukk:

Å ikke minst tar det 20 min å gå til treningsenteret der jeg bor.

Nå på vintern er det kaldt også, og da er det ekstra strevsomt!

Men så har det seg slik at jeg har blitt ganske frodig etterhvert.. og det hadde jo vært greit å slippe å dra på så mye.

Hvordan bør jeg gå frem for å få til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt, jeg! Har hatt det på samme måte en stund. "Redningen" for meg ble et hjemmetreningsapparat, og det fungerer faktisk veldig bra! :) Er mye lettere å kunne trene hjemme i sin egen stue mens man f.eks. ser på TV. Fungerer iallfall flott for meg! Fra å ikke trene i det hele tatt, klarer jeg nå å trene på ellipsemaskinen min 20 minutter 3 ganger i uken! :jepp:

Skrevet

:skratte:

Jada, staten betaler for latskap. Nei.. Gi deg selv et spark i ræva.

• Liker 1
Skrevet

Noen som har søkt og fått til dette?

Det virker veldig pes å skulle trene flere ganger i uka. :sukk:

Å ikke minst tar det 20 min å gå til treningsenteret der jeg bor.

Nå på vintern er det kaldt også, og da er det ekstra strevsomt!

Men så har det seg slik at jeg har blitt ganske frodig etterhvert.. og det hadde jo vært greit å slippe å dra på så mye.

Hvordan bør jeg gå frem for å få til dette?

Virkelig!? Tar det 20 minutter å gå til treningssenteret der du bor? Og så er det kaldt i tillegg!! Stakkars deg, da er det jo helt umulig å trene.

Forutsatt at dette er seriøst: Nei, jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at du kan få refusjon for fettsuging fra NAV eller noen annen offentlig instans. Se til å få på deg skiene og gå en tur eller hundre, eller kjøp deg en ergometersykkel som du kan ha hjemme.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor stoppe ved fettsuging?

Hvorfor ikke få forminsket magesekk også når du først holder på, så holder kiloene seg vekke. Å leve på en ren flytende diett resten av livet er jo verdt det.

Jeg antar dette er en spin off tråd fra tråden om mennesker som får fettsuging betalt av staten?

Hvis ikke, invester i en personlig trener eller noe..som kan presse deg litt.

• Liker 1
Skrevet

Du går ganske enkelt inn på nav.no, så finner du skjema FETT2011-XP976500. Dette fyller du ut, legger ved bilder av deg i helfigur forfra, bakfra og siden - samt et portrett hvor du lager grimaser.

Saksbehandlingstiden er pr i dag ca 3 uker. Det er faktisk den korteste saksbehandlingstiden i NAV om dagen, så der er du heldig.

Du kan få fettsugd inntil 8 områder. Skal du ha flere må du betale en litt større egenandel. Egenandelen for 8 områder er 318 kroner, mens alt over er 1018.

Lykke til!

• Liker 6
Skrevet

Eh. dette kan ikke være seriøst.

Men uansett. Jeg bruker 20 min på å gå til senteret om vinteren. Sykler ellers i året ;) Men jeg kommer meg da på trening 5 dager i uken! Man blir så gira og føler seg freshere når man trener regelmessig. Så det er bare å skjerpe seg med trening og kosthold, og så blir alt så bra så! :Hehe:

Skrevet

Troll ;)

Skrevet

Å gud tar det hele 20 min å gå til treningssenteret? Å huff og huff. Stakkars deg. Kan du ikke heller kjøre eller ta buss da hvis det er SÅ ille å gå i 20 min?

Skrevet

Jada nav sponser deg why not. Tenker du det samme når du må dra de 20 min for å kjøpe deg en sjokolade eller pizza. TVILER

• Liker 2
Skrevet

God tur til Tallin og billig bukplastikk der, NAV hadde ledd seg i hel om du ringte inn dette forslaget ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Seriøst? :overrasket:

Endret av Sign
Skrevet

:skratte:

Må være noe av det latterligste jeg har lest.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Er du helt seriøs nå? Få dekket en slanke operasjon pga du er så lat og ikke en gang orker å gå til treningssenteret? Herregud.

Skrevet

Hvis du tuller ( som jeg regner med ) :hoho:

Hvis ikke: :dåne:

Skrevet

Er det egentlig så himla latterlig?

Når man ser hva enkelte klarer å kreve til seg..

Skrevet

Oj.. Gikk visst litt fort i svingene da jeg svarte TS! :fnise: Fikk ikke med meg at TS ville ha NAV til å dekke fettsuging! Noe jeg forøvrig synes høres helt fjernt ut! :ler:

Skrevet

Lager du en trolletråd forde du er uenige at mennesker som lider av fedme får hjelp? Har det slått deg at alt er ikke av rein latskap?

Skrevet

Hvis du modererer deg til selvindusert fedme kan jeg være enig med "lider".

Gjest Spinell
Skrevet

Be heller nav om penger til bil så du slipper å gå helt til treningssenteret, du :sarkasme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...