Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal ha meg TV til å spille på. Hvis jeg kjøper en med kredittkortet mitt, men får den levert til pappaen min, er det han som blir purra på av lisenskontoret, eller er det meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Skal ha meg TV til å spille på. Hvis jeg kjøper en med kredittkortet mitt, men får den levert til pappaen min, er det han som blir purra på av lisenskontoret, eller er det meg?

han må kjøpe den i sitt navn for at den skal bli registrert på ham. kjøper du den i ditt navn er det du som blir lisenshaver uansett hvor du får tven levert.

Skrevet

han må kjøpe den i sitt navn for at den skal bli registrert på ham. kjøper du den i ditt navn er det du som blir lisenshaver uansett hvor du får tven levert.

Hmm. Faen. Hva hvis jeg kjøper en TV i gave til noen, hvordan sier jeg da opp lisenskravet?

Bodde i et annet land en stund, da måtte jeg sende melding om fjernede apparater for å si opp lisensen.

Men her er jeg kanskje pliktig å slippe drittungene inn i leiligheten for å sjekke??

Fi%&e...

Skrevet

Hmm. Faen. Hva hvis jeg kjøper en TV i gave til noen, hvordan sier jeg da opp lisenskravet?

Bodde i et annet land en stund, da måtte jeg sende melding om fjernede apparater for å si opp lisensen.

Men her er jeg kanskje pliktig å slippe drittungene inn i leiligheten for å sjekke??

Fi%&e...

Du kan kjøpe tven i ditt navn, for så å melde fra til NRK at du har gitt/solgt den til din far.

Les litt på http://www.nrk.no/lisens/

Du er ikke pliktig å slippe noen som helst inn i leiligheten for å sjekke. Kommer nrk på døren, kan du nekte dem inngang.

Jeg vil for øvrig anbefale deg å melde deg som lisenshaver.

Det koster rundt 2500 kroner i året, og er en avgift alle husstander med tv-mottaker er pliktig å betale. Det er utrolig kjipt å få nrk på døren.

Hva er årsaken til at du ikke ønsker å betale?

Skrevet

Hva er årsaken til at du ikke ønsker å betale?

antakeligvis fordi det er dyrt og fordi h*n ønsker TVen primært til å spille. så utrolig kjipt å måtte betale en lisens hvis man ikke ser på TV, men kun spiller på den.

Registrer den på pappa så går det vel bra.

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Bor du hjemme emd pappaen din? Lisensen kommer på den tv er registrert på.Bor du på en annen adresse og det skulle komme kontrolører på døren, så vil det stilt spørsmå da du ikke er reg.med tv på den adressen.

Skrevet

Her er forskriftene for NRK-lisensen: Lovdata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...