Mio12 Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Jeg er så i tvil! Studier på NKI, vil de ses ned på av en potensiell arb.giver? Jeg mener, "alle" kan jo studere der. det er plass til alle, ingen karakterkrav, og de færreste studiene krever noen forhåndskompetanse. Så lenge du betaler for deg, får du studere. Jeg er 32 år , og har lyst på et omvalg i karrieren min, og gå fra praktisk arbeidsliv, til mer teoretisk, kontorbasert. jeg er rett og slett lei der jeg er nå. Jeg er flink med kontorarbeide og god på økonomi. Så vidt steifet det som yrke før, og trives godt. Jeg KAN studere på universitet, 4 år da, som deltid, og få en bachelorgrad innen økonomi og ledelse. Jeg er klar over at dette vil gi et særdeles godt grunnlag, og kompetansen være ønskelig hos en arb.giver. dette er jeg sikker på de synes er bra. bakdelen er jo at jeg ikke er ferdig før om, nettopp, hele 4 år, som er lang tid, da jeg dessverre ikke er 19 mer... Det vil og bli kostbart og kreve mye, og lang tid. Jeg kan også studere på NKI og bli økonomikonsulent. Dette vil bare ta ett år, og jeg blir tidligere ferdig. Kan evt komplettere på med andre studier, men har etpar kurs fra tidligere, innen regnskap. Jeg vil da bruke kortere tid, ha kortertere vei til kanskje en annen jobb... I tillegg mangler jeg generell studiekompetanse, da jeg har tatt en yrkesrettet utdanning på videregående, noe som betyr at jeg FØRST må ta denne, skal jeg kunne søke universitet. Ser da at det minimum er 5 år til jeg kan få endret utganning da. Kanskje kommer jeg ikke engang inn på universitet, fordi køen er lang, og opptakskravene høye. Hva gjør jeg? Økonomikonsulentstudier på nki koster tross alt over 20 000, så skal jeg ta det, bør det ikke være unyttig å ta, jeg bør få jobb. Å kaste 20 000 kr ut av vinduet har jeg ikke lyst til. Men vil jeg ha sjans å kunne få noen jobb med "bare" nki studie? Ses dette ned på? er det for lite ønsket? Føler meg frustrert. Hjelp meg. Gjerne dere som er ledere i slike økonomirelaterte yrker også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå