Gå til innhold

Belgia,Brugge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har googlet litt med synes det var lite informerende ting å finne..Noen som har vært der som kan dele erfaringer? Tips om hotel,shopping,hva man bør få med seg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var der i fjor sommer, skulle egentlig bare innom for en overnatting, men ble helt forelsket i byen og ble i to netter til!

Hotell: Aner ikke hva som er best, men jeg ville absolutt prøvd å få et hotell inni selve gamlebyen. Vårt hotell lå rett utenfor, det er ikke lange avstander å snakke om, så det gikk også helt fint. Vi hadde ikke planlagt noenting, så vi gikk rett til turistkontoret, og der hadde de en oversikt over ledige rom for natten, fra billige til dyre. Veldig hyggelige folk som hjalp oss.

Det er mange shoppingmuligheter i sentrum. Jeg kjøpte en diger lysekrone som vi slepte med oss på resten av ferien... :) mange restauranter i de koselige smågatene, fantastiske puber overalt. Vi var også en tur innom et bryggeri der det var omvisning.

Noe vi ikke rakk, men som jeg absolutt vil gjøre neste gang jeg er der, er å ta en båt til en liten naboby. Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med noe navn, husker faktisk ikke. Men det er en båt som er populær å ta for turister, båten (som har servering) tar deg langs en kanal til en nabobygd som skal være veldig rustikk, der kan man rusle rundt en hel dag og ta båten tilbake igjen.

Man kan fint se det meste av byen på en dag eller to. Men hvis man vil slappe av, sove lenge om morgenen, sitte lenge på kafé i sola og bare nyte livet, er det veldig greit å være der i flere dager.

Skrevet

Ts her,takk for tips Angara :)

Var det veldig mye turister der? Lurer på når det er roligst der..

Aaah,får bare enda mer lyst til å dra. Om vi drar så blir vi nok der i bortimot en uke,tror man trenger litt tid i den byen.

Skrevet

Ts her,takk for tips Angara :)

Var det veldig mye turister der? Lurer på når det er roligst der..

Aaah,får bare enda mer lyst til å dra. Om vi drar så blir vi nok der i bortimot en uke,tror man trenger litt tid i den byen.

Ja, det var mange turister der. Vi var der midt i juli. Men det var ikke slik at det var plagsomt mange, så det gjorde ikke oss noe at vi ikke var de eneste. Synes bare det er koselig at det er litt liv og røre rundt omkring.

Fordelen med å reise midt på sommeren, er jo at det er så fint vær! Det var riktignok nesten 40 grader og hetebølge da vi var der... Og det går tog til kysten, så man kan bade på fine strender ikke langt unna.

Men tidlig sommer/tidlig høst er det sikkert også fin temperatur der.

En uke er ganske lenge, men med tanke på at man kan dra til kysten (f.eks. til Blankenberge) på ca en halv time eller til og med inn til Brussel el.l. på dagstur med toget, kommer det til å være mer enn nok å gjøre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...