AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Har akkurat kjøpt meg leilighet her jeg studerer, og lurer på om hvordan jeg skal gjøre det med adresse osv? Har hørt at dersom jeg melder flytting til folkeregisteret så får jeg ikke borteboer stipen lenger, siden jeg bor i mitt eget hjem. Selv om jeg ikke bor sammen med foreldrene mine. Så hva skal jeg gjøre?
Gjest VictoriaSecret* Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Har akkurat kjøpt meg leilighet her jeg studerer, og lurer på om hvordan jeg skal gjøre det med adresse osv? Har hørt at dersom jeg melder flytting til folkeregisteret så får jeg ikke borteboer stipen lenger, siden jeg bor i mitt eget hjem. Selv om jeg ikke bor sammen med foreldrene mine. Så hva skal jeg gjøre? Tror ikke det skal ha noe å si, ettersom det avgjørende er at du ikke bor sammen med foreldrene dine..? Uansett; jeg har ikke meldt flytting, eller endret folkeregistrert adresse. Jeg har kun lagt inn adressen til leiligheten på Mine sider hos Lånekassen. Har ikke hatt noen problemer til nå.
PepsiMax Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Gå inn på sidene til lånekassa å se hva det står der. Men er rimlig sikker på at du kan flytte adr uten at det er noe problem. For hovedgreia er om du bor med foreldra dine eller ikke. Jeg flyttet adr da jeg studerte uten at det var noen problemer med stipendet. Hvis det viser seg at det ikke går kan du jo bare melde midlertidig adresse-endring på posten hvis det med posten er et problem?
Gjest Iah Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Det eneste som er viktig i forhold til lånekassen og stipend når det gjelder bosted, er at du ikke bor sammen med foreldrene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå