Gå til innhold

Telysholdere som bordkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tenkt litt på å ha telys/ telysholdere som bordkort. Det eneste jeg er litt usikker på, er om det kanskje blir for masse lys?

Andre alternativ vi har tenkt på er å bruke hjerteformede blad som bordkort, bilde av gjestene, eller Ferreros sjokolade med navnet festet på en pinne. ulempen med det siste forslaget er at gjestene ikke kan ha de med seg hjem (med mindre de ikke spiser den opp med det første), eller er det å ha med seg bordkortene hjem noe man i det hele tatt tenker på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker alle ideene dine =)

Bare tenk på hvor mye varme telys avgir.. blir fort varmt i utgangspunktet da det er mange...

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Jeg har vært i sommerbryllup der det var telysholdere som bordkort. Det fungerte helt fint og ble ikke for mye lys (stort bryllup, 70-80 gjester).

Ang problemstillingen med at gjestene ikke kan ta med bordkortet hjem med en av løsningene: hva er problemet? :klø:

Endret av Spinell
Skrevet

Vi skal ha telysholdere som bordkort. er ikke sikker på om vi skal ha lys i, eller om vi skal fylle dem med noe annet nam i stedet :) Vi skal brenne inn navn og anledning på glasset, så det blir et litt særpreget minne.

Gjest Spinell
Skrevet

Minne for hvem, egentlig?

Er det god skikk og bruk at gjestene tar med seg bordkortene hjem? Eller ønsker dere å beholde telysestakene selv som minne om hvem som var gjester i bryllupet?

Skrevet

Jeg synes spiselige bordkort høres helt genialt ut! Tror jeg skal gjøre noe av det samme (hvis jeg noengang blir gift).

I en venninnes konfirmasjon hadde moren og venninnen min brukt mye tid og energi på å lage personlige bordkort med stener som de hadde limt roser og en fin speilaktig flate med navnet vårt på. Jeg fant den 4 år etterpå da jeg skulle flytte ut og lurte nå på hva i all verden skal jeg med denne stenen med navnet mitt på?? Så den havnet i søpla gitt... Nå kan det hende jeg er veldig lite glad i slikt "nips", men jeg hadde gått for spiselig.

Hvis du skal være innendørs en varm sommerdag så gir et telys omtrent fra seg 100 w. Med 50-60 gjester blir det 5000W som er omtrent som 5 vegghengte panelovner. Så da spørs det på størrelsen til rommet.

Gjest Spinell
Skrevet

Hvis du skal være innendørs en varm sommerdag så gir et telys omtrent fra seg 100 w. Med 50-60 gjester blir det 5000W som er omtrent som 5 vegghengte panelovner. Så da spørs det på størrelsen til rommet.

Må bare komme med et innspill til telysenes effekt. Ulike kilder sier at telys har en effekt på alt fra 35 - 50 watt, altså mellom en tredjedel og halvparten av dine tall. Hvilket dermed utgjør to og en halv varmeovn istedenfor fem.

Er absolutt enig med deg i at lokalenes størrelse har noe å si for om du skal velge telys, men har de litt størrelse og enda viktigere: litt raus takhøyde, er det mulig å overleve et sommerbryllup med telys på bordene :)

Skrevet

Vi skal ha telysholdere som bordkort. Har sett litt på disse, men blir litt i det dyreste laget...

Skrevet

Jeg har vært i sommerbryllup der det var telysholdere som bordkort. Det fungerte helt fint og ble ikke for mye lys (stort bryllup, 70-80 gjester).

Ang problemstillingen med at gjestene ikke kan ta med bordkortet hjem med en av løsningene: hva er problemet? :klø:

TS HER: Det er ikke akkurat et problem, men tenkte det kanskje var litt "dumt" hvis noen vil ha de med seg hjem...Sjokolade holder seg ikke så veldig lenge :)

Men nå som jeg har tenkt litt så er det kanskje ikke en så stor ulempe likevel :gjeiper:

Skrevet

Må bare komme med et innspill til telysenes effekt. Ulike kilder sier at telys har en effekt på alt fra 35 - 50 watt, altså mellom en tredjedel og halvparten av dine tall. Hvilket dermed utgjør to og en halv varmeovn istedenfor fem.

Er absolutt enig med deg i at lokalenes størrelse har noe å si for om du skal velge telys, men har de litt størrelse og enda viktigere: litt raus takhøyde, er det mulig å overleve et sommerbryllup med telys på bordene :)

Vi skal ha ca. 60-70 gjester. Lokalet er stort og åpent med stor takhøyde, så håper ikke varmen blir et stort problem..

Hmm tror det står mellom telys og ferreros jeg nå :sjenert:

Skrevet

Hadde gått for Ferreros jeg. Tror nok mange ikke ser helt vitsen i å ha med seg bordkortholderen hjem. Blir ok bare liggende i en skuff allikevel tenker jeg. Bedre med en deilig sjokolade, som i tillegg pynter opp bordet :Nikke:

Telysholderne tenker jeg kun er pene på bordet mens lyset brenner, etterpå er det bare en telysholder med et utbrent telys oppi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...