Gå til innhold

Hvilken kaffemaskin bør jeg velge?

Pinklightning

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å kjøpe en kaffemaskin til min kjære. Drikker ikke kaffe selv og kjenner ikke til forskjellen på de ulike merkene, så håper på litt hjelp fra dere :) Vurderer hovedsaklig Nespresso Citiz 110 eller Francis Francis, men om noen har andre forslag er de mer enn gjerne velkommen! En forskjell er visst at Nespresso bruker kapseler, mens Francis Francis bruker pods. Har dere noen erfaring og/eller anbefaling?

Endret av Pinklightning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bare uttale meg om Nespressomaskinen siden det er det jeg har selv, og jeg er godt fornøyd. Har hatt den et drøyt år nå og trives godt med den. Fryktet litt for at det ble vanskelig å få tak i kapsler da jeg kjøpte den, men bestiller på nett og har ny forsyning etter 3-4 dager.

Kaffen blir kanskje ikke riktig så god som når man har en "skikkelig" espressomaskin, men synes den blir langt bedre enn det både kaffetrakter og presskanne kunne gi. Man er jo bundet til de kaffetypene som finnes i kapslene så slik sett har den sin begrensning, men utvalget er OK og regner med det er begrenset antall smaker som finnes for den andre maskinen du vurderer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare uttale meg om Nespressomaskinen siden det er det jeg har selv, og jeg er godt fornøyd. Har hatt den et drøyt år nå og trives godt med den. Fryktet litt for at det ble vanskelig å få tak i kapsler da jeg kjøpte den, men bestiller på nett og har ny forsyning etter 3-4 dager.

Kaffen blir kanskje ikke riktig så god som når man har en "skikkelig" espressomaskin, men synes den blir langt bedre enn det både kaffetrakter og presskanne kunne gi. Man er jo bundet til de kaffetypene som finnes i kapslene så slik sett har den sin begrensning, men utvalget er OK og regner med det er begrenset antall smaker som finnes for den andre maskinen du vurderer også.

Takk for tilbakemelding! Ja nå går det i pulverkaffe, så tror nok han vil bli mer enn fornøyd. Hvordan er det med rengjøring, blir det fort stress eller går det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! Ja nå går det i pulverkaffe, så tror nok han vil bli mer enn fornøyd. Hvordan er det med rengjøring, blir det fort stress eller går det greit?

Har ikke stressa med det jeg i allfall. Vasker oppsamlingsbrettet for kapsler en gang i mellom, det er alt. Burde muligens renset vannbeholder innimellom, men tømmer den jo mellom hver gang jeg bruker den så har ikke sett behovet enda. Bør muligens lese litt om sånt på Nespresso sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil gått for Nespressomaskinen! Har hatt både Francis og Nespresso selv, og det ferdige resultatet på Nespressomaskinen (og ikke minst det store utvalget i forskjellig kaffe) gjør Nespresso til min favoritt! Enkel i bruk og ikke noe stress med vask.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil gått for Nespressomaskinen! Har hatt både Francis og Nespresso selv, og det ferdige resultatet på Nespressomaskinen (og ikke minst det store utvalget i forskjellig kaffe) gjør Nespresso til min favoritt! Enkel i bruk og ikke noe stress med vask.

Enig! Ville også gått for Nespressoen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en Philips Senseo (Latte-variant med egen melketank) som vi ELSKER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...