Gå til innhold

Ned noen kg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter en operasjon i fjor ble jeg veldig inaktiv...og noen kg snek seg på. Eller, det føles vel verre enn det er pga jeg ble "dvaskere" i kroppen. Har aldri vært noen storspiser, ei er jeg heller glad i junk og snop. Men setter pris på en bedre middag med en god vin til:-) Som det som oftest blir på lørdagen med mannen..

Idag har jeg spist;

*2 skiver Ingers Rugbrød med go og mager leverpostei, agurk og lettmajones (bruker ikke smør under smørbart pålegg (frokost)

*et eple og en banan i biter med vaniljekesam

*Salat bestående av crispysalat, tomater, agurk, løk, oliven og fetaost med fransk oljedressing (lunsj)

*Kyllingfilet med fullkornris, og salat til middag, med hjemmelaget kesamsaus (middag)

* tunfisk i vann, blandet med opphakket løk, sylteagurk, blandet med kesam, salt og pepper (kvelds)

I tillegg har jeg drukket mye vann, kaffe og et glass pepsi max..

Ellers så går jeg 1t hver dag (til/fra jobb, 30min hver vei, konsekvent 5 dager i uka), Sykler og 5km hver dag på treningsykkel, gjør 30 pushups, en serie med div mage/rygg-øvelser, runde med handmanualer, pluss utfall. Og av og til rocker jeg med rockering. Lørdag tar jeg treningsfri...(eller vi er som oftest ute på tur i li og mark, eller ski nå på vinteren,

I helgene kan jeg godt kose meg med et par glass vin om kvelden, med litt ost og kjeks, spiser sjelden snop i utgangspunket, men kan være svak for sjokolade når jeg er en smuule premenstruell...

Tidligere har jeg spist et par skiver til kvelds, men nå unngår jeg det pga oppblåsthet ved for mye brødmat. Kan og av og til steke meg et speilegg, eller lage en omelett..

Jeg er litt kresen på mat, liker helst å lage det meste selv (ikke halvfabrikata..), og jeg liker mest rene produkt..

Er 1.72 høy og veier 64 kg... Har tidligere ligget på en 58 kg, og trivdes med det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synest du høres veldig sunn ut jeg. Er det mulig å få oppskriften på kesamsausen du hadde til middag? :)

Skrevet

Synest du høres veldig sunn ut jeg. Er det mulig å få oppskriften på kesamsausen du hadde til middag? :)

Ts her;

Den kesamsausen er litt på slump....

Steker litt purreløk og opphakket chili hvis du liker det litt spicy) i olje på panna, sånn at den blir mør, også har jeg i kesam og lar det "koke inn" sånn at det blir som en saus. Smaker til med litt pepper..

Mest sannsynlig er det inaktivitet som gjør at jeg har gått opp noen kg...satser på at det blir som før nå som jeg er fit for fight med trening og aktivitet igjen:-)

Skrevet

Går det med litt mye oljer i maten kanskje?

Skrevet

Går det med litt mye oljer i maten kanskje?

Ts her...

Eneste jeg bruker olje er litt rapsolje når jeg steker noe. Som oftest bruker jeg stekeovnen til å steke i (f.eks fisk i folie..), og grønnsaker damper jeg.

Så lite oljer...

Bruker fransk dressing på salater, den du kjøper i butikk, og da er det snakk om bare litt. Den er forresten 0 fett i..

Skrevet

0 fett betyr ikke nødvendigvis 0 kalorier, om du var litt bekymret for kaloriene (men det har du sikkert sett etter på etiketten uansett!).

Kostholdet ditt virker jo bra, du spiser variert og godt! Med litt aktivitet tror jeg fint du kan nå målet ditt.

Skrevet

0 fett betyr ikke nødvendigvis 0 kalorier, om du var litt bekymret for kaloriene (men det har du sikkert sett etter på etiketten uansett!).

Kostholdet ditt virker jo bra, du spiser variert og godt! Med litt aktivitet tror jeg fint du kan nå målet ditt.

Håper det:-)

Det er sikkert bare hodet som ikke er med på at kroppen har forandret seg etter ufrivillig inaktivitet når en er vant med en aktiv hverdag og trening:-)

6mnd i ro var dryyygt! Deilig å få startet opp igjen!

Takk fot svar, hilsen TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...