Gå til innhold

Iphone 4 eller Blackberry?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har tenkt å kjøpe ny mobil, så stod det mellom enten en Iphone 4 eller en Blackberry 9000/9800 ?

Så lurte jeg på..

Noen som har peiling på hva jeg burde velge og eventuelt hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg har tenkt å kjøpe ny mobil, så stod det mellom enten en Iphone 4 eller en Blackberry 9000/9800 ?

Så lurte jeg på..

En tråd tidligere her, var det en som hadde hatt Blackberry og byttet til iPhone4.

Virket som han angret seg og gjerne ville tilbake til Blackberryen

Personlig har jeg iPhone4, og er superfornøyd!

Kan igrunnen ikke si så mye mer

Skrevet

Jeg har også iPhone 4 og er superfornøyd.

Kan fremheve:

- Skjermen (oppløsning og fargegjengivelse)

- Byggekvaliteten

- Utvalget av programmer

- Kameraet

- Brukergrensesnittet

Skrevet

Henkie: Meg du tenkte på? Jeg har iallefall hatt Blackberry 8900 og synes det var en knalltelefon. Det eneste som var synd var at browseren var "ubrukelig", men det har de fått fikset nå med OS6.

Jeg har i dag en iPhone 4 som jeg egentlig ikke er særlig begeistret for. Den er helt grei, men for 5k ønsker jeg å kunne tilpasse telefonen mer. De fine overgangene når man lager nytt notat, når man skal slette noe eller bla frem og tilbake mellom menyer er kjekke den første uken. Deretter er de bare i veien, og dessuten tar det tid. Blackberryen hadde ikke noe av dette, og når man bladde i menyer gikk ting mye raskere og det var faktisk ikke noe lugg eller pauser. Det skal sies at iPhone heller ikke har dette, men så bruker den likevel lang tid på grunn av alle de fancy effektene overalt.

Min anbefaling vil være en Blackberry 9700 som du oppgraderer med OS6. Det kom en forbedring av den, 9780, tidligere i vinter. Den eneste store forandringen var egentlig oppgradering fra 3,2 til 5MP kamera, samt litt mer RAM. Jeg personlig synes prisforskjellen er litt drøy for så lite, så jeg hadde heller gått for 9700. Disse får du for rundt 2-2,5k fra eBay, helt nye og ulåste. For 9780 må du legge på ca 1000-1500.

Bare spør om det er noe annet du lurer på...

Skrevet

En venninne av meg har begge deler. Det beste med Blackberryen er tastaturet, men den har for lite plass til meldinger sammenlignet med iphone. Det var vel egentlig derfor hun gikk tilbake til iphone.

Skrevet

Hvis man bryr seg om apps så er det ganske tullete å gå til innkjøp av Blackberry, da må du over på Android eller iOS.

Orker ikke å ta alle ulempene med iPhone igjen, men klikk deg inn "HTC vs iPhone"-tråden med rundt tre hundre svar.

Skrevet

Henkie: Meg du tenkte på?

Jepp.

Hvem andre ønsker vel å gå den veien?

:-)

Skrevet

Heisann!

Så lurte jeg på..

Jeg tror det avh til hva du bruker telefonen til (bortsett fra å ringe da).

Mitt inntrykk er at kanskje iPhone er tlf du skal ha hvis du vil bruke den som underholdning, mens Blackberry er mer en ren "businesstlf".

Skrevet

Det jeg elsket med Blackberryen var at det var en fantastisk TELEFON. Ikke alt annet. Den gjorde de basic tingene aldeles ypperlig, pluss at den var en del mer avansert enn de rimelige basic telefonene til 6-700,-. Det å ha en telefon med skikkelig avansert kalender og adressebok er faktisk veldig greit i enkelte tilfeller. Ikke minst synes jeg brukergrensesnittet var så mye mindre jålete enn det er på iPhone.

Man har ikke det store utvalget i apps, men jeg synes ikke det gjør noe. Jeg bruker ikke noe særlig med apps på iPhonen heller. Jeg bruker telefonen for å ringe, sende sms, holde orden på notatlapper, kalender, mail osv.

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg elsket med Blackberryen var at det var en fantastisk TELEFON. Ikke alt annet. Den gjorde de basic tingene aldeles ypperlig, pluss at den var en del mer avansert enn de rimelige basic telefonene til 6-700,-. Det å ha en telefon med skikkelig avansert kalender og adressebok er faktisk veldig greit i enkelte tilfeller. Ikke minst synes jeg brukergrensesnittet var så mye mindre jålete enn det er på iPhone.

Man har ikke det store utvalget i apps, men jeg synes ikke det gjør noe. Jeg bruker ikke noe særlig med apps på iPhonen heller. Jeg bruker telefonen for å ringe, sende sms, holde orden på notatlapper, kalender, mail osv.

hvor kjøpte du blackberryen og hvilket abonnement bruker du? bruker du internett?

vet du om noen gode norske sider det står om blackberry? vurderer veldig å kjøpe, men hørt det er så mye stress med internett og abonnement som passer mobilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...