Gå til innhold

tips til dåpsgave

ann-k

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøpte nettopp album i dåpsgave. Kongeblå fløyel, fremsiden var sølv. Den va fin syns jeg. Det var plass til bilde på fremsiden, og gravering av navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps, penger på konto er det beste du kan gi dåpsbarnet!

Jeg fikk 500 kr på konto av mine besteforeldre den gang jeg ble døpt for mange-mange år siden. Koselig å følge med fra år til år hvordan det vokser så smått så smått.. Har ikke satt inn noe annet på den kontoen, bare sparer og sparer til noe fint en gang i tiden... Blir ikke så mye, men noe vokser den jo hvert år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dersom det er jente:

Et hjerte - anheng med diamanter i hvitt gull. Thune selger disse til ca 900 - 1100. Så kan dere kjøpe sølvlenke til.

Pia mi fikk dette til sin onkel - veldig originalt og noe som er varig.

Og - diamonds are a girls best friend!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Smykkeskrin kan være fint hvis det er jente. Ofte får små jentebarn en del smykker til dåpen, og da er det jo fint å ha noe å putte smykkene i. Gjerne med inngraverig av navnet på lokket.

Ellers har jeg hørt om en barnebokserie, hvor det er en bok for hvert årstrinn. En ettårsbok, toårsbok, treårsbok osv. Kjøper du hele serien, har du bursdagsgave eller julegave hvert år fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnet mitt fikk Den store barnesangboka, som vi har hatt mye glede av.

Ellers synes jeg Asbjørnsen og Moes eventyrbøker er flotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Skikkelige eventyrbøker er kjempekoselig.

* Eller et maleri/grafikk av en kunstner. Mona Lærum har mange herlige bilder med barn/dyr.

* Pent innrammede gamle kort (til/fra familie - av steder som "lekten har tilhørighet) - med glass på begge sider så kortene kan leses..

* Tegnet familietre - gjerne med bilder av forfedrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er jente:

Et hjerte - anheng med diamanter i hvitt gull. Thune selger disse til ca 900 - 1100. Så kan dere kjøpe sølvlenke til.

Sølvkjede til hvittgullsanheng? Ikke gjør det, da...

Det ser helt forskjellig ut, sølv er mye hvitere enn hvitt gull. Dessuten, koster man på seg hvitt gull og diamanter, kan man koste på seg gullkjede også.

Hilsen ex-Thune-ansatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene fadderen til mitt barn er kristen og meldte han inn i en sånn klubb der han får pakker tre fire ganger i året som hun betaler. Han synes det er storveis. Dette er stortsett bøker om jesus og Cd er og sånn.. Nå er jo ikke mor så superkristen da.. Men ungen liker de bøkene om han rare mannen :lol:

Men det jeg skulle fram til var at dersom du ikke er kristen kanskje det finnes flere sånne dåpsklubber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på besøk
Hun ene fadderen til mitt barn er kristen og meldte han inn i en sånn klubb der han får pakker tre fire ganger i året som hun betaler. Han synes det er storveis. Dette er stortsett bøker om jesus og Cd er og sånn.. Nå er jo ikke mor så superkristen da.. Men ungen liker de bøkene om han rare mannen  :lol:  

Men det jeg skulle fram til var at dersom du ikke er kristen kanskje det finnes flere sånne dåpsklubber?

Hele poenget med dåpen er jo kristen da... En dåp er en kristen handling. Ikke-kristne dåpsklubber faller derfor på sin egen urimelighet.

Dessuten har det da ikke noe å si for en sånn dåpsklubbgave om denne bestemoren er kristen eller ikke, foreldrene til dåpsbarnet har ved å døpe henne i kirken "tillatt" kristen påvirkning, så da er det vel bare å kjøre på hvis man liker dåpsklubbideen?!

Personlig har jeg hatt suksess med å kjøpe skikkelige ting ungen trenger (ordentlig lammeskinn om hun ikke har, eller skikkelig ullundertøy, = ikke h&m liksom). Eller bøker som nevnt over her, eller kunst. Gjerne noe "aldersnøytralt".

Det teiteste jeg har hørt noen gi i dåpsgave (utenom holder til dåpsattesten *stønn*), er slipsnål.... Hallo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...