Skylines Skrevet 24. januar 2011 #21 Skrevet 24. januar 2011 Anbefaler også å titte på hildechristina.com, bruk søkefeltet for å finne omtaler. En hudpleietime ligger som oftest rundt 700 kr. Vichy er vel kjent for å tørke ut, har aldri hørt noen si det motsatte. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #22 Skrevet 25. januar 2011 Herregud, folkens, er dere helt på viddene? Om du går inn på et apotek og sier "Jeg har tørr hud og oljete hud. Noen ganger blir huden kvisete også. Kan du hjelpe meg å finne noen produkter", så er det akkurat dette personen som hjelper deg har som utgangspunkt. Det finnes en haug med andre faktorer som kan resultere i at produktene ikke fungerer for deg, men fordi du ikke visste om disse faktorene og dermed ikke oppgav dem i butikken, så vet selvfølgelig ikke den ansatte noe om dem heller! Jeg finner det helt bak mål at du skal kunne kreve pengene tilbake på et slikt grunnlag. Det kan for eksempel hende at du er allergisk mot noen av tilsetningene i produktene du har prøvd ut. Har du i det hele tatt tenkt over det? Hvordan i all verden skal en butikkansatt kunne lukte det basert på informasjonen du har gitt? Du vet det jo antagelig ikke selv en gang. Dersom du hadde fått en utredning først, og deretter gitt til et apotek med informasjonen "jeg har kombinasjonshud og er allergisk mot... bismuth, mica, blabla" ble anbefalt produkter som det viste seg at du reagerte på, fordi de innehold nettopp disse ingrediensene - da ville saken stilt seg anerledes. Eller dersom du endte opp med produkter basert på en helt annen hudtype. Men når den ansatte faktisk har gitt deg produkter tilpasset din hudtype, så er den nesten din egen hud "sin feil" at det ikke ble full klaff! 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #23 Skrevet 25. januar 2011 Jeg synes det høres ut som om du har kombinasjonshud. Anbefaler deg å sjekke hildechristina.com før du kjøper, for å se omtaler osv. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med produktene jeg bestilte fra feelunique etter å ha lest meg til hva som passer for hudtypen min. og et lite tips: Skal du handle fra feelunique, velg GBP som valuta (da blir det billigere enn om du velger NOK, se her: http://www.hildechristina.com/feeluniquecom-shopping-velg-alltid-valuta-i-gbp) Okay, ja det varierer hvertfall veldig hvordan huden er i perioder, og også forskjellige steder i ansiktet :O Tørr hud øverst på kjevebena og øverst i pannen, og fet hud på nesa, mellom øyenbryna og rundt munnen... Så fint med gode tips, hadde sikkert valgt NOK selv Anbefaler også å titte på hildechristina.com, bruk søkefeltet for å finne omtaler. En hudpleietime ligger som oftest rundt 700 kr. Vichy er vel kjent for å tørke ut, har aldri hørt noen si det motsatte. 700 var ikke sååå ille for en time da, regnet med litt mer enn det, skal ta en runde rundt å sjekke litt. Hvis jeg har flaks og får en gratis hudtest så er det kanskje bare det jeg trenger? Noen her som sier man kan få det, holder det, eller bør jeg ha en time? Hadde jo for så vidt vært deilig å få en ordentlig rens også!! Så teit at jeg fikk anbefalt vichy da, men men de har vel ikke så peiling som de later til å ha! Takker for tips - TS
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #24 Skrevet 25. januar 2011 Herregud, folkens, er dere helt på viddene? Om du går inn på et apotek og sier "Jeg har tørr hud og oljete hud. Noen ganger blir huden kvisete også. Kan du hjelpe meg å finne noen produkter", så er det akkurat dette personen som hjelper deg har som utgangspunkt. Det finnes en haug med andre faktorer som kan resultere i at produktene ikke fungerer for deg, men fordi du ikke visste om disse faktorene og dermed ikke oppgav dem i butikken, så vet selvfølgelig ikke den ansatte noe om dem heller! Jeg finner det helt bak mål at du skal kunne kreve pengene tilbake på et slikt grunnlag. Det kan for eksempel hende at du er allergisk mot noen av tilsetningene i produktene du har prøvd ut. Har du i det hele tatt tenkt over det? Hvordan i all verden skal en butikkansatt kunne lukte det basert på informasjonen du har gitt? Du vet det jo antagelig ikke selv en gang. Dersom du hadde fått en utredning først, og deretter gitt til et apotek med informasjonen "jeg har kombinasjonshud og er allergisk mot... bismuth, mica, blabla" ble anbefalt produkter som det viste seg at du reagerte på, fordi de innehold nettopp disse ingrediensene - da ville saken stilt seg anerledes. Eller dersom du endte opp med produkter basert på en helt annen hudtype. Men når den ansatte faktisk har gitt deg produkter tilpasset din hudtype, så er den nesten din egen hud "sin feil" at det ikke ble full klaff! Da syns jeg de kan oppgi at det er en haug med andre faktorer som kan resultere i at det ikke fungerer for meg og at det ikke er noe garanti for at dette er det rette produktet. Slik som de fremstår virker det som om produktene er veldig bra og gjør huden min bedre. Ingen av de jeg har spurt har nevnt noe om dette til meg. Nei, jeg vet ikke om jeg er allergisk nei. Og nei da kan jo ikke de vite det heller, men når jeg spør om dette vil funke for meg, så kan de jo nevne at det ikke er noen garanti fordi jeg muligens er allergisk el.l. Ingen har spurt om jeg er allergisk mot noe heller. Skjønner at i en sånn situasjon kan det være vanskelig å kreve tilbake penger pga alle disse faktorene du og andre nevner. Men da syns jeg i så fall jeg kan klage på manko på informasjon hvis noe skal klages på. For hvis ikke de på apoteket vet at dette påvirker resultatet av behandlingen, eller at de ikke informerer om det, syns jeg det er svært dårlig kundeservice! Spesielt, egentlig uansett, når jeg i samtalen sier at jeg ikke skjønner noe av alle disse hudpleieproduktene og hvilke som kan funke for meg. -TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå