AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har problemer med å finne riktig pleie for ansiktshuden min. Den er til tider tørr, til tider fet og til tider kvisete. Jeg har derfor gått på apoteket for å rådføre meg. Sist jeg gikk til innkjøp, fikk jeg råd om tre forskjellig produkter fra vichy, på apoteket. Hun sjekket ut huden min, og kom frem til disse produktene, som til sammmen kom på nesten 800 kr! Disse produktene har ikke gjort noe godt for huden, og kremen jeg kjøpte tørket ut huden min så fælt at jeg ikke klarte å smile 5 minutter etter å ha tatt den på. Idag var jeg på apoteket igjen, ca 2 mnd etter sist gang, og ville prøve noe annet. Jeg forklarte hudtypen min, og etter hun hadde sett litt på meg, anbefalte hun meg noe nytt. Jeg gikk til kassen og skulle betale og så at bare dagskremen kostet svimlende 250 kr (liten flaske). Jeg er student så syns dette er veldig dyrt. Tilsammen med de to andre produktene, kom det på ca. 600 kr. Hvis dette også ikke virker, har jeg noen form for returrett? Eller krav på å få pengene tilbake? Syns at de på apoteket skal kunne sitt om de forskjellige produktene. Forventer ikke den beste servicen på f.eks. vita eller h&m, men på apoteket forventer jeg litt kunnskap. Noen som vet om det er noe slags garanti på slike varer?
Gjest Instamatic Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 åh jeg ville aldri gått til apoteket for å be om hudpleieråd, du kunne jo dratt til en hudpleier og fått ordentlig god tilretteleging av produkter for det du har brukt på apoteket til nå. Tror bare du kan returnere ubrukte varer på apoteket, tviler på du får penger igjen om du ikke er fornøyd. 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Ja, jeg burde kanskje gjort det, men har jo aldri tid. Også har jeg tenkt at da ville det bli dyrere, fordi jeg må ha konsultasjon og produkter. Samtidig som jeg har hatt tillitt til at apoteket bør kunne dette. Kan jo legge til at jeg idag spurte noe sånt som: Har du noe kunnskap om hudpleieproduktene deres og hva som kan være bra for meg? Hun sa selvfølgelig ja, men det har vel kanskje ingenting å si?
Gjest strykebrett Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Hvis ikke hudpleien fungerer slik den var lovt så ville jeg i alle fall sendt en mail til både apoteket og til produsenten der du forklarer situasjonen og hvorfor du er misfornøyd. Det kan godt hende du får pengene igjen, og om ikke så har du i alle fall fått sagt fra om hva du synes om kompetansen og produktene. Det går jo ikke an å få rettet opp i en feil de ikke vet at finnes, så du må gi beskjed uansett.
seleneluna Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Hvis jeg hadde fått anbefalt ulike produkter 2 ganger, som ikke hadde fungert, så ville jeg dratt tilbake å sakt det som det var! Jeg hadde krevd enten pengene tilbake eller ett nytt produkt. Men 600-800kr for slike produkter er alt annet enn dyrt. Jeg var plaget med de samme tingene som du, spurte ofte folk på apotek, siden de vet hva de prater om (i likhet med hudterapauter). Det hele endte med at jeg dro til en hudpleiesalong - de hjalp meg, men der kostet produktene 2-3 ganger mer enn på ett apotek. Det er det det koster for hudpleieprodukter i disse dager desverre, siden jeg også er student 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Men dette kan man vel ikke klage på på den måten, strykebrett? Man vet jo aldri hvordan huden reagerer, det eneste man kan klage på er vel om denne personen har sagt at produktene uten tvil ville fungere? Altså, klage på akkurat denne personens fremstilling av produktet, ikke at produktet ikke hadde ønsket effekt? Eller kanskje man kan det? Jeg har ikke kommet noen vei når jeg har klaget til utdannede hudpleiere engang, men kan man det? Huff, skummelt å tenke på hvor mye penger jeg kunne fått tilbake da... Tror dessverre det er en generell ukultur i å utnytte desperate personer (og ja, man blir jo litt desperat når man har prøvd mange forskjellige produkt uten hell) som blir glade når de møter noen som kan presentere en løsning. Jeg stoler ikke på noen når det kommer til hudpleie lenger. Er så lei av å bli lurt.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Ja, jeg kan jo forsøke på den måten. Takk for svar Skjønner at jeg uansett må si ifra for at de skal vite det, men hadde håpet det var noe garanti på slike produkter, som det er på så mye andre produkter. -TS
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Må vel dra til hudpleier for å få ordentlig god behandling ja... Bare syns det er så synd at de kan anbefale i hytt og pine, uten at det får noen konsekvenser når de tar feil og går utover meg. Sånn som de gir tips og "undersøker", så føler jeg at jeg burde være garantert noe. Men hvis du AB ikke kom noen vei med å klage til hudpleier engang, så er det kanskje litt søkt. Men jeg skal gi det et ærlig forsøk - TS
Gjest Anjelika Skrevet 24. januar 2011 #9 Skrevet 24. januar 2011 Apoteket er ikke den beste plassen å gå for hudpleieprodukter, de roser alle produktene sine opp i sky selv om samtlige er fulle av mineraloljer og annet dritt. Da er det bedre å gå til en hudpleier som faktisk har utdannelse/kompetanse på feltet og fører bedre produkter. Jeg ville tatt en time for hudpleie og fått hudanalyse og anbefalinger, og så kjøpt produktene jeg trengte på nettet/ebay. Der får du de til 2-3 ganger mindre enn hos hudpleiesalong. Det er kanskje en stor engangsutgift å ta en slik time (og kanskje uunngåelig bli prakket på et overpriset produkt), men du sparer på det i lengden om du får riktige og gode råd. Å drive og teste ut produkter til du treffer blink kan fort bli mye mer bortkasta tid og penger. 4
Gjest strykebrett Skrevet 24. januar 2011 #10 Skrevet 24. januar 2011 Men dette kan man vel ikke klage på på den måten, strykebrett? Man vet jo aldri hvordan huden reagerer, det eneste man kan klage på er vel om denne personen har sagt at produktene uten tvil ville fungere? Altså, klage på akkurat denne personens fremstilling av produktet, ikke at produktet ikke hadde ønsket effekt? Eller kanskje man kan det? Jeg har ikke kommet noen vei når jeg har klaget til utdannede hudpleiere engang, men kan man det? Huff, skummelt å tenke på hvor mye penger jeg kunne fått tilbake da... Tror dessverre det er en generell ukultur i å utnytte desperate personer (og ja, man blir jo litt desperat når man har prøvd mange forskjellige produkt uten hell) som blir glade når de møter noen som kan presentere en løsning. Jeg stoler ikke på noen når det kommer til hudpleie lenger. Er så lei av å bli lurt. Man kan selvfølgelig klage på denne måten. Hvis jeg var daglig leder i et apotek er det veldig sannsynlig at jeg ville gitt kunden pengene tilbake dersom det kom en saklig klage, selv om dette ikke er noe som det er krav på etter loven. Kunden vil føle seg tatt på alvor, kanskje vil kunden også nevne for vennene sine at det er god service på stedet. Det er jo ikke sikkert personen som er daglig leder på det apoteket tenker slik, men det kan godt hende, så derfor er en saklig (ikke frekk) klage alltid verdt et forsøk. En tilsvarende klage til produsenten kan også komme til å lønne seg, det kan hende de sender deg alternative produkter. Kunder som sier fra når de er misfornøyde er en ressurs for en servicebedrift. Det har jeg i alle fall bestandig tenkt, og jeg har jobbet i mange servicebedrifter.
CafeLatte Skrevet 24. januar 2011 #11 Skrevet 24. januar 2011 Hei ts kan du ikke bare gå til en hudpleier slik at hun kan se på huden din og fortelle hva du trenger. Så bestiller du disse produktene over nettet, det blir mye billigere enn hvis du kjøper de hos hudpleier. Mange av nettsidene returnerer tilbake toll og moms også.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #12 Skrevet 24. januar 2011 Hei ts kan du ikke bare gå til en hudpleier slik at hun kan se på huden din og fortelle hva du trenger. Så bestiller du disse produktene over nettet, det blir mye billigere enn hvis du kjøper de hos hudpleier. Mange av nettsidene returnerer tilbake toll og moms også. Jeg får gjøre det hvis ikke de nye produktene funker. Har egentlig tenkt på det lenge, men var liksom så mye enklere å bare gå innom apoteket? Noen som vet hvor mye det koster omtrent for en hudpleie time? Har ikke klart å finne ut av det selv... Bor i Oslo området hvis det har noe å si. Utrolig bra hvis de kan returnere toll og moms da Du har vel ikke tilfeldigvis en link til noen sånne steder?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #13 Skrevet 24. januar 2011 Man kan selvfølgelig klage på denne måten. Hvis jeg var daglig leder i et apotek er det veldig sannsynlig at jeg ville gitt kunden pengene tilbake dersom det kom en saklig klage, selv om dette ikke er noe som det er krav på etter loven. Kunden vil føle seg tatt på alvor, kanskje vil kunden også nevne for vennene sine at det er god service på stedet. Det er jo ikke sikkert personen som er daglig leder på det apoteket tenker slik, men det kan godt hende, så derfor er en saklig (ikke frekk) klage alltid verdt et forsøk. En tilsvarende klage til produsenten kan også komme til å lønne seg, det kan hende de sender deg alternative produkter. Kunder som sier fra når de er misfornøyde er en ressurs for en servicebedrift. Det har jeg i alle fall bestandig tenkt, og jeg har jobbet i mange servicebedrifter. Men, er dette noe folk faktisk får medhold i da? Og penger tilbake/nye produkt? Er det virkelig bare jeg som ikke gjør dette? Dere andre: har dere klaget på produkt dere mener ikke holdt hva forhandleren lovte, og fått penger tilbake/nye produkt?
CafeLatte Skrevet 24. januar 2011 #14 Skrevet 24. januar 2011 Jeg får gjøre det hvis ikke de nye produktene funker. Har egentlig tenkt på det lenge, men var liksom så mye enklere å bare gå innom apoteket? Noen som vet hvor mye det koster omtrent for en hudpleie time? Har ikke klart å finne ut av det selv... Bor i Oslo området hvis det har noe å si. Utrolig bra hvis de kan returnere toll og moms da Du har vel ikke tilfeldigvis en link til noen sånne steder? Jeg har lest noen steder at de gir gratis hudanalyse på noen salonger. Kanskje gå rundt å høre med de forskjellige salongene. Jeg bestiller fra feelunique og er super fornøyd. Der får du produktene ganske billig. Mange her handler også på strawberry.net. Begge disse nettsidene returnerer toll og moms. Det eneste du trenger å gjøre er å ta bildet av kvitteringen og sende den inn på mail til dem, i løpet av 3 dager er pengen på kontoen din. Min lenke Min lenke
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #15 Skrevet 24. januar 2011 De ansatte på apotekene har ikke noe bedre kunnskap om hudpleieproduktene enn de har på f.eks. Vita. All kursing og opplæring i produktene kommer fra merkene selv (La Roche Posey, Vichy etc.), så det sier jo seg selv at de "selger" seg inn hos de ansatte mer enn å komme med nøytral opplæring. Merker det selv, bor med en farmasøyt. Hun kommer hjem med nye apotekprodukter støtt, og blir like sjokkert hver gang over at de ikke fungerer på hennes ultrasensitive hud.... 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #16 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har lest noen steder at de gir gratis hudanalyse på noen salonger. Kanskje gå rundt å høre med de forskjellige salongene. Jeg bestiller fra feelunique og er super fornøyd. Der får du produktene ganske billig. Mange her handler også på strawberry.net. Begge disse nettsidene returnerer toll og moms. Det eneste du trenger å gjøre er å ta bildet av kvitteringen og sende den inn på mail til dem, i løpet av 3 dager er pengen på kontoen din. Min lenke Min lenke Å så flott, tusen takk! Nå angrer jeg litt på at jeg i det hele tatt gadd å prøve apoteket igjen, men nå vet jeg hvertfall hva jeg skal gjøre om de nye produktene ikke virker - TS
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #17 Skrevet 24. januar 2011 De ansatte på apotekene har ikke noe bedre kunnskap om hudpleieproduktene enn de har på f.eks. Vita. All kursing og opplæring i produktene kommer fra merkene selv (La Roche Posey, Vichy etc.), så det sier jo seg selv at de "selger" seg inn hos de ansatte mer enn å komme med nøytral opplæring. Merker det selv, bor med en farmasøyt. Hun kommer hjem med nye apotekprodukter støtt, og blir like sjokkert hver gang over at de ikke fungerer på hennes ultrasensitive hud.... Jeg syns egentlig det er litt etisk uforsvarlig jeg... Sånn som apotekene fremstiller seg i reklamer og lignende, så syns jeg de burde vært mer troverdige! -TS
CafeLatte Skrevet 24. januar 2011 #18 Skrevet 24. januar 2011 Å så flott, tusen takk! Nå angrer jeg litt på at jeg i det hele tatt gadd å prøve apoteket igjen, men nå vet jeg hvertfall hva jeg skal gjøre om de nye produktene ikke virker - TS Prøv de produktene du har kjøpt en stund så får du se. Det kan jo hende de funker selvom de andre ikke gjorde det Hvis ikke gå til en hudpleier som kan ta hudanalyse på deg, helst gratis forhør deg rundt. Lykke til håper du finner ut av det:)
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #19 Skrevet 24. januar 2011 Prøv de produktene du har kjøpt en stund så får du se. Det kan jo hende de funker selvom de andre ikke gjorde det Hvis ikke gå til en hudpleier som kan ta hudanalyse på deg, helst gratis forhør deg rundt. Lykke til håper du finner ut av det:) Tusen takk! Det håper jeg og
BlackFairy Skrevet 24. januar 2011 #20 Skrevet 24. januar 2011 Jeg synes det høres ut som om du har kombinasjonshud. Anbefaler deg å sjekke hildechristina.com før du kjøper, for å se omtaler osv. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med produktene jeg bestilte fra feelunique etter å ha lest meg til hva som passer for hudtypen min. og et lite tips: Skal du handle fra feelunique, velg GBP som valuta (da blir det billigere enn om du velger NOK, se her: http://www.hildechristina.com/feeluniquecom-shopping-velg-alltid-valuta-i-gbp) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå