Nanella Skrevet 22. oktober 2003 #1 Skrevet 22. oktober 2003 Tja det er noen uker siden nå da, om det er noen som har sett i dagboka mi så står det vel der også. Men gleden er ikke mindre for det. Huset vi har kjøpt er et hus som er bygt i 1953 og foreløpig er det på 105 kv2 boa. Vi skal etterhvert gjøre i stand kjelleren også og bygge på 1. etg. men det blir ikke enda. Nå som det fortsatt er bare oss to holder dette også er det disse pengene også da. Det er et oppussningsobjekt så vi må gjøre veldig mye. Rive ned veggene innenfra, isolere og ja, må gjøre stort sett alt i alle rom. Eneste vi skal ha er gulvene.. og romfordelingen da.. Den liker jeg. Så det blir masse arbeid fremoer nå. Regner ikke med at vi flytter inn før til våren. Og da er det å begynne ute. Blir mange helger og kvelder i dette huset før den tid. Det som er morsomt når man skal gjøre så mye er at huset blit nesten som nytt og alt har man bestemt selv!! Ingen andre som har en finger med i spillet. Heldigvis skal ikke sambissen selge sitt gamle hus før vi kan flytte inn i det nye da slik at vi kan bo der mens vi driver på. Det ligger bare 200 m unna hverandre så vi er heldige sånn sett. Men.. Er det noen som har erfaring med å pusse opp gamle hus? Noe spesielt man bør huske på å tenke på når man først er igang? Og til dere som er ferdige.. Er det noe dere i ettertid har ønsket å gjøre annerledes enn dere gjorde da? Jeg bruker mye tid på å drømme å fantasere om hvordan det kommer til å se ut når det blir ferdig. Peisen står i hjørnet i TV stua, kjøkkenet er lunt å koselig, badet er perfekt kunne hatt dette som heltidsarbeid jeg nå... Drømmingen altså.. (Sambissen blir litt oppgitt for at jeg ikke klarer å tenke på alt det andre som skal gjøres, men pytt den tid kommer) Tja.. Men der rotet jeg meg bort.. Er det noen som har noen innspill er jeg glad for det!!! Hilsen den lykkelige huseier XSiljeX
Edie Skrevet 22. oktober 2003 #2 Skrevet 22. oktober 2003 Gratulerer da!! Har ikke så mye råd, men vil bare si; gjør det ordentlig første gang! Altså ikke spar på ting når dere pusser opp nå, og ikke slurv unna. Gjør en skikkelig jobb nå, og det vil dere tjene på i det lange løp! Kos deg med drømming og planlegging du!
Nanella Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2003 Takk takk, skal kose meg masse. Neida, skal ikke slurve unna. Har jo endel vi kan rådføre oss med også da så vi får vel beskjed hvis vi lurer oss unna på noe regner jeg med XSiljeX
14062003 Skrevet 22. oktober 2003 #4 Skrevet 22. oktober 2003 Et vennepar av meg valgte å få en interiørarkitekt til å komme med ideer til deres rekkehus. De er veldig glad for at de valgte den utgiften. Selv vil jeg anbefale å gjøre ting skikkelig første gang, ja. Og ikke gjør det "for trendy" dersom dere ikke ønsker å måtte pusse opp igjen om 5 år. Gjør detaljer trendy - og så kan de byttes ut med jevne mellomrom. Gardiner, blomster, møbler og bilder er ting som er veldig enkle å endre på kjapt. De områdene dere er sikre på, ville jeg anbefale å ta inn flere fagpersoner for å vurdere arbeid som må/bør gjøres. Vi har gjort dette med det elektriske anlegget som vi var litt skeptiske her vi bor nå. Og etter å ha hatt 3 forskjellige firmaer på besøk (helt gratis), har vi funnet ut at det elektriske ikke kan bestå slik det er i dag - det er rett og slett i en stand vi ikke ønsker å leve med. Vi har også fått gratis forslag/tegninger på kjøkken og bad av slike forretninger. Kjøkkenet har vi bygget om (vel, snekre skulle gjøre jobben - gjorde den halvferdig og nå er saken hos Forbrukertvistutvalget(og det er vanvittig surt)). Badet må vi vente med noen år, men vi har ideen klar - og kan kjøpe inn litt til oppussingen når det er på tilbud. Og til slutt: ikke bruk vanlig støvsuger til å støvsuge pussestøv (spesielt ikke rett på pussemaskina). Det gjorde vi - og nå er støvsugeren kassert til garasjestøvsuger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå