Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Har du noen allergier for sminke? Er det noen typer sminke du ikke tåler? Hvordan har du i så fall blitt klar over dette? Hvordan reagerte kroppen din på uønsket sminke?
Gjest Naenia Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Det hender øynene mine svir og at huden rundt blir litt rød og irritert. Da styrer jeg unna det produktet neste gang
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Ok. Siden det hender ofte at min hud svir/blir irritert når jeg har på mascara/foundation/concealer. Er det da bare til å bytte til et annet merke neste gang? Eller finnes det organiske (er det ikke det det heter?) sminkeprodukter som ikke er mascara også?
Gjest Naenia Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 For meg passer maskaraene til Body Shop og Kanebo best. De er veldig milde Foundation og concealer vet jeg ikke noe om, men regner med at det finnes mildere varianter av disse også, som du kanskje ikke vil reagere like mye på
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Det kommer an på hva du reagerer på. Noen er allergiske mot et harpiksbasert stoff som finnes i så godt som all kosmetik, og mange andre produkter også.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Jeg reagerer sterkt på all sminke,og bruker derfor ikke noe sminke,annet enn i store anledninger. Kan få rødt utslett som klør,små sår i ansiktet som blør (ser ut som skrubbsår,føles ut som skrubbsår med salt) og hoven i ansiktet og ..ja. Ubehagelige greier.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 For meg passer maskaraene til Body Shop og Kanebo best. De er veldig milde Foundation og concealer vet jeg ikke noe om, men regner med at det finnes mildere varianter av disse også, som du kanskje ikke vil reagere like mye på Ok. Da får jeg kjøpe mascara på The Body Shop neste gang da :-) Tusen takk for tipset!
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Jeg reagerer sterkt på all sminke,og bruker derfor ikke noe sminke,annet enn i store anledninger. Kan få rødt utslett som klør,små sår i ansiktet som blør (ser ut som skrubbsår,føles ut som skrubbsår med salt) og hoven i ansiktet og ..ja. Ubehagelige greier. Uff.. Det høres ikke godt ut. Jeg reagerer ikke så sterkt på sminke men jeg har flere ganger fått følelsen av at jeg reagerer på sminke og/eller concealer/foundation.. Men med med så bare stikker/småsvir det litt i øyeområdet..
Gjest Vulture Skrevet 25. januar 2011 #9 Skrevet 25. januar 2011 Jeg reagerer på mascara og foundation. Kan få diverse typer utslett og masse flassing i ansiktet, og bruker jeg en mascara jeg ikke tåler, mister jeg øyevippene. For meg har det hjulpet mye å investere i litt dyrere eller mer naturlig sminke. Foundation desverre, har jeg fremdeles ikke funnet en god løsning på. Ikke engang Lancome sin nye funker: (
Pinkee Skrevet 25. januar 2011 #10 Skrevet 25. januar 2011 Jeg reagerer på mascara og eye-liner. Føles som øynene blir fulle av slim Så jeg stakk innom en Vita-butikk, å fikk der anbefalt Isadora hypo-allergenic mascara, å den funker fint for meg. Men, jeg bruker ikke sminke annet enn til fest da, og skikkelig shopping-turer
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 2. februar 2011 #11 Skrevet 2. februar 2011 Ok. Tusen takk for tips folkens. Jeg skal skrive det ned
Jade Skrevet 2. februar 2011 #12 Skrevet 2. februar 2011 Husk å ikke bruke gamle produkter, og sørg for at evt. koster, børster, svamper er rene (og hendene!). De kan være rene bakteriebombene! Og unngå sminke med parfyme. For at du ikke skal bli helt ruinert, så kan du sikkert be om prøver på parfymeriene så du kan teste om du tåler produktene.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #13 Skrevet 2. februar 2011 Det har bare skjedd noen få ganger, som en reaksjon på en maskara eller kayal, når jeg våknet morgen etter med øyne som var limt sammen av et eller annet "gugg".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå