AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Hei:) Er det noen mødre som vet om det er vanlig med barneselskap for 4-åringer? Skal selvfølgelig ha familieselskap, men er litt i tvil ang barneselskap! Viss man inviterer barn fra barnehagen, så er det vel ikke vanlig å invitere de aller minste (de som er under 3 år) ?
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 De aller fleste barna på avdelingen (3-6 år) jeg jobber har barneselskap. De pleier å invitere de på samme alder, pluss de de leker mye med i andre aldersgrupper. Har fått inntrykk av at foreldre også ofte blir invitert, i hvert fall for 3-åringene.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 inviterte kun 2-3 stk som barnet leker mest med.ett år eldre kan du ha en eller 2 til.
Gjest sissa Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 I mine barns barnehage begynner de fleste med barneselskap når de blir 4 år. Noen inviterer alle (avd. fra 2-6 år), mens de fleste kun inviterer de eldste over 4 år.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Det har nok litt å si om bursdagsbarnet har eldre søsken. Her hadde eldstemann sin første barnebursdag (med barn fra bhg) da han ble fem, mens lillebror hadde treårsdag ikke lenge etter, og da var det barneselskap (med bare tre gjester, men veldig stas lell).
kamela Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Er nok tiden for det Jeg synes det var greit at selskapet var såpass lite at det var trygt å være der uten foreldrene.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Vi er usikre på om vi skal ha noe nå på 2 års dagen. Da blir det i så fall bare de to barna han leker mest med i barnehagen. Men neste år (3 års dagen) skal vi i alle fall feie med "barnehagevenner". Allerede nå har vi forøvrig våre venner med barn på besøk i forbindelse med fødselsdagen. Vi har ingen familie i nærheten, så et selskap med våre venner ("vår valgte familie" ) er det nærmeste vi kommer familieselskap.
Gjest Harriet Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Vi hadde ungene i gaten - litt spredt i alder, men det var bare koselig, syntes jeg. Eldstemann inviterte bestevenninnen fra barnehagen da han var 4 - ellers kun venner i gaten.
Havfrua Skrevet 25. januar 2011 #9 Skrevet 25. januar 2011 Siden gutten vår ikke har noen eldre søsken og det ikke ble forespurt etter barnebursdag da han fyllte 3 år i høst, så droppet vi barneselskapet. Nå har han derimot vært i flere bursdager utover høsten, så neste år slipper vi nok ikke unna. I barnehagen vår så er det vanlig å invitere de som er på samme alder. Jeg ser for meg at vi sikkert kommer til å be 2-3 stk utenom disse i tillegg, som er naboer og andre gode venner.
barnehagetanten Skrevet 25. januar 2011 #10 Skrevet 25. januar 2011 Har latt barna få invitere venner fra barnehagen og barn fra gaten som de leker sammen med fra 4 års bursdagen. Har satt et øvre tak på 8 venner: synes det er nok uten at det blir for stort.
Gjest Okusan Skrevet 25. januar 2011 #11 Skrevet 25. januar 2011 (endret) Det har nok litt å si om bursdagsbarnet har eldre søsken. Her hadde eldstemann sin første barnebursdag (med barn fra bhg) da han ble fem, mens lillebror hadde treårsdag ikke lenge etter, og da var det barneselskap (med bare tre gjester, men veldig stas lell). Her var det omvendt Eldstemann hadde barnehagebursdag med mange inviterte og en million kaker på toårsdagen... Fire barn senere er jeg møkklei av bursdager og vil vente så lenge som mulig, hehe, helst til minste er 4-5. Vi får se, det avhenger mest av hvordan det gjøres blant venner. Endret 25. januar 2011 av Okusan
Caramba Skrevet 25. januar 2011 #12 Skrevet 25. januar 2011 Vi hadde første bhg-bursdag på 4-års dagen. Vi ba alle på avdelingen (3-6 år). Kjempegøy. Vi satt begrensninger på 2 timer i invitasjonen, og det var veldig OK. De minste barna, noen av 3-åringene hadde en av foreldrene tilstede, men det var bare fint. Flere voksne til å følge med.
suzie Skrevet 25. januar 2011 #13 Skrevet 25. januar 2011 På fireårs-dagen hadde vi et lite selskap, med kun de tre jentene hun lekte mest med i barnehagen. Det var rolig og koselig, hun var strålende fornøyd. På femårs-dagen inviterte vi alle "førskolebarna", pluss de som var året yngre- og hadde stor bursdag. Men da var alle så store at de ikke trengte foreldre sammen seg. Stor stas det også.
Jens Skrevet 25. januar 2011 #14 Skrevet 25. januar 2011 Jeg syns også 4 års dagen passer til debuten i selskapslivet. Da har mange barn gått over til stor avdeling, og da faller det naturlig.
Umuriel Skrevet 25. januar 2011 #15 Skrevet 25. januar 2011 Vi har hatt barneselskap både til 2- og 3-årsdagen. Ikke barnehageselskap da, men kun de nærmeste kompisene med deres foreldre. Har inntrykk av at de fleste i vår omgangskrets gjør det på samme måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå