suvari Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Hei, jeg har skråtak på badet og dermed blir alle dusjforheng for lange... Jeg ønsker dermed å sy opp et dusjforheng. Har liten erfaring med sånt noe(dvs. å sy generelt), og har heller ikke klart å finne noe info om akkurat dette. Men det skal gå an på symaskin det..? Må jeg ha noe spesiell tråd eller er det noe annet jeg bør være obs på? Håper noen kan hjelpe meg med dette spørsmålet! Suvari
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Det er vanlig tynt dusjforheng? Brett og sy. Rett frem. Du kan jo se hvilken tråd det er sydd med fra før? Jeg ville bare brukt vanlig tråd, tror jeg. Hold strykejernet unna Tips: brett opp mindre enn du trenger og prøvesy noen cm for å se at det går bra. På den måten er det ikke synlig hvis du prøver og feiler litt. Det vil nok bli hull i stoffet etter nålen, så det er greit å ikke sy feil. Hvis stoffet er veldig tynt kan det hende du må stille på trådspenningen, det ser du hvis stoffet rynker seg eller maskinen "spiser" stoffet. Men altså, det gjør jeg nesten aldri uansett hvilket stoff jeg syr. Kommer an på symaskinen. (Evt klipp rett av, det rakner ikke hvis det er den typen jeg tenker på) Lykke til
suvari Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2011 Ja, tror da det er ganske vanlig. hehe. Takk for svaret, da skal jeg prøve meg frem litt!
Gjest Normalfordeling Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Du trenger ikke å sy. Bruk tekstillim. Holder i vask også.
suvari Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2011 Du trenger ikke å sy. Bruk tekstillim. Holder i vask også. Kan det være så enkelt altså? Det liker jeg! Da prøver jeg nok det først og fremst. Takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå