Gå til innhold

Ser etter en spennende deltidsjobb til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nå 19 år og fikk min første jobb ved utgangen av 2010 på ICA. Jeg har i år drevet med å ta opp et fag,- og nå som jeg har fått vite at jeg har besått ( :D YESS ;) ) så skal jeg begynne på BI til høsten. Jeg derfor frem til høsten å bruke tiden så fornuftig som mulig på å få meg mye spennende jobb-erfaring, ta lappen og rett og slett kose meg.

Men å sitte i kassen på ICA er ikke noe å skryte av as! Det finnes ikke noe som er så ensidig og ''null'' bruk av hjernen som det der, til tross for at det er et godt miljø.

Men uansett, poenget mitt er at jeg ønsker å søke meg en jobb ved siden av som kan være mer interessant og spennende, og at man ikke minst bruker hjernen sin mer på tall og det med å ''holde kundene fast'' osv. (IKKE Telefonselger altså!) Og klesbutikker, smykkebutikker o.l er bare kjedelig,- man gjør ingenting så det er derfor jeg stiller dere et sånt spørsmål .

Jeg takker og håper på alle fornuftige svar! :)

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, som kundeansvarlig får du alltid noe å bryne deg på. Jeg jobber som kundeansvarlig for en telecomoperatør, og min jobb handler ikke om utgående salg, men å ta i mot alt fra klager til fakturaspørsmål til å tilpasse produktene til kundene. Ingen dag er lik, og ingen kunder er like. Kanskje er det noe for deg?

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vel, som kundeansvarlig får du alltid noe å bryne deg på. Jeg jobber som kundeansvarlig for en telecomoperatør, og min jobb handler ikke om utgående salg, men å ta i mot alt fra klager til fakturaspørsmål til å tilpasse produktene til kundene. Ingen dag er lik, og ingen kunder er like. Kanskje er det noe for deg?

Hei Yvonne, takk for svar! :) Det høres vel kult ut å ha det i CV'en i hvert fall! Og også kult å drive med,- med tanke på hvordan du skildret det ovenfor. :) Men hvordan kan man få seg den jobben...? Man trenger kanskje ikke noe utdanning innenfor det,- men om man sier at man skal studere markedsføring på BI til høsten og at jeg som person er til å kommunisere med mennesker, er utadvendt og serviceminded?

Og kunne du forklare hverdagen der litt dypere? Man sitter bare i en stol og tar i mot anrop og sender mail, eller er det litt bevegelse i yrket? Og hender det at man sitter og plutselig ikke har noen ting å gjøre? Hva ligger timelønnen på?

Takker igjen for svar! :)

Mvh. TS

Skrevet

Hei Yvonne, takk for svar! :) Det høres vel kult ut å ha det i CV'en i hvert fall! Og også kult å drive med,- med tanke på hvordan du skildret det ovenfor. :) Men hvordan kan man få seg den jobben...? Man trenger kanskje ikke noe utdanning innenfor det,- men om man sier at man skal studere markedsføring på BI til høsten og at jeg som person er til å kommunisere med mennesker, er utadvendt og serviceminded?

Og kunne du forklare hverdagen der litt dypere? Man sitter bare i en stol og tar i mot anrop og sender mail, eller er det litt bevegelse i yrket? Og hender det at man sitter og plutselig ikke har noen ting å gjøre? Hva ligger timelønnen på?

Takker igjen for svar! :)

Mvh. TS

Enkleste er å henvende seg til et bemanningsbyrå, det var slik jeg fikk jobben. Ble da heldigvis fast ansatt gjennom bedriften og ikke selve bemanningsbyrået. Ingen utdanning er nødvendig sånn sett, men det meste teller positivt ut, hvis jeg kan si det slik. Man må gjennom en del tester for å teste logikk, evne til å hjelpe osv, det er de som teller.

Nå er jeg student som jobber 50% ved siden av, så jeg jobber kun på kveldene og eventuelt i helgene. Dette går i turnus, men det er sikkert forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Man tar i mot anrop ja, og i bedriften jeg jobber er det ihvertfall aldri lite å gjøre. Og det er kun telefoner man svarer på, ikke e-poster, men det kan jo hende man kommer på avdelingen som gjør det, hvem vet. Har dog fastlønn i måneden, men timelønnen ligger på rundt 160 kr i ukedagene.

• 3 uker senere...
Skrevet

Enkleste er å henvende seg til et bemanningsbyrå, det var slik jeg fikk jobben. Ble da heldigvis fast ansatt gjennom bedriften og ikke selve bemanningsbyrået. Ingen utdanning er nødvendig sånn sett, men det meste teller positivt ut, hvis jeg kan si det slik. Man må gjennom en del tester for å teste logikk, evne til å hjelpe osv, det er de som teller.

Nå er jeg student som jobber 50% ved siden av, så jeg jobber kun på kveldene og eventuelt i helgene. Dette går i turnus, men det er sikkert forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Man tar i mot anrop ja, og i bedriften jeg jobber er det ihvertfall aldri lite å gjøre. Og det er kun telefoner man svarer på, ikke e-poster, men det kan jo hende man kommer på avdelingen som gjør det, hvem vet. Har dog fastlønn i måneden, men timelønnen ligger på rundt 160 kr i ukedagene.

Hvordan kan jeg gå fram/ hvem kan jeg kontakte ang slike stillinger? Bør vel helst være i Skedsmo. Jeg har allerede etter få uker gått lei av kassejobben. Det har aldri vært noe for meg,- men alle må starte et sted. Nå har jeg jobbet der i ca 3 mnd og nå er jeg I HVERT FALL LEI! Jeg er veldig søken etter jobb som jeg beskrev ovenfor. Varierte oppgaver,- IKKE ensformige arbeidsoppgaver og arbeidsbevegelser (med tanke på scanning av alle de varene jeg gjør på ica i 5-9 timer :P), kontakt med ''viktige'' kunder,- avtaler, service, gjerne også litt regnskap daglig,- det å bruke hodet - være kjapp, effektiv og føle at man får noe klokt ut av arbeidsdagen. Markedsføring!

Siden jeg ikke begynner på skolen før til høsten for å studere markedsføring,- så vil jeg benytte meg av all den tiden jeg har nå på å få meg erfaringer innen sånne jobber.

Finnes det andre relevante yrker i tillegg til kundeansvarlig for telecom? Og som sagt,- hvordan kan jeg finne fram til slike jobber på Skedsmo området?

Takker masse for svar!

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...