Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min fant ut at det å tisse på teppet, det er kjekt! Så nå har jeg et teppe som består av 90% ull og 10% bomull med en tisseflekk som absolutt ikke går bort. Har prøvd med rent vann i dusjen, grønnsåpe og diverse. Det kan ikke vaskes i maskin.

Noen som har noen gode tips? Teppet er kaffe latte, tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Jeg har oppdaget at en god del tekstiler som i utgangspunktet sier at det ikke tåler maskinvask gjør det allikevel. Det eneste som ikke var vellykket var en ullgenser som ble kjørt på 40 grader.

Jeg har vasket ullpledd på ullprogram hvor det sto håndvask samt en Dale hjemmestikket genser. Utrolig hva som tåler en runde i maskinen.

ER alternativet at det ikke kan vaskes = kastes så har du ingenting å tape.

Skrevet

Heia,vasker alt i maskinen.Har gulvtepper og ulltpper som er like fine.Kan jo ikke bruke ett teppe med piss på uansett,hehe.

• 3 uker senere...
Skrevet

Problemet her er vel at det er snakk om et gulvteppe, og det går ikke inn i maskinen. ;)

Gjest Instamatic
Skrevet

Ta det med til rensing. Det gjorde jeg med en gang hunden min var fullstendig stueren:)

Skrevet

Ifølge en gammel bok jeg har skal melkesyre eller sitronsyre fungere på urinflekker, 10 g syre til 90 g vann. Så børstes flekken vekk med såpevann. Men det er nok ikke helt risikofritt, det kan ødelegge fargen på teppet. Sitronsyre er mest effektivt, men kan også skade fargen mest. Er det viktig at det blir pent er det å levere det til rens som er løsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...