Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg gikk VG2 Ambulansefag i fjor, og går på studiespesialiserende i år. Nå skal jeg søke lærlingplass for neste år. Jeg skal jo primært søke i Telemark fylke, siden jeg bor her. I ambulansen er det slik at du søker til en lærlingansvarlig i hvert fylke, og jeg fikk adressekort fra han som er det i Telemark i fjor. Så den er grei. Men når jeg skal søke med i andre fylker, har dere noen idé om hvem jeg skal henvende meg til da?

Har søkt masse på nettet, men finner ikke noen adresser. Noen tips til hvordan jeg skal gå frem?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nabojenta
Skrevet (endret)

Hvilke fylker er du interessert i da? Tror jeg kan skaffe mail/nummer til lærlingeansvarlig i Troms og Sør-Trønderlag om du vil? :)

Endret av Nabojenta
Skrevet

Han i Telemark har helt sikkert oversikten over de andre fylkene også.

Ellers ringer du amk tjenesten i fylke du kan tenke deg så har de sikkert navn på en kontaktperson. :)

Og skriver du hvilke fylker du tenker på kan det være at noen her kjenner til noen.

Lykke til :)

Skrevet

Kunne tenke meg å søke i Sør-Trøndelag ja, også i vestre-viken og i Oslo/Akershus området :)

Skrevet

Jeg må bare ta hatten av for de som vil bli det. All ære til ambulansesjåfører. De må gjennom ting vi andre ikke orker eller vil eller tør.

• Liker 2
Skrevet

De orker heller ikke. Jeg kjenner en som var ambulansesjåfør i 30 år. Den seneste tiden så er det blitt mange ungdommer som havner i koma pga overdose. Disse irriterer mange ambulansesjåfører. For i mens en eller annen idiot som har tatt overdose opptar ambulansen så er det plutselig en annen som har en ulykke hjemme eller i trafikken og trenger virkelig hjelp. Men den hjelpen får de ikke for denne ungdommen har tatt overdose og opptar ambulansen. I tillegg er det mange ganger man ser samme personer ta overdose gang på gang.

De færreste orker mer enn 20-30 år i det faget.

• 1 år senere...
Skrevet

De orker heller ikke. Jeg kjenner en som var ambulansesjåfør i 30 år. Den seneste tiden så er det blitt mange ungdommer som havner i koma pga overdose. Disse irriterer mange ambulansesjåfører. For i mens en eller annen idiot som har tatt overdose opptar ambulansen så er det plutselig en annen som har en ulykke hjemme eller i trafikken og trenger virkelig hjelp. Men den hjelpen får de ikke for denne ungdommen har tatt overdose og opptar ambulansen. I tillegg er det mange ganger man ser samme personer ta overdose gang på gang.

De færreste orker mer enn 20-30 år i det faget.

En sånn tankegang bekymrer meg, som ambulansearbeider har man ikke noen rett til å vurdere selv hvem som har mest rett på hjelp!! Går ambulansefag selv, og jeg føler uteliggeren som har tatt overdose har like stor rett på hjelp som herremannen i dress som kræsjet på veien...

Du skriver også at det kan hende noen andre har en ulykke som gjør de virkelig trenger hjelp... En som har tatt overdose trenger også virkelig hjelp...

Alle i samfunnet vårt har like stor rett på hjelp fra helsevesenet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...