Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer rett og slett på hva folk generelt tenker om min "karriere" og fremtidige planer. Føler at jeg har vært så utrolig vinglete..

Kalde fakta i pen rekkefølge;

- videregående

- 3-årig bachelor fullført over 4 år pga delvis studiebytte etter 1 år

- 1 "friår" fra studier med 2 parallelle jobber

- 2 år på mastergrad, ikke fullført

- 2 år i utlandet, med halvrelevant jobb

- (div deltids/sommerjobber ved siden av studiene)

Og fremtiden...

- 2 "parallelle" jobber igjen, med ca 150% stilling i 1-2 år, fullstendig urelevante mtp. min tidligere og fremtidige utdanning

- ta et annet påbygningsstudie, 2 år, for så å skifte yrke igjen

- prøve å få plass og råd til barn oppi det hele

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du har litt å hente på å fullføre masteren, eventuelt parallelt med jobb eller annet studie.

Selv om det kan virke litt rotet og ubesluttsomt, er ikke en utdanning som spriker i to retninger udelt negativt. Det kan også bety at du evner å se ting med andre øyne enn "fagidiotene" samtidig som du har det samme grunnlaget som dem.

At du i det hele tatt har yrkeserfaring er udelt positivt. At du har ulik yrkeserfaring kan være en styrke, på samme måte som dobbeltutdannelsen. Du har fått jobbe under ulike "regimer" og stiller forhåpentlig på jobb uten primadonnanykkene som de som kommer rett fra Mamma AS. Kanskje du også kan trekke med deg friske øyne fra de andre stillingene, som gir deg en bredere erfaringsplattform å forstå problematikken, og finne friskere løsninger fra.

Rettnok bør du få tydelig frem på kurrikulummen din at jobbskiftene skyldes at dette var arbeid i studietiden, og ikke vingel.

En bred erfaring er ofte der løsningene kommer fra. Se positivt på at du nå har kort vei videre. Og at ingenting nødvendigvis har blitt gjort forgjeves.

Selvsagt er det en fordel etterhvert, å bestemme seg for hva en vil bli, når en blir stor, da. :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...