Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tilgang på eksterne hard.d til bestevennen min via min pc. Kom kanksje til å snoke litt - tenkte meg ikke helt om, at det kanskje var privat. Ingen skade skjedd,men undres på om hun kan se at jeg var der og "klikka" litt rundt?

Kan ingenting om dette,men er det en "historikk-side" når hu skal ha noe på harddisken, hvor det kommer opp at jeg har vært der? Kommer min pc opp f.eks?

For da må jeg si noe :)

Blir kjempeglad for svar om hvordan dette fungerer!

Hilsen en flau venninne som er redd for å virke snokete, og som overhode ikke har peiling på datagreier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes noe som heter "access time". Men med mindre venninnen din er et paranoid datageni så har du ikke noe å frykte sånn sett.

Men ikke bruk Windows til å snoke med, last ned Ubuntu og så snoker du med det. Da er du helt fri for virus og for at det skal gå an å se at du gjort noe som helst på harddisken.

Ubuntu-CD

Skrevet (endret)

Har tilgang på eksterne hard.d til bestevennen min via min pc. Kom kanksje til å snoke litt - tenkte meg ikke helt om, at det kanskje var privat. Ingen skade skjedd,men undres på om hun kan se at jeg var der og "klikka" litt rundt?

Kan ingenting om dette,men er det en "historikk-side" når hu skal ha noe på harddisken, hvor det kommer opp at jeg har vært der? Kommer min pc opp f.eks?

For da må jeg si noe :)

Blir kjempeglad for svar om hvordan dette fungerer!

Hilsen en flau venninne som er redd for å virke snokete, og som overhode ikke har peiling på datagreier.

Desom du var "uheldig" å åpne noen filer/dokumenter, vil hun jo kunne se når det var sist åpnet/endret - ihvertfall på mac. Tipper det er sånn på pc også.

Det kommer ikke opp at din pc har vært der.

Nå skal det nok mye til at hun oppdager dette, så det går nok greit :)

Når det er sagt: rådet mitt er å slutte å legge nesa di borti andres privatsaker :nei:

Endret av Henkie
Skrevet

Desom du var "uheldig" å åpne noen filer/dokumenter, vil hun jo kunne se når det var sist åpnet/endret - ihvertfall på mac. Tipper det er sånn på pc også.

Stemmer, sånn er det på PC og. Det spørs jo hvor mye venninna di kan og hvor ofte hun bruker harddisken da? Jeg ville oppdaget sånt rimelig fort, mens mange av venninnene mine antagelig aldri ville ha sett det.

Skrevet

Stemmer, sånn er det på PC og. Det spørs jo hvor mye venninna di kan og hvor ofte hun bruker harddisken da? Jeg ville oppdaget sånt rimelig fort, mens mange av venninnene mine antagelig aldri ville ha sett det.

Men hun ser jo ikke HVEM som åpnet filer/dokumenter, så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...