Gå til innhold

Flyttetips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dra med det store flytte lasset snart. Noen tips til hvordan det skal gå hurtig og greit? Noe som hadde vært lurt å tenke på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pakke så mye som mulig i egnede flytteesker, og merke disse godt med hva de inneholder. For det første er slike esker lette å stable, og med god merking er det lett å vite hvilket rom de skal til i det nye hjemmet.

Ellers er det jo greit å ha på forhånd organisert hjelp til selve flyttingen, også eventuell parkering for å kunne enkelt lesse av dit man skal.

Skrevet

Får hjelp av to stykker når den tiden kommer. Skal huske på det med eskene når den tiden kommer. :)

Skrevet

Vær nådeløs når du vurderer om du skal kaste ting. Du blir kvitt ting du egentlig ikke har behov for, og det blir mindre å pakke ned/bære på/pakke ut :)

Skrevet

Pakk så mye som mulig før selve flyttedagen. Ha en stor bil klar så du slipper å kjøre fram og tilbake så mange ganger. Ha mange til å hjelpe deg, to hørtes lite ut.

Jeg skal flytte selv i februar. Gleder meg ikke, men håper at mange hjelper meg slik at det går greit. Satser på å ta alt på én dag.

Lykke til

Gjest navnelapp
Skrevet

Lag til ei "hurtigkasse" til kvar av dei som skal flytte, med toalettsaker, jobbrelaterte ting, skulesekk viss det er barn inne i bildet og eitt par skift. Litt plaster, pyrisept og anna basalt førstehjelpsutstyr er også smart å ha der. I tillegg treng du ei "hurtigkasse" for kjøkkenet, med litt bestikk, glas, koppar og servise, litt kjapplaga mat, vannkokar, rettikoppen og te/pulverkaffe. Sengetøy går i eigne søppelsekkar som er merka tydeleg. Dette må merkast spesielt, og haldast utanom sjølve flyttelasset. Då slepp du å leite rundt i alle kasser etter dei tinga du treng første kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...