AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 En venninne av meg mistet en dyr i.d sminkekost da vi var ute på byen. Og jeg fant den igje da jeg skulle hjem. Hun ville ikke ha den, siden den hadde lagt ute. Men jeg tenker liksom... hvis jeg vasker den ordentlig godt med brush-cleaner, og den sprayen til i.d.. går det ikke ann å bruke den da? Det er jo ekkelt at den har lagt ute, men den var jo så svindyr!
Djungelvrål Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Herregud a, trenger ikke være så fisefin. Vask den, hvilker skade kan det gjøre?? Tviler på at du blir syk liksom 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 ligget. Den har ligget ute. Hvis den ikke så helt forferdelig ut da du fant den, hadde jeg renset den og brukt den. 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Legg den i kokende vann! Da løsner limet og hårene kan falle av. Smartingen.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 Okei, da stoler jeg på dere Jeg tenkte jeg mest mtp bakterier og sånn jeg da, at det kanskje var litt ekkelt og uygenisk. Men da skal jeg vaske den, etter alle kunstens regler, og spørre om hun vil ha den. Hvis ikke tar jeg den søren meg selv Den så helt fin ut da jeg fant den, ikke skitten eller noenitng, bare våt av regnet
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Husk at rensesettet til i.d kun er beregna på å fjerne bakterier som oppstår av sminkerester/hudrester. Kosten har ligget ute, noen kan ha tråkket på den, en hund kan ha pissa på den, noen kan ha spytta på den. Og du vil ikke ha slike bakterier i ansiktet! Men kokende vann bør drepe mesteparten. Kok opp en liter vann, legg børsten oppi i ti minutters tid, og gå deretter over med rensesettet og sprayen. Da bør det være i orden! Synd å bare kaste den!
Jade Skrevet 23. januar 2011 #8 Skrevet 23. januar 2011 Går sikkert kjempefint bare du vasker den godt. Gratulerer med "ny" børste Ville ikke lagt den i kokende vann, da løsner jo limet! Finnes mange tråder, guider og videoer om hvordan du vasker koster, om du ikke er dreven på det Ville tatt en grundig vask, med sjampo.
Lykkelitenen Skrevet 23. januar 2011 #9 Skrevet 23. januar 2011 Jeg hadde ikke kokt den, da varmen får limen til å løsne, selv om den ikke er i direkte kontakt med vannet (mange reparer jo ødelagte koster emd å varme opp liven med hårføner, så skal ikke mye varme til..). Jeg ville vasket den godt med zalo, flere ganger. Så ville jeg ha latt den tørke og brukt brush-cleaner på den, just in case. Da skal du nok ha fått bort det meste
Skylines Skrevet 23. januar 2011 #11 Skrevet 23. januar 2011 I tillegg til god vask, kanskje det går an å skylle den med pyrisept o.l?
N@omi Skrevet 23. januar 2011 #12 Skrevet 23. januar 2011 Vask den grundig, la den tørke og bruk desinfiserende spray.
Cherish Skrevet 25. januar 2011 #13 Skrevet 25. januar 2011 Jeg hadde ikke nølt med å bruke denne fortsatt! Er vel ikke verre enn å vaske den godt før bruk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå