Gå til innhold

Opp i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg virkelig noen gode råd.

Jeg begynte på Grete Roede kurs nå i januar. Første uka gikk jeg ned 2 kg. så stoppet det opp. Nå har jeg lagt på meg 1 kg siden onsdag!!!

Kurslederen regnet ut at jeg har en forbrenning på 2600 kal.

Jeg har registrert alt jeg har spist, og ligger på ca 1500 kal om dagen... Hva gjør jeg da feil???

Er 1.69 høy og veien 80 kg..

Gruer meg veeldig til neste kurs dag, når jeg har gått opp, til tross for at jeg har vært flink og ikke spist noe snop :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst, vent mer enn én uke før du maser.

Skrevet

TS

takk, det var jo ett hjelpsomt og hyggelig svar...

En ting er at vekta kan stå stille, og man må være litt tolmodig, men det er vel ikke meningen at man skal gå opp i vekt??

Skrevet

Meningen? Veier du deg hver eneste morgen vil du se at vekten går opp og ned fra dag til dag, til tross for at den generelle tendensen er at man går ned i vekt.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det er ikke så lurt å veie seg hver dag, da vekta kan variere med en kilo og to, alt etter som hvor man er i menssyklusen, om man holder på mye vann i kroppen osv.

Og tålmodighet må til ved vektnedgang. Du brukte sikkert mer enn èn uke på å gå opp i vekt, og vil bruke lenger tid på å gå ned også.

Når det er sagt, så fungerte ikke GR-kurs for meg. Etter endt kurs var jeg 1500 kr fattigere og 2 kilo tyngre enn da jeg startet :tristbla:

Men jeg tåler ikke mye brød, sukker, stivelse, hvetemel, så da er det ikke så rart at det ikke gikk bra, med alt det brødet man skal spise på GR.

Skrevet

Hvor ofte man veier seg har ikke akkurat noen innvirkning på veken per se... (annet enn at loggføring av vekt og kosthold og trening gjerne fører til økt bevissthet, ved at man blant annet helt tydelig ser når man spiser usunt og ikke trener).

Skrevet

Slapp litt av. Du må ta høyde for at vekten går opp og ned. Det handler blant annet om vannsamlinger. Det viktigste er at vekten OVER TID går nedover.

Skrevet

TS

Tusen takk for svar!

Skal prøve å roe meg litt, men synes det blir grusomt pinlig å komme på kurset, og ha gått opp i vekt...

Jeg har veid meg 2 ganger om dagen i mange år, og vet om de "normale" svigningene. Men dette var en kg utenom det normale, og for tidlig for å han noe med syklussen å gjøre!

Skrevet

Hvor ligger du i syklusen din? Det er ganske vanlig at kvinner går opp i vekt når mensen nærmer seg. Selv svingte jeg tre kilo opp uka før mensen, og de gikk bort dagen mensen kom :)

Skrevet

TS

takk for linken.

Har lagt på meg enda litt, og det var rimelig pinlig på veiedagen på kurs i går...

Kurslederen gikk nøye gjennom hva jeg har spist hele uka, og mener det er umulig å gå opp i vekt med det kostholdet... Det hadde hun aldri sett før!

Må si jeg har mista litt motivasjonen nå, særlig når jeg vet at neste uke kommer "sykluss kiloene" også

Lurer på om jeg bare må innse at jeg skal forbli feit...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...