kissmequick Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Hei:) Er det lov å ta med en stor rund ost i håndbagasjen? Skal reise fra Amsterdam til norge.
gustav Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Ikke turt det før fordi jeg trodde jeg hadde lest et sted at ost var et potensielt 'farlig' stoff *himler og ler*, men etter siste besøk hos fam i holland og en time med stokking av kofferter/ håndbagasje i forsøk på å komme ned til riktig antall kg, har jeg til slutt stappa hver sin halvkilo nederlandsk vellagret i hhv mannens og min sekk. Og kommet igjennom sikkerhetskontrollen uten problemer
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Det er regler i de enkelte land som bestemmer, både i forhold til utførsel og innførsel av ulike matvarer. Men innenfor EU-land er det lov å ta med ost og meieriprodukter (men de må være godt innpakket slik at de ikke lukter).
ondebanan Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Har titt og ofte med meg ost fra Italia i håndbagasjen, går helt fint det!
kissmequick Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2011 Takk for svar<3 Da blir det ost til pappa!
Wonders Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 innen for eu ja, men vi i Norge er da ikke innenfor eu...
Mixelite Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 innen for eu ja, men vi i Norge er da ikke innenfor eu... Eøs.
kissmequick Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2011 Sikkerhetskontrollen sjekker ikke hvor jeg skal, så så lenge de ikke tror det er en bombe er jeg fornøyd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå