Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han her klager over regninga på 9000kr

Vi vet da alle at strømmen er dyr,ikke kom å fortell meg at han ikke kunne ha spart på forbruket i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke synd.

Man er jo i full kontroll over eget strømforbruk. Blir det for dyrt kutter man ned på forbruket.

Skrevet

Det er veldig mulig å spare skikkelig på strømforbruket om man vil. Det er ikke nødvendig å ha hele huset opplyst fra morgen til kveld, og heller ikke nødvendig å ha sydenvarme over alt. Å bruke litt mere klær, vett og forstand, ville ha hjulpet mannen langt på vei, skulle jeg tro.

Skrevet

Han har absolutt et poeng!

Men å stå fram og klage på sin egen strømregning uten å redusere forbruket virker jo noe spesielt. Det er omtrent like synd på ham som på alle oss andre.

Skrevet

Nesten 50 000 kWh i året? Det er jo galskap. Det står at han leier av kommunen, hvis jeg hadde leid av kommunen ville jeg sørget for at de leide ut skikkelige hus og ikke noe som trekker 50 000 kWh i året. Hadde ikke tatt den kostnaden selv, altså.

Han burde vel egentlig klaga på kommunen og ikke strømprisen.

Skrevet

Noen har faktisk ikke et valg og må ta til takke med det kommunen tilbyr.

Til deg som sier at man har full kontroll over eget strømforbruk og det er bare å kutte ned dersom det blir for dyrt.

Jeg har 14 grader inne (tørr ikke å ha det lavere da jeg er redd for at vannet fryser), dusjer ikke hver dag, er veldig påpasselig med å ha lite lys på, vaskemaskin mm kjøres bare når det er helt nødvendig. Allikevel blir strømregningen min for høy i forhold til min økonomi. Altså, hva skal jeg kutte ned på?

Skrevet

Men må man leie en bolig på 280 kvm da ?

Skrevet

Noen har faktisk ikke et valg og må ta til takke med det kommunen tilbyr.

Det er greit nok, men kommunen leier da åpenbart ut objekter som ikke har den standarden man som leietager forventer, og ikke minst skal forvente, at den skal ha. Så med mindre de betaler småpenger for den i leie så er det kommunen som er ulven her, og ikke strømprisene.

Skrevet

Jeg skulle tro det var mulig å leie andre boliger i Rennebu, det er et område med lave boligpriser og mye fraflytting. Kommunen tilbyr til og med penger hvis man flytter dit. Og selv om de bor i et stort og gammelt hus bør det være mulig å spare på strømmen. Vi leide et 130 år gammelt hus i flere år, og hadde forbruk på maks 1/4 av det familien i artikkelen hadde. Vi har ikke barn, men jeg er sikker på vi uansett kunne klart oss med halvparten av forbruket, selv om planløsningen var upraktisk i forhold til sparing, isolasjonen dårlig etc. Man MÅ ikke varme opp hele huset... Strømprisene er spesielt høye i Midt-Norge, og dét kan jeg forstå føles urettferdig.

Skrevet

Jeg bor selv i midtnorge i et hus fra 1900 over 2 etasjer, og med varmepumpe som hovedvarmekilde. Vi er 5 i familien, av disse 2 tenåringer, så dusjing og klesvask trekker mye strøm. Men vi bruker såvidt over 20 000 timer pr år. Når vi i tillegg har fastprisavtale på såvidt over 1 kr kWh er det ingen grunn til å klage

Skrevet

...Sa han, mens han poserte i t-skjorta.

Neei, lite synd i han her.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...