AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 *Hvordan går man fram om man vil gifte seg hos rådmann eller hvem enn det er som kan gjøre det på rådhuset/tinghuset? *Må man fortsatt ha forlovere? *Hvilke papirer trenger man om man skal gifte seg? *Går det an å dra med seg rådmannen utendørs? *Kan familiene være tilstede?
Fluffe Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 -dere sender inn forlover og brudefolk erklæring 4 månder før -Når dere får godkjennelsen tilbake leverer dere dette papiret på rådhuset,sanntidig som dere avtaler tid og dato -forlover og brud(er usikker hva de heter)folk erklæring papirene -Ja familien kan være tilstede, men forhør deg på ditt rådhus hvor store rommene er. -Man må ha to som signerer forlover papirene man sender inn. Og man må ha med seg to vitner på rådhuset
fruBeist Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 -dere sender inn forlover og brudefolk erklæring 4 månder før -Når dere får godkjennelsen tilbake leverer dere dette papiret på rådhuset,sanntidig som dere avtaler tid og dato -forlover og brud(er usikker hva de heter)folk erklæring papirene -Ja familien kan være tilstede, men forhør deg på ditt rådhus hvor store rommene er. -Man må ha to som signerer forlover papirene man sender inn. Og man må ha med seg to vitner på rådhuset Max 4 måneder før Papirene er gyldig i 4 måneder, men det er ike noe problem å gifte deg en uke etter at man har fått papirene, om det er hva man måtte ønske.
Fluffe Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Max 4 måneder før Papirene er gyldig i 4 måneder, men det er ike noe problem å gifte deg en uke etter at man har fått papirene, om det er hva man måtte ønske. Tja..Noen steder er det så lang behandlingstid at man kan sende de inn før også
fruBeist Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Tja..Noen steder er det så lang behandlingstid at man kan sende de inn før også Vi fikk våre papirer i løpet av en ukes tid. Nå skal ikke jeg uttale meg om hvordan ståa er andre plasser i landet, for det aner jeg ingenting om.
Fluffe Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 Vi fikk våre papirer i løpet av en ukes tid. Nå skal ikke jeg uttale meg om hvordan ståa er andre plasser i landet, for det aner jeg ingenting om. Våre tok en 4 uker. Dette var ikke i høysesongen en gang.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Koster det noe å gifte seg der? Hvor mye i såfall?
Fluffe Skrevet 27. januar 2011 #8 Skrevet 27. januar 2011 Koster det noe å gifte seg der? Hvor mye i såfall? Det er gratis
fruBeist Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 Koster det noe å gifte seg der? Hvor mye i såfall? Å gifte seg i kirka man sogner til, eller på tinghuset er gratis. Men vielse via HEF koster vel 4.000 kr tror jeg. Vil man gifte seg i en annen kirke enn den man sogner til mener jeg å ha hørt at man må betale litt. Hvor mye varierer vel fra kirke til kirke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå