Gå til innhold

Spillegalskap!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner dere noen med "spillegalskap"?

Det er flere bekjente av meg som jeg mistenker å lide av spillegalskap - og nå har jeg akkurat fått nyss om at det er en i min nærmeste familie som ser ut til å spille litt vel mye.

Hva gjør man med sånt? Jeg vet ikke om jeg skal ta det opp med personen - vet fra samtaler med spillegale før at de ikke anser spillinga si som et problem - til tross for at det tydelig er det.

Når jeg snakker om spillegalskap så mener jeg her folk som går fra spilleautomat til spilleautomat hver eneste dag, og som bruker MYE penger på dette, mer enn de vil være ved.

Jeg vet jo at jeg ikke har noe med hva folk bruker pengene sine på - men når jeg vet at personen absolutt ikke bør bruke pengene sine på sånt fordi han ikke har god råd - bør jeg reagere?

Jeg er veldig usikker på dette...

vh Kverula

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det er opprettet en støttetelefon for personer med spillegalskap, kanskje de kan hjelpe?

Vet dessverre ikke hvem som driver den...

Skrevet

Du kan også prøve å ta kontakt med Ruspoliklinikken der du bor.

Spilleavhengighet blir faktisk karakterisert som like alvorlig som avhengighet av rusmidler/medisiner. Ofte behandles pasientene etter helt samme program, selv om det de er avhengige av i utgangspunktet er vidt forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...