Gå til innhold

kan nav vente med utbetaling av dagpenger til lønns-og trekkoppgave er kommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde min siste arbeidsdag 1 desember, og har sendt krav om dagpenger.

har ikke fått noen utbetaling enda.

Fikk en telefon fra NAV for ei uke siden om et par papirer jeg måtte ettersende, og saksbehandleren ba meg da sende lønns-og trekoppgave hun mente hadde kommet i posten.

Det har den ikke, og når jeg sjekket på skattekontorets sider stod det at frist for når lønnsmottaerne skulle ha fått den i posten var 20 februar.

Kan da NAV med juridisk hold vente med utbetaling helt til slutten av februar(altså tilsammen nesten 3 mnd) når saksbehandlingen egentlig skal ta maks 3 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lønns- og trekkoppgaver for inntektsåret 2010

Artikkel, 15. desember 2010

Tips en venn Utskriftversjon Lytt til teksten

Opplysninger som rapporteres inn til Skattedirektoratet vil bli lagt til grunn ved likning og avregning av skattyter. Derfor er det veldig viktig at alle arbeidstakerene er identifisert med fullstendig fødselsnummer. Alle opplysninger som rapporteres til Skattedirektoratet må være korrekte for at disse skal bli lagt til grunn på den enkeltes likning.

Viktige frister:

•Lønns- og trekkoppgaver som leveres via Altinn eller maskinelt skal leveres innen 31. januar.

•Manuelle lønns- og trekkoppgaver (papiroppgaver) skal leveres innen 20. januar.

•Arbeidsgivere innen fiske og fangstvirksomhet skal levere innen 20. februar.

•Arbeidstakeren skal ha kopi av lønns- og trekkoppgaven innen 1. februar 2011.

•Arbeidstakere innen fiske og fangstvirksomhet skal ha kopi av lønns- og trekkoppgaven innen

21. februar 2011.

Det er ikke mulig å søke om utsettelse på innsending av maskinelle lønns- og trekkoppgaver eller oppgaver som leveres via altinn.no

Det var det jeg fant... Hvor står det at det var 20ende februar? Ble bare litt nysgjerrig når jeg leste. Jeg har alltid fått min første uken i januar. :sjenert:

Edit: Link = http://www.skatteetaten.no/no/Artikler/2010/Lonns--og-trekkoppgaver-for-inntektsaret-2010/

Link 2 = http://www.skatteetaten.no/no/Alt-om/Lonns--og-trekkoppgaver/

Endret av Krizzy
Skrevet

De trenger ikke lønns- og trekkoppgave for søknad om dagpenger. Det de skal ha er en dokumentasjon på din inntekt, normalt bruker man en likningsutskrift. Men hvis du søkte om dagoenger i desember er det jo lønna forrige kalenderår som skal legges til grunn, dvs 2009. Stikk innom dem og ta en prat, og finn ut hva mer de trenger av dokumentasjon.

Skrevet

Ja, unnskyld.....jeg skrev feil dato:)

Men, det er uansett i god tid etter jeg ble arbedsledig.

Jeg har sendt lønnsslipper, og all annen dokumentasjon - men på telefonen fikk jeg inntrykk av at hun måtte ha lønns og trekkoppgave for å foreta godkjenning av søknaden...hm.....

Hun sa også at jeg hadde mottatt den, og at den kom fra skattekontoret?? den kommer vel fra arbeidsgiver?

blir helt forvirret her - har aldri gjort dette før :)

Skrevet

Alt går nok bra skal du se. Er ikke bare du som leverer inn søknad vet du. Noe saksbehandlingstid må du nok regne med. Vær positiv. Tror ingen på NAV ikke ønsker du skal få dine rettmessige penger og til rett tid. Men er vel blitt mote å klage på NAV.

Skrevet

De trenger ikke lønns- og trekkoppgave for søknad om dagpenger. Det de skal ha er en dokumentasjon på din inntekt, normalt bruker man en likningsutskrift. Men hvis du søkte om dagoenger i desember er det jo lønna forrige kalenderår som skal legges til grunn, dvs 2009. Stikk innom dem og ta en prat, og finn ut hva mer de trenger av dokumentasjon.

Feil. Når man sender krav om dagpenger mellom 1. januar og 1. mars må man legge ved lønns- og trekkoppgave for 2010, eller annen dokumentasjon som viser samlet inntekt.

Til TS: Du må dokumentere inntekten din siste avsluttede kalenderår før søknaden din kan ferdigbehandles. Har du lønnsslipp for november/desember som viser samlet inntekt for 2010 skal det holde. Selv om saksbehandlingstiden er 3 uker forutsetter det at all nødvendig dokumentasjon er sendt inn.

Skrevet

Aaah...

jeg har sendt lønnsslipper, sluttårsak og skriv fra arbeidsgiver som angir årslønn og stillingsprosent.

men det var visst ikke nok - så vi får se :)

Skrevet

Feil. Når man sender krav om dagpenger mellom 1. januar og 1. mars må man legge ved lønns- og trekkoppgave for 2010, eller annen dokumentasjon som viser samlet inntekt.

Jeg så akkurat at du har skrevet det samme. Beklager!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...