Varsio Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Vi skal ha tapas, men vet ikke helt hvilke retter vi skal velge. Hvor mange forskjellige retter burde vi ha?
Lachesis Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Hei. Vi skal ikke ha det selv, men har vært i et bryllup hvor de serverte det. Det var ca 50 gjester og de hadde ca 15 forskjellige retter. Det var tre forskjellige typer kjøttboller, laks rullet i en slags lefse, soltørkede tomater, småpoteter, løkringer, kyllingklubber og masse forskjellige dipper. Sikkert masse mer, men det var disse rettene jeg forsynte meg masse av. :-)
Varsio Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2011 Takk for svar. Flere som har tips?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 En haug med bacondadler! En eller annen form for salat: Tomatsalat, tomat-mozerella-løk, salat med pinjekjerner, oliven, feta etc.. noe annet enn isberg, tomatskiver og agurk i alle fall. En variant av bruschetta eller f. eks. focaccia med tapenade. Saltbakte poteter og aioli. Kjøttboller av forskjellig slag; lam, fylt med chili, i tomatsaus.. uten.. etc. Chilimarinerte scampi. Lakselefser med snøfrisk og urter. Asparges med geitost og skinke. Marinerte kyllingspyd. Stooore oliven med feta (sånn skikkelig som man bryter i biter selv) og soltørkede tomater. Stor bolle med gazpacho. Vel, det var det jeg kom på i farten 1
Frøken Helene Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Vi skal ha: Bestilles: - Bacondadler - Kyllingspyd - Scampi - Ovnsbakte poteter med urter og aioli - Brød Lager selv i forkant og/eller lages av gode venninner selve dagen: - vårruller - dobbelmarinert roastbiff - kjøttboller og tzatsiki - pastasalat med feta/bacon/pesto - aioli - grønn salat - speke- og ostefat + masse deilig oliven, marinert feta etc.
Lulilelu Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 bacondadler og aioli er ett must . En ting jeg syns er veldig tapas og veldig godt er stekt/grillet asparges med serranoskinke 1
pyttipanne Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Vurderer noen av dere å ha feks en forrett? Suppe eller lignende? Eller dessert?
Frøken Helene Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Forrett er for meg helt uaktuelt når du skal ha tapas. Da måtte isåfall suppen være en del av tapasen, gjerne kald suppe servert i porsjonsglass. Dessert er jo glimrende til, vi kombinerer dessert og kaker. Skal ha litt "puddinger" og litt kaker, vi er begge mest glad i førstnevnte, men mange av gjestene forventer nok kake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå