Kreps Skrevet 22. oktober 2003 #1 Skrevet 22. oktober 2003 Hvordan lager dere agurksalat? Har dere en bestemt oppskrift eller slomser dere bare?
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2003 #2 Skrevet 22. oktober 2003 Slomser og smaker meg frem, men dette er sånn ca. Ca 1/2 dl 7% edikk 3 dl vann Og ca 4-5 ss sukker litt salt og pepper Blandes til sukkeret er oppløst, smak deg frem til ønsket styrke. og har oppi agurk i skiver, liker den best uten skall.
Redhead Skrevet 22. oktober 2003 #3 Skrevet 22. oktober 2003 Bruker vel omtrent samme oppskrift som Pulverheksa, men jeg har i veldig lite sukker (ca 1 ss). Synes ikke det blir godt når agurksalaten smaker søtt.
Kreps Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2003 Selv slomser jeg, pleier å ta en passe mengde agurk, litt eddik, litt sukker,litt pepper og salt... Vann bruker jeg ikke, agurkene er jo fulle av vann, som raskt blir trekt ut..
chimp Skrevet 22. oktober 2003 #8 Skrevet 22. oktober 2003 Et godt råd: Bruk eplecider-eddik! Da blir den SJEMPEGOOOD!!! Her er min variant: 1 stor slangeagurk 1 dl EPLECIDER-eddik 1/2 dl vann 1/2 dl sukker nykvernet pepper Rør eddik, vann og sukker sammen til sukkeret er oppløst. Skjær agurken i tynne skiver m ostehøvel, legg dem i en bolle og hell laken over. La agurksalaten trekke i kjøleskapet et kvarters tid før servering! Denne er bankers!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå