Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Hei! Mulig dette er feil forum, men da blir vel tråden flyttet :o) Altså: jeg skal bestille noe fra Elkjøps nettbutikk. I leveringsvalg er et alternativ å få varen levert til en butikk her i byen, slik at man slipper å betale postfrakt. Men, butikken her i byen (og jada, er en Elkjøp her) er ikke å finne over listen av butikker. Denne listen er mye kortere enn den totale butikklisten. Noen som vet hvorfor det er sånn? Varen blir dobbelt så dyr ellers, så skulle jo helst hatt det levert i butikken da... Blir takknemlig for alle svar
loppekasse Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Merkelig.. Du kan jo kanskje dra til butikken å høre om de kan bestille inn derfra?
Zzyzx Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Det er ikke alle butikker som lagerfører det du skal ha fra nettbutikken, og derfor blir det sånn. Collect@store er avhengig av at den aktuelle butikken har varen, og at den er på lager, det er nettopp derfor det blir billigere på den måten. Varen blir altså ikke levert til en Elkjøp-butikk, den må allerede befinne seg der. 1
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Aha.... for saken her var jo at jeg gjerne ville kjøpe en vare som butikken her ikke fører... for som jeg ser det hadde det ikke vært noe poeng i å bestille en vare butikken allerede hadde inne, men om det er det som er policy'en, så skjønner jeg. Trodde butikkene hadde et sentrallager ellernoe.. Takk for oppklaringen
Gjest brutal_mann Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Har du sjekket om varen fås billigere hos andre?
kamela Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Aha.... for saken her var jo at jeg gjerne ville kjøpe en vare som butikken her ikke fører... for som jeg ser det hadde det ikke vært noe poeng i å bestille en vare butikken allerede hadde inne, men om det er det som er policy'en, så skjønner jeg. Trodde butikkene hadde et sentrallager ellernoe.. Takk for oppklaringen Noen ganger er det faktisk billigere å bestille en vare over nett og så hente den i butikken, fremfor å kjøpe direkte i butikk. Skjønner ikke helt poenget, men har sett flere eksempler på det.
Oliven Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Elkjøp har sentrallager ja sånn at alle varene som ligger på nett kan ligger på sentrallageret (eller har gjort, og ny modell kommer inn etter) og butikken kan bestille det inn til deg. Collect@Store fungerer som nevnt over her at kun butikkene som har varen på lager er på lista slik at det kan hentes der etter 2 timer. Skal vi ha noe på elkjøp eller lefdal (samme collect@store der) så pleier vi å bestille det på nett først så det er klart der og sjekke pris i butikken når vi kommer frem. Er det billigere i butikk kjøper vi der og den andre ordren bare utgår
Gjest brutal_mann Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 (endret) Jeg sjekker alltid hvem i Norge som selger en vare til lavest pris. Så stikker jeg innom Expert eller El-kjøp og ber om å få varen til samme pris. Fungerer helt fint. Endret 22. januar 2011 av brutal_mann
Neala Skrevet 22. januar 2011 #9 Skrevet 22. januar 2011 Jeg sjekker alltid hvem i Norge som selger en vare til lavest pris. Så stikker jeg innom Expert eller El-kjøp og ber om å få varen til samme pris. Fungerer helt fint. Det gjør jeg også
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. januar 2011 #10 Skrevet 22. januar 2011 Hmmm, sikkert et dumt spørsmål, men hvor sjekker dere hvilke butikker som fører hva til hvilken pris? Prøvde Kelkoo, men den siden var litt mangelfull...
Gjest brutal_mann Skrevet 22. januar 2011 #11 Skrevet 22. januar 2011 jeg googler bare varen Finner nøyaktig betegnelse først. Send en PM så skal jeg finne frem til et par sider som lister opp priser fra flere butikker for deg.
Zzyzx Skrevet 22. januar 2011 #12 Skrevet 22. januar 2011 Hmmm, sikkert et dumt spørsmål, men hvor sjekker dere hvilke butikker som fører hva til hvilken pris? Prøvde Kelkoo, men den siden var litt mangelfull... Du kan også prøve http://www.prisguide.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå