Gå til innhold

Nye fronter på kjøkken

Morea

Anbefalte innlegg

Kjøkkenet mitt er litt kjipt. Nå holder jeg på å male, og deretter ønsker jeg å gjøre noe med frontene. Skapene er helt greie, men frontene minner litt om de aller billigste hvite kjøkkenene til IKEA. Hvite, enkle, ikke helt superglatte i overflaten hvis dere skjønner. Det er det ikke, så da falt muligheten til å kjøpe nye fronter der bort siden størrelsen er ulik.

Det store ønsket er høyblank, hvit. Litt som Abstrakt til IKEA og mange andre fine kjøkken..

Jeg ønsker å få gjort det av profesjonelle. Og valget er å få laget fronter noe som ganske så sikkert er veldig dyrt. Jeg har vel max 10000 å bruke. Helst mindre. ELLER aller helst å få de behandlet.

Er det noen som vet om dette er mulig og som kanskje til og med har forslag til firma???? Det vil ikke være en stor jobb for meg å skru de ned og levere de.

:)

Endret av Morea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Normalfordeling

Vet om flere som er godt fornøyd med Herjedalskjøkken. Priser vet jeg ikke. Husker jeg undersøkte for mange år siden kostnaden på å lage nye skapdører til et klesskap og det ble så dyrt at jeg kunne like godt kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at det vil være dyrt å kjøpe nye dører ja. Så håper på en magisk bedrift som kan gjøre de gamle fine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skiftet fronter/skuffer på vårt kjøkken for noen år siden. Vi brukte Farstad Glass. Da de og kunne lage nye skap. Herjedal kjøkkenfornyer lager kun fronter (i alle fall da) Hos oss kom det på ca 30.000,- Men da fikk vi laget et nytt over og underskap, skiftet benkplate, i tillegg. Dessuten har vi en del skap/skuffefronter. Når vi ifjor høst skiftet hele kjøkkenet (fordi jeg ville endre hele innredning/layout på kjøkkenet kom det på nesten 200.000,-....så forskjell er det. Ville absolutt sjekket hva det koster å skifte fronter. Det er jo bare og telle antall dører å få en pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis frontene er hvite og ellers greie - hva med å bytte knotter/håndtak? Det kan faktisk gjøre utrolig stor forskjell, selv på et ellers litt kjipt kjøkken. Ellers kan også fliser mellom benk og overskap eller nye benkeplater gjøre mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for tips!

Knottene skal definitivt skiftes. Og jeg skal ha en ny bakplate over vasken. Maler nå. Problemet med de hvite fontene er at de ser litt slitne ut. Ikke slik at det er noen riper eller noe, men de er liksom litt svakt ruglete i strukturen og jeg tror en ny overflate ville gjort stor forskjell. :)

Jeg har også en kollega som akkurat har fått lakket sitt kjøkken, men jeg vet ikke hva slags kjøkken hun har. Det kom på 7000 og det er nok større enn mitt.

Elsker leiligheten min, men den er liten så kommer ikke til å bo her evig. Det er derfor jeg forsøker å gjøre det litt "lettvindt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sjekket med et billakkeringsfirma? En venninne av meg fikk lakkert sine kjøkkendører hos et billakkeringsfirma og det ble kjempefint! Evt. hørt med kollegaen din om hvor hun fikk gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal definitivt høre med henne! Når det gjelder håndtverkere så hører man jo dessverre så mye rart... så hvis hun er fornøyd og prisen er bra! :)

Det høres jo rart ut å sende kjøkkensskapene til billakkereren. Men nå har jeg lest litt på det på nettet og det høres jo ut som en veldig besnærende ide. Det er jo de som er ekspertene på å lakke fint! Bruker ikke malingsrulla på bilen (selv om jeg kjenner en råner fra mitt hjemsted som gjorde akkurat det....)

Bare de ikke kommer tilbake i sort helblank med Kate von D i bikini på dørene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...