AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Jeg synes dette er så håpløst. Jeg har en mineral foundation fra tikei som tydligvis er for mørk. Idag så komenterte til om med samboer noen sånt som du har brunkrem i trynet osv jeg sa ja men ikke mye så sier han er du så brun naturlig og dette ødela dagen min totalt. Jeg vil finne min farge, men hvordan kan jeg gjøre det? Føles så håpløst:( +++++ at jeg har hundre kviser i huden og må bruke mineralsminke.
Jade Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=DZgpIwLr26w <- her er en fin forklaring (oj, kult. Filmen ble "integrert" i forumet). Ment for Everyday minerals, men du kan jo bruke samme metoden uansett. Og husk at dagslys er din venn! Det er jo egentlig veldig snilt av samboeren din å si at det var feil farge. Selv om det "svir" litt, så er det jo bra at du blir gjort oppmerksom på det. Han er sikkert ikke den eneste som legger merke til det. Det er jo ingenting å ta personlig. Det er snakk om feil på sminken, ikke på deg Endret 22. januar 2011 av Jade
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=DZgpIwLr26w <- her er en fin forklaring (oj, kult. Filmen ble "integrert" i forumet). Ment for Everyday minerals, men du kan jo bruke samme metoden uansett. Og husk at dagslys er din venn! Det er jo egentlig veldig snilt av samboeren din å si at det var feil farge. Selv om det "svir" litt, så er det jo bra at du blir gjort oppmerksom på det. Han er sikkert ikke den eneste som legger merke til det. Det er jo ingenting å ta personlig. Det er snakk om feil på sminken, ikke på deg Jeg ble sikkelig sur, men sant nå vet jeg det jo.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Veldig bra video jade. Jeg skal bestille meg nye prøver og teste igjen. Takk
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Vær glad han sa ifra istedet for å være stille om det. Virkelig.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Ts her denne videon hjalp meg veldig. Jeg skal bestille masse prøver fra em og prøve å finne min farge. Skal virkelig ta den tiden jeg trenger for å finne den. Jeg synes dette er vannskelig, men håper jeg klarer det.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Og husk at dagslys er din venn! Jeg sminker meg alltid i dagslys, og en gang jeg var på hyttetur med venninner så de rart på meg da jeg satte meg foran vinduet for å sminke meg. Det ville de aldri gjort, og mente det var bedre å leve i den tro om at de så bra ut. Måtte bare nevne det
Honesty Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 Det er også lurt å vente noen minutter før du sjekker fargen, for mineralfoundationer har en tendens til å mørkne på huden når de kommer i kontakt med hudfett og kroppsvarme. Som oftest ser de lysere ut i boksen enn de blir på huden, så prøv gjerne en nyanse eller to lysere enn din første impuls. Det er også lurt å blande seg fram til den optimale fargen, men det er litt vanskelig i begynnelsen.
Gjest Katee Skrevet 22. januar 2011 #9 Skrevet 22. januar 2011 Jeg fikk hjelp i en MAC-butikk til å finne riktig farge. Hadde med en venninne som 'godkjente' sluttresultatet
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #10 Skrevet 22. januar 2011 Det er også lurt å vente noen minutter før du sjekker fargen, for mineralfoundationer har en tendens til å mørkne på huden når de kommer i kontakt med hudfett og kroppsvarme. Som oftest ser de lysere ut i boksen enn de blir på huden, så prøv gjerne en nyanse eller to lysere enn din første impuls. Det er også lurt å blande seg fram til den optimale fargen, men det er litt vanskelig i begynnelsen. Det er netopp dette jeg tror skjedde med meg. Jeg sjekket meg i dagslys før jeg dro ut og det virka ok. Etterpå så jeg at fargen ble mørkere. Jenta i videon forteller alt dette og jeg lærte mye av det. Takk jade:) TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå